Gå til innhold

Solnedgang i Hustadvika

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:hmm: Hmmm.... Har prøvd meg på noen med mer hav/himmel - men da mister jeg enten speiling eller så ser det så merkelig ut med holmen høyt oppe mot billetkanten...

... er nok ikke et konkurransebilde - men antagelig det mest fotograferte motivet mitt, siden dette er verdens vakreste kjøkkenutsikt - og den er min!! :)

Lenke til kommentar

:hmm: Hmmm.... Har prøvd meg på noen med mer hav/himmel - men da mister jeg enten speiling eller så ser det så merkelig ut med holmen høyt oppe mot billetkanten...... er nok ikke et konkurransebilde - men antagelig det mest fotograferte motivet mitt, siden dette er verdens vakreste kjøkkenutsikt - og den er min!! :)

Det hadde ikke vært noe problem å få med hele himmelen og allikevel få flyttet horisonten oppover. Men da må du kunne litt Photoshopping.

Du kunne nemlig trykket himmelen litt sammen, og fått en enda bedre dybdefølelse

Lenke til kommentar

:eek: og der er vi ved sakens kjerne - har PS6, men bortsett fra å lage panoramabilder så brukes det til fiiiint lite :ohmy: . Har rett og slett ikke tålmodigeht til å sette meg inn i det. MYE morsommere å være ute og fotografere :rofl:

:) Det er jo nesten litt tragisk at du har en CS6 og ikke utnytter alle dens ressurser.

Jeg er nok motsatt av deg. Jeg liker mye mer å sitte med PS enn å ta selve bildene.

Utfordringen med PS er at den er genial, men det tar tid å sette seg inn i alle dens finesser.

Da jeg fikk PS for tre år siden, brukte jeg minst 2500 timer i løpet av det første året på å utforske PS. Ja, jeg overdriver ikke, når jeg sier at jeg brukte mellom 6 og 8 timer hver dag, i nesten et år.

Slik er det når mann blir bitt av basillen...

Lenke til kommentar

:) Det er jo nesten litt tragisk at du har en CS6 og ikke utnytter alle dens ressurser.

Jeg er nok motsatt av deg. Jeg liker mye mer å sitte med PS enn å ta selve bildene.

Utfordringen med PS er at den er genial, men det tar tid å sette seg inn i alle dens finesser.

Da jeg fikk PS for tre år siden, brukte jeg minst 2500 timer i løpet av det første året på å utforske PS. Ja, jeg overdriver ikke, når jeg sier at jeg brukte mellom 6 og 8 timer hver dag, i nesten et år.

Slik er det når mann blir bitt av basillen...

Ooooohhh - og jeg stenger og stikker om et bilde må arbeides med mer enn i 5 minutter :tease: MEN - så bruker jeg mye tid på å fotografere og kikke etter motiv. (OG å tenke ut skrudde ideer!) Bra vi er forskjellige :)

Kanskje jeg bare skulle "mate" deg med bilder så slipper du den "kjedelige" biten med å gå ut, og så slipper jeg den kjedelige biten inne :rofl:

Lenke til kommentar

Et ålreit bilde som jeg ikke ville cropet noe mer på. Horisonten burde kanskje ha ligget i midten, men du bør ikke klippe i toppen grunnet skyene som er en stor del av oppmerksomheten.

Jeg er lurer litt på hva du har gjort med bilde(ne) ettersom du har gått for en slags HDR-effekt. Himmelen er fortsatt ganske mørk, og det er jo for så vidt øyene også. Det du sitter igjen med her er egentlig et bilde der skyene og øyene er mørke og har en lys glorie som ligger rundt de. Det er en eller fler av spakene du har dratt litt for hardt i.

Flott motiv og ok komponering, men HDR-effekten var ikke helt på plass.

Lenke til kommentar

Et ålreit bilde som jeg ikke ville cropet noe mer på. Horisonten burde kanskje ha ligget i midten, men du bør ikke klippe i toppen grunnet skyene som er en stor del av oppmerksomheten.

Jeg er lurer litt på hva du har gjort med bilde(ne) ettersom du har gått for en slags HDR-effekt. Himmelen er fortsatt ganske mørk, og det er jo for så vidt øyene også. Det du sitter igjen med her er egentlig et bilde der skyene og øyene er mørke og har en lys glorie som ligger rundt de. Det er en eller fler av spakene du har dratt litt for hardt i.

Flott motiv og ok komponering, men HDR-effekten var ikke helt på plass.

@Lars :

Lurer aller først på om det er originalbildet mitt eller det som ble "shoppet" du har kommentert på - eller begge?

Har gjort mininalt annet enn å legge sammen tre eksponeringer og klikke "process" - La oss si det sånn - "shopping" av bilder er ikke min greie ;)

Ingen ting i vegen med originalen, men kompetet stemmer ikke med "boka" :)

Thihi :rofl: - det gjør ikke fotografen heller!

Lenke til kommentar

@Lars :Lurer aller først på om det er originalbildet mitt eller det som ble "shoppet" du har kommentert på - eller begge?Har gjort mininalt annet enn å legge sammen tre eksponeringer og klikke "process" - La oss si det sånn - "shopping" av bilder er ikke min greie ;)

Jeg kan ikke se noe annet bilde enn det som ligger her på akam, så det er dette jeg har kommentert på. Derav tilbakemeldingen.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se noe annet bilde enn det som ligger her på akam, så det er dette jeg har kommentert på. Derav tilbakemeldingen.

Hmmmm.... på mitt originalblde er horisonten omtrent helt i midten. Det var derfor jeg lurte på hvilket bilde du så.... Fikk hjelp av en kar her til å lage ett med "sammenklemte" skyer, der horisonten ble lengre oppe....

Et flott bilde, som har blitt totalt ødelagt av vannmerket! :nei:

Takk - jeg får nok heller tåle kritikk for vannmerke. Har vært uheldig med å få mitt bilde premiert med annen fotografs navn under i konkurranse tidligere, så jeg er en bitte liten smule skeptisk :(

(La oss si det sånn - jeg drikker ikke kaffe med den fotografen lengre ;) )

Lenke til kommentar

Hmmmm.... på mitt originalblde er horisonten omtrent helt i midten. Det var derfor jeg lurte på hvilket bilde du så.... Fikk hjelp av en kar her til å lage ett med "sammenklemte" skyer, der horisonten ble lengre oppe....

Ah, beklager så mye, jeg hadde en liten skrivefeil. Det skulle vært horisonten i øvre 1/3 av bildet, ikke midten av bildet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...