Gå til innhold

Corsair AX vs AXi?

Anbefalte innlegg

God morgen,

Skal ha meg ny strømforsyning ettersom jeg ikke er fornøyd med min, og har sett på Corsair AX med 860 watt. Liker også godt at man kan kjøpe ferdig sleeved kabler.

Men ser Komplett har to forskjellige:

Corsair AX 860

Corsair AX 860i

Har forstått det sånn at i-versjonen er Corsair Link som gjør at man kan overvåke temperaturen til strømforsyningen? Er det noe annet man kan gjøre? Isåfall så er Corsair Link totalt uinteressant for meg siden jeg ikke har noen planer om å studere temperaturen på strømforsyningen.

Men har forstått det sånn at de to strømforsyningene bruker to forskjellige vifter? Støy er noe som er viktig for meg, og vil ha den som gir fra seg minst støy. OG da kommer vi inn på Coil Whine som jeg har hørt Corsair har vært ganske mye plaget med. Er dette noe AX/i serien enda er plaget med?

Så ganske kort oppsummert, hvilken av de to strømforsyningene er det beste valget?

Takker for alle svar, og ha fortsatt en fin dag videre! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker ikke å bumpe tråden, men er det ingen som har noe informasjon å komme med? :p

Har selv AX860i og med corsair link kan du overvåke temperatur, Stille hastighet på vifter og se strøm forbruk på de forskjellige utgangene på strømforsyningen. Sant se spenninger både fra veggen og ut fra strømforsyningen.

Men for og være helt ærlig syns jeg ikke corsair link er et særlig modent program og har derfor valgt og ikke bruke det.

Men det kan jo hende programmet utvikler seg litt og blir mer modent etterhvert.

Angående coilwhine har jeg ikke det på min 860i. og viften fungere slik at den kun starter når strømforsyningen blir over en satt temperatur (noe som nesten aldri skjer i mitt oppsett).

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...