Carlbassen Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Hei, Har fagbrev som IKT-Servicemedarbeider men lurer da på om hva jeg må gjøre for å bli elektriker/kjølemontør. Hørte rykter om noe hjelpearbeider men er litt usikker på hvordan dette fungerer. Har brukt opp ungdomsretten min på videregående så å komme inn på 1. året blir nok litt vanskelig. Er forresten 20 år hvis det har noe å si. Takker for svar, Carl Lenke til kommentar
V_B Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Hei, er det lenge til du fyller 21? Voksne lærlinger over 21 årVoksne lærlinger over 21 år kan tegne lærekontrakt selv om en ikke har skolebakgrunn slik hovedmodellen krever. Her er det 6 måneders prøvetid i bedriften. Læretiden er i et flertall av fagene 4 år. Det gis godskriving i læretiden etter spesielle regler. Manglende teori må tas i løpet av læretiden, og det kreves bestått teorieksamen før fag-/svenneprøve avlegges. Lærling med fagbrev i annet fag Det kan tegnes lærekontrakt i nytt lærefag etter at det er avlagt fag-/svenneprøve. Det kan gis fradrag i læretiden etter nærmere regler. Manglende teori må tas i løpet av læretiden. Kilde Lenke til kommentar
V_B Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Da ville jeg tatt kontakt med opplæringsnemden i fylket ditt Lenke til kommentar
Carlbassen Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 Da ville jeg tatt kontakt med opplæringsnemden i fylket ditt Ok, takker for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå