wha96 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Hei jeg og mamma skal fly fra Trondheim til London og mellomlande i Oslo. Jeg fikk se at vi bare har 50 min i overgangs tid. På Norwegian.no står det: Dersom kunden har hatt minst 120 minutter(2 timer) mellom ankommende og avgående fly, og på grunn av forhold som skyldes Norwegian, ikke rekker videre forbindelsen, kan kunden kontakte vårt kundesenter og vi vil skaffe kunden plass på et senere fly med ledig plass. Dette under forutsetning av at det er ledig plass på aktuell flygning. Betyr dette at vi må være er 120 min før? Vill bagasjen gå gjennom systemet uten at vi må gjøre noe med den? Billettene ble forresten bestilt samtidig. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Hvis dere sjekker inn bagasje for hele reisen(altså at det står Trondheim - OSL - London på bagasjelappen) trenger dere ikke gjøre noe med bagasjen i Oslo, og dere trenger ikke være der 120min før, det er kun Norwegian som sikrer seg mot å måtte erstatte billetter. Spør i Norwegian skranken når dere drar, så er dere sikret. Endret 30. juni 2013 av Korporal Kranium Lenke til kommentar
wha96 Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Takk for svar! Det står ikke noe om at billettene er gjennomgående på nettet men de er bestillt samtidig. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Hvis du møter opp litt tidligere i trondheim og tar kontakt med de i skranken kan de ordne det slik at bagasjen blir automatisk overført til london hvis dere ikke har bestilt direkte. Er uansett kjekt å spørre de der, så er du sikker på at det stemmer Lenke til kommentar
wha96 Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Takk igjen Da vi bestilte så søkte jeg på ruter fra Trondheim til London, så dette er en rute med stopp så regner med at dettemer såkalte gjennomgangs billetter. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 For at det skal være gjennomgående billetter så må de stå på samme billettnummer/bestilling, Det holder ikke å ha bestilt dem samme dag eller ha flynummer som andre har gjennomgående billetter for. Har ikke hørt at det er mulig å få bagasjen automatisk sendt videre med to separate billetter, men det er jo lov å spørre. Om dere skal tilbake via OSL på returen så må bagasjen ut og inn igjen selv om dere har gjennomgående billetter. Dette pga. tollbehandling. Lenke til kommentar
wha96 Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Ok. Da vi bestillte så søkte jeg som sagt på Trondheim-London.Da kom denne opp som alternativ nummer 2. Da stod det at det var et stopp på 50 min i Oslo. Dette blir jo da på en måte en hel rute tilsammen. Hvis dere søker opp selv, Trondheim-London, Gatwick. På 22. Juli, så skal dette komme opp. Står på samme bestilling ja. Fikk 1 mail med bilettene i. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Ved gjennomgående billett, slik det ser ut til at du har, så sørger flyselskapene for at det er tilstrekkelig tid til transit. Blir det forsinkelser slik at man ikke klarer transiten så booker de deg om til en senere flight. Dette gjelder imidlertid ikke om alle som var på samme fly som seg klarer komme seg med neste fly, mens du fant ut at du skulle bruke tid på shopping eller resturantbesøk på flyplassen og derfor kommer for sent. Det Norwegian skriver om 120 minutter er antagelig for de som har 2 separate billetter. Lenke til kommentar
wha96 Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Tusen takk! Bare litt skeptisk, første gang jeg mellomlander. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå