Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan treffe kvalitetsvenner?

Anbefalte innlegg

Hei!

Først og fremst vil jeg si at jeg har mange venner fra før, og har ikke store problemer med å skape et vennskapsforhold ut av det. En kan vel si at jeg har blitt ganske kresen på mine gamle dager.

Det jeg vil ha er venner med samme interesser og som passer personligheten min, hvis dere forstår.

Jeg er 20 år gammel og er en person med mange interesser. Jeg er glad i fysisk aktivitet som fotball, fisking, turer i fjellet,

Jeg er glad i å spille spill, men bare multiplayer spill der vi enten samarbeider mot et mål, eller bare skal knuse hverandre på den mest grusomme måten overhode mulig. Ser også en del filmer / serier osv.

Jeg er noe ute på fester / byen.

Jeg har en kjæreste som deler alle interessene mine, men jeg kunne absolutt tenkt meg noen flere kompiser med tilsvarende interesser, siden jeg ser hun har så mange venninner som hun finner på så mye gøyt med, med eller uten meg.

Kan beskrive de vennegruppene jeg har;

Har noen gode venner fra barndommen som jeg alltid har hatt et nært forhold til, og har vokst opp med, plukket opp mine første kjærester med, og rett og slett delt mine første ungdomslige øyeblikk med. Dette er typen venner jeg kunne tenkt meg flere av. Typen som ikke dømmer og jeg rett og slett kan slappe av med og se opp til på samme tid. Problemet med de få jeg har er at to av de har flyttet vekk, en har stiftet familie, og jeg føler rett og slett at jeg og den siste har vokst fra hverandre.

Så er det de jeg er ute med, spiller med og finner på ting med. Disse er folk jeg "konkurrerer" med, som skyter meg mens jeg ligger nede og rett og slett er en typisk "guttegjeng". Jeg takler ikke å være med dem over lengre tid, men jeg koser meg når vi henger i noen timer sammen, om det er irl eller online. Jeg deler ikke annet med disse enn "Har fått meg ny jobb", "Vant 500 på flakslodd", "Byttet adresse" osv.

Så har jeg kollegaer som jeg av og til er ute og tar en øl med. Ikke noe mer enn det og småprating om hverdagen når jeg er på jobb. Jeg er en arbeidskar som alltid tar jobber seriøst, men vet å tulle litt en gang i blant.

Det er vennekretsene mine. Jeg tror jeg savner hvordan det var tilbake i ungdomstiden på ungdomsskolen hvor jeg hadde venner fra alle kanter uansett hvor jeg snudde meg.

Jeg føler jeg trenger en kompis som kan gi meg et godt slag i armen igjen, om noe skulle være gale, selv om jeg har en kjæreste som gir meg et kyss og en varm klem i deg tilfelle.

Ble en del mer rotete enn jeg hadde planlagt, men jeg håper jeg fikk ut det jeg planla uten å forvirre dere for mye.

Anonym poster: 81abbe73fde03f7b110b78bc8aefc711

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe.

Trur det du trenger er venner som gjør spontane ting. du er enda nysgjerrig på ting og vil prøve nye ting?

Har en kompis som er helt på jorde.. han er faen meg en sånn hangover dude!!

Vi finner på mye ting sammen men vi ender alltid opp med å trekke i sjegget til satan.

Du sier jo selv at du har venner, hvorfor skaffe "kvalitetsvenner hvis du IKKE er fornøyd med dem du har?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du planlegger for mye, og jeg tror ikke det er flere venner du trenger, men heller færre .. Hva med å være helt alene i mange dager, eller uker og bruke den tiden til å bli venn med seg selv? Og dermed få akkurat den "kvalitetsvennen" man alltid kan stole på, og som er der for en 24/7 ..

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mulig at du syns det, men ikke glem hvem du kommer til å være mest sammen med, resten av livet. Tenk deg at i løpet av et vanlig livsløp, så bruker du ca 3 år, med bare å sitte på do .. Hvem har du egentlig lyst til å sitte å drite sammen med? En for deg ukjent person, eller din beste venn ... ;)

Lenke til kommentar

Venner kommer og går. Min erfaring er at det er de vennene man vokser opp med som med størst sannsynlighet kommer til å være venner livet ut. Det er etter min mening verdt innsatsen å jobbe for å bevare disse vennskapene - på tross av geografiske avstander, livssituasjoner og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...