Gå til innhold

Kunsten å drive propaganda.


pgdx

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært leder for et land og hadde ett mål for øye, nemlig bli rik og populær o.l. ved hjelp av skittent spill, så hadde jeg gjort følgende.

 

Jeg hadde leid inn en gutt på 19 år, sagt at han var på ferie i et "mindre populært" land og meldt ham savnet.

 

Mens han bodde i et feriepalass og spiste på statens regning gikk nyhetene om kidnappingen, satt i stand av det fæle kommunistlandet av terrorister.

 

Deretter ville jeg satt meg ned og ventet. Når oppstyret hadde roet seg, hadde jeg malt et par arr o.l. på gutten, iscenesatt et fint bilde med en general, en sykepleier og den unge helten som rømte fra terrorist-kommunistene.

 

Jeg ville laget bildet omtrent slik:

propaganda.jpg

 

Noen som ville gjort det annerledes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Skape en helt for folket ved å bruke en soldat som ble skadet i en bilulykke, og fortelle at vedkommende ble angrepet av fienden og slåss for livet for å unslippe. :wink:

 

Ja, men det var tross alt media i USA som vevde den historien... ikke herr Bush. :wink:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg ville vel ha klasket litt "hard facts" til støtte for mitt syn på bordet fremfor å risikert å bli oppfattet som noe partisk.

 

Når det er sagt har det da vært flere reportasjer om den colombianske geriljaen sine herjinger, så jeg ser ikke helt hva det er du trekker i tvil her.

Nå skal det være sagt at den colombianske geriljaen stort sett er privatisert militær da USA støtter colombia både økonomisk og militært, og den colombianske hæren er grusom mot befolkningen, men for å lette på trykket mot regjeringen, så privatiserte de litt hær i skjul. Men det skal også være sagt at den marxistiske geriljaen FARC er ganske så brutal de også.

Lenke til kommentar
Jeg ville vel ha klasket litt "hard facts" til støtte for mitt syn på bordet fremfor å risikert å bli oppfattet som noe partisk.

 

Når det er sagt har det da vært flere reportasjer om den colombianske geriljaen sine herjinger, så jeg ser ikke helt hva det er du trekker i tvil her.

Nå skal det være sagt at den colombianske geriljaen stort sett er privatisert militær da USA støtter colombia både økonomisk og militært, og den colombianske hæren er grusom mot befolkningen, men for å lette på trykket mot regjeringen, så privatiserte de litt hær i skjul. Men det skal også være sagt at den marxistiske geriljaen FARC er ganske så brutal de også.

Seier du at den columbianske regjeringen har stifta gerilja grupper, slik at desse får skylda for alt gale som skjer i landet? Eller er det bare eg som misforstod deg?

Lenke til kommentar
Det er det jeg sier ja. På folkemunne kallt Hærens 6. divisjon.

hørtest litt ut som ein konspirasjonsteori, men for alt eg veit kan det stemme. Kunnskapene mine om Columbia er for tida heller labre. Visst det er sant så føyer jo dette seg inn i rekken av USA's velykkede innblandinger i andre lands saker :)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg enkelt og greit bare hadde brydd meg så masse som mulig oppi i saker jeg ikke har en dr*tt med, så ventet på at noen ble veldig lei og finne ut at de skal gjør noe mot mitt "verdensstyre" (i form at et angrep med kaprede fly kansje). Og så starte masse kriger mot "Terrorismen" som må knuses for at mitt kapitalistiske land skal kunne fly rundt i verden å slippe bomber og stjele olje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...