James Bond Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Hei alle sammen. Det hele begynnte vel i 2011 da jeg skulle begynne å trene etter en sykdom som inntraff meg (testikkelkreft). 4mnd etter jeg var friskmeldt(Midten av mai) så begynte jeg å trene.. I denne perioden mellom 2011 september og 2012 november har jeg vært litt fram og tilbake med trening. Jeg fikk gode resultater bare 3 mnd etter trening(Sept. 2011) når jeg først begynte men der stoppet det.. Så midt i 2012 prøvde jeg noe nytt.. Ett opplegg fra TN (TechNutrition) og det var "grunnprogrammet" der jeg kjøpte "grunnpakka".. Det var proteinpulver, EFAomega, mealtech og mivi (multivitamin og mineraler).. Det utrolig rare med dette er at jeg ble større men jeg ble littegrann lubben! Jeg visste ikke om jeg var fornøyd eller misfornøyd med resultatet, men når proteinpulveret og de andre produktene gikk tomt.. så var resultatet at jeg var blitt større men lagt på meg mage. Jeg som alltid var tynn og ikke noe spesielt det man kaller "Mesomorph" trivdes jeg jo egentlig litt i denne formen. Men nå siden 2012 september har jeg ikke forandret meg en milimeter og jeg har samme kroppsformen og går bare mer og mer opp i vekt.. Jeg hater det. Jeg har prøvd så mye forskjellig at nå er det blod, svette og snart tårer inni bildet. Min kroppstype tror jeg uten tvil må være "Ectomorph" er mest der jeg kjenner meg igjen. Men sånn som jeg er nå vet jeg ikke om jeg er Ectomorph eller mesomorph men tror jeg er blitt en ecto-meso. Jeg liker ikke lenger å trene, og jeg vet ikke lenger hva jeg kan få ut av det. Før så visste jeg litt på en måte hvor jeg går hen, mens nå er jeg helt fortapt i en status jeg ikke lenger vet hva er. Jeg på vekta veier 88kg, jeg kan ta 65kg i knebøy 3x10 lett.. (Men ikke spesielt bra?) Benkpress 60kg 10x3 går greit Roing stang stående 60kg 10x3 går bra Arnoldpress 18kg 10x2 går bra Bicepscurl med stang 13kg 10x3 går greit Tricepspress 20kg 15x3 går greit Og mage 65kg 20x3 går bra Det er rett og slett denne fasen med TN's produkter som gjorde at jeg ble større og lubben. Men grunnen var at endelig fant jeg noe der det STÅR SKRIFTLIG akkurat hva jeg skal spise, når jeg skal spise det, hva slags øvelser jeg skal trene og HVOR mye kg jeg skal ta. Jeg trodde dette var redningen, men det viste seg å bli feil.. Føler jeg bare stagnerer hele tiden. Ikke blir jeg noe spesielt sterkere og kondisen min forverres. Verdt å nevne er at jeg i hele fasen fra da jeg begynte å trene til nå, har prøvd mange forskjellige programmer. Og når jeg trodde noe var bra, viste det seg å være feil og jeg prøvde en annen teori. Jeg trenger seriøs hjelp.. magen min blir større, vekta mi øker, og jeg sliter meg ut på treningssenter og føler det er skikkelig ufortjent. Vet ikke lenger om jeg er ectomorph eller mesomorph. Her har jeg lagt til noen bilder og forhåpentligvis skjønner dere litt mer Selvom jeg kanskje ser stor og "kraftig" ut, så tror jeg det er en del fett inni bildet. F.ex brystkassa mi, greit jeg har fått manboobs, men de ser jo slappe og lite muskuløse ut. Der skulle vært stramma opp og armene mine har muskler men ett slags fettlag på utsiden. Ikke blir de større heller uansett hva jeg trener/spiser Må rett og slett vite hva jeg skal gjøre for jeg vet ikke lenger, så hadde håpet på at noen kunne gitt meg en konkret, direkte plan på hva jeg gjør nå. Mitt mål måtte vel blitt noe som dette her: Enkelt og greit, jeg er lei av kroppen min sånn som den er nå, jeg vil ha mere muskler. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Fint om du hadde skrevet opp hvor mye du spiser hver dag(helst antall gram karb, prot, fett per kg du veier eller antall kalorier). Hvor mye kondisjonstrening trener du og hvilken type?(4x4, jogging, etc). Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Ikke heng deg opp i for mye kroppstypeteorier (mesomorph o.l.), grunnen til at du ser ut som du gjør nå er bare forårsaket av at du ikke har vært nøye nok med kostholdet og ligget i for høyt overskudd over tid. Endret 29. juni 2013 av Kevlar 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 1. Underskudd i 10-15 uker for å få bort fett. Fortsett med styrketrening. 2. Styrketrening der du minst annenhver uke løfter tyngre. Moderat kalorioverskudd. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Vil du ha større armer må du nedprioritere tricepspress, spør hvem som helst med store armer og ingen av de ville sagt at de fikk de på grunn av tricepspress. Derimot må du lære deg å elske dips, drøm om dips, øv deg i kontorstolen din, tenk på dipsing 24/7 Klarer du bare 5-6 rene reps så er det greit, men da gjør du 3 set med 10 reps sakte negative etterpå, neste gang prøver du på ny pers før du avslutter med negative etc. Når du klarer 3*12 reps med god teknikk begynner du med ekstravekter osv. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Vil du ha større armer må du nedprioritere tricepspress, spør hvem som helst med store armer og ingen av de ville sagt at de fikk de på grunn av tricepspress. Tonnevis av anerkjente bodybuildere gjør tricepspress. For å svare deg, TS: Dette står helt og holdent på kostholdet ditt. Det skal godt gjøres å spise sunt og likevel legge på seg i samme grad som du har, så du må bli strengere. Finn ut hvor mye du forbrenner daglig ved å sjekke en BMR-kalkulator, så legger du deg i moderat underskudd (200-300 kcal) i starten, også kan du øke underskuddet over tid. Jeg kan garantere deg at om du gjør dette rett, vil du gå ned i vekt og du vil se resultater. For å få et innblikk i hvordan du tenker, kan du beskrive en typisk dag hvor du spiser sunt? Nevn mengden også, så det blir mulig å anslå hvor mye kcal du ca. tar inn daglig. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Fint om du hadde skrevet opp hvor mye du spiser hver dag(helst antall gram karb, prot, fett per kg du veier eller antall kalorier). Hvor mye kondisjonstrening trener du og hvilken type?(4x4, jogging, etc). Dette kan bli en utfordring.. Føler det er litt avansert å vite all den infoen..Jeg aner jo ikke hvor mye kalorier jeg får i meg iløpet av en dag... Jeg prøver å spise 4 måltider om dagen. Frokost: Havregrøt (dvs 2dl havregryn og 4.5-5dl lettmelk) men er ikke alltid jeg rekker å koke opp så da blir det tørt og rått som det er. Hender jeg drysser litt sukker og tar en smørklatt oppi også.. Lunsj: 3 skiver med kjøttpålegg som er prior naturell med minst fett. Brødet er pågen kjernesunt rugbrød. Middag: Denne varierer mest fordi jeg spiser hjemme hos modern og fattern, Men det er som regel pasta og spagetti. Alltid noe kjøtt inkludert enten pølser eller kjøttdeig. Skulle jeg laget middag selv noe jeg snart skal begynne med, Så blir det alltid fullkornsris og fullkornsspagetti. Og da enten kyllingfilet eller kyllingkjøttdeig. Gjerne med enten pastasaus eller sursøtsaus.. Kommer ann på retten. Kveldsmat: Brødskiver med kjøttpålegg igjen av kylling naturell. Samme type brød. Jeg trener ikke kondisjon.. Jeg kan løpe 10minutter og da orker jeg i slutten ikke mere.. Har hørt at man skal ikke trene kondisjon og styrke samme dagen, men jeg blir jo passe andpusten av å løfte tungt med vekter. Da jeg var 19år (og ikke var spesielt stor og hadde litt muskler) var jeg ganske sprek egentlig.. Jeg jogga nemlig sammen med en kompis av fattern en runde på 5.5km tror jeg på rundt 30-40min. Ikke heng deg opp i for mye kroppstypeteorier (mesomorph o.l.), grunnen til at du ser ut som du gjør nå er bare forårsaket av at du ikke har vært nøye nok med kostholdet og ligget i for høyt overskudd over tid. Det stemmer nok.. Etter runden med TNs produkter så sies det at jeg spiste mye mer enn før og oftere.. Og nå er det vanskelig og slutte med det uten å gå sulten rundt. Tonnevis av anerkjente bodybuildere gjør tricepspress. For å svare deg, TS: Dette står helt og holdent på kostholdet ditt. Det skal godt gjøres å spise sunt og likevel legge på seg i samme grad som du har, så du må bli strengere. Finn ut hvor mye du forbrenner daglig ved å sjekke en BMR-kalkulator, så legger du deg i moderat underskudd (200-300 kcal) i starten, også kan du øke underskuddet over tid. Jeg kan garantere deg at om du gjør dette rett, vil du gå ned i vekt og du vil se resultater. For å få et innblikk i hvordan du tenker, kan du beskrive en typisk dag hvor du spiser sunt? Nevn mengden også, så det blir mulig å anslå hvor mye kcal du ca. tar inn daglig. Syns dette virker litt avansert for meg.. SKal jeg se etter antall kcal på alt av produkter som jeg spiser da? Men som skrevet over så føler jeg jo selv at jeg spiser sunt. Men kunne ikke du eller en av dere laget en plan på akkurat hva jeg skal spise? Kylling og ris går jo veldig mye rundt i treningsverdenen. Spiser jo laks og sånn også. Dette var "diettplanen" når jeg gikk på TNs produkter.. Og slik så jeg ut 3mnd etter trening i september da jeg begynte i 2011. Verdt å nevne her er jo at jeg spenner musklene veldig hardt og det var egentlig ikke mye å skryte av, men poenget er at selv her.. Når jeg ikke hadde noe spesielt mage så syntes ikke musklene mine noe særlig. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Syns dette virker litt avansert for meg.. SKal jeg se etter antall kcal på alt av produkter som jeg spiser da? Men som skrevet over så føler jeg jo selv at jeg spiser sunt. Men kunne ikke du eller en av dere laget en plan på akkurat hva jeg skal spise? Kylling og ris går jo veldig mye rundt i treningsverdenen. Spiser jo laks og sånn også. Ja, få en oversikt over hva du putter i deg ved å lese av næringsinnholdet på pakken av matproduktet. Deretter sjekker du nettoinnholdet for å kunne regne ut ca. hvor mye kcal du får i deg. Dette vil gi deg kontroll over inntaket ditt, og du vil kunne legge til eller fjerne enkelte elementer som du selv ønsker. Du vil dermed ha en kontrollert vektnedgang. Å sette opp en hel plan som du kan følge slavisk blir veldig tidkrevende, men for å gi deg noen gode tips: - Dropp smør fullstendig. Eneste tillatte scenario er om du skal ha det i kasserollen med ris under koking eller bruke det til steking. - Hold deg unna kaloriholdige drikker. Melk er det absolutt eneste bortsett fra vann du bør få i deg, men ikke drikk mer enn en halv liter melk om dagen. - Kutt ut snacks. Godteri, is, potetgull og saltet mat for å nevne noe. - En god diett bør inneholde fisk, kylling, grønnsaker og egg. - Brød har mye karbohydrater, så unngå å spise det der du kan. - Bruk mindre fat når du spiser middag, og fyll på mindre porsjoner. Det er vanskelig å si nei til mat som ligger rett foran deg, så ved å ta mindre porsjoner, vil du i lengden ta inn mindre mat. - Tren minst 3 ganger i uken. Økt muskelmasse gir økt forbrenning. Det var noen punkter jeg kom på i farta. Ta dem til deg og start fra og med i morgen, så skal du se at magen strammes inn uke etter uke. 1 Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Er testosteronnivået normalt? Tenker da i sammenheng med seneffekter fra kreftbehandlingen. Hvis testosteronnivået er lavt kan du få tilskudd foreskrevet av legen. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 Ja, få en oversikt over hva du putter i deg ved å lese av næringsinnholdet på pakken av matproduktet. Deretter sjekker du nettoinnholdet for å kunne regne ut ca. hvor mye kcal du får i deg. Dette vil gi deg kontroll over inntaket ditt, og du vil kunne legge til eller fjerne enkelte elementer som du selv ønsker. Du vil dermed ha en kontrollert vektnedgang. Å sette opp en hel plan som du kan følge slavisk blir veldig tidkrevende, men for å gi deg noen gode tips: - Dropp smør fullstendig. Eneste tillatte scenario er om du skal ha det i kasserollen med ris under koking eller bruke det til steking. - Hold deg unna kaloriholdige drikker. Melk er det absolutt eneste bortsett fra vann du bør få i deg, men ikke drikk mer enn en halv liter melk om dagen. - Kutt ut snacks. Godteri, is, potetgull og saltet mat for å nevne noe. - En god diett bør inneholde fisk, kylling, grønnsaker og egg. - Brød har mye karbohydrater, så unngå å spise det der du kan. - Bruk mindre fat når du spiser middag, og fyll på mindre porsjoner. Det er vanskelig å si nei til mat som ligger rett foran deg, så ved å ta mindre porsjoner, vil du i lengden ta inn mindre mat. - Tren minst 3 ganger i uken. Økt muskelmasse gir økt forbrenning. Det var noen punkter jeg kom på i farta. Ta dem til deg og start fra og med i morgen, så skal du se at magen strammes inn uke etter uke. Så i prinsippet kan jeg egentlig leve helt fantastisk fint på bare fullkornsris, kyllingfilet og grønnsaker? Da har jeg en spiseplan: Frokost: Havregrøt, bestående av 4,5dl melk og 2dl gryn med rosiner. Lunsj: Ferdigpakket kylling og fullkornsris med grønnsaker. Middag: Laks eller mer kyllingfilet som protein, deretter enten fullkornsris eller fullkornsspagetti med grønnsaker. Kvelds: Magert svinekjøtt med frukt og grønnsaker? Er testosteronnivået normalt? Tenker da i sammenheng med seneffekter fra kreftbehandlingen. Hvis testosteronnivået er lavt kan du få tilskudd foreskrevet av legen. Tror det er som det skal.. Jeg er ikke noe spesielt slapp og penisen fungerer som den skal Også har jeg tatt en del blodprøver pga situasjonen så de burde ha fanget det opp uansett isåfall. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Kostholdsplanen din virker grei, men du kan prøve å passe på å få i deg minst 100g protein daglig, som vil være fint for vektnedgang. Husk at frukt ofte kan inneholde mer kalorier enn man tror. En gjennomsnittlig banan er bortimot 80 kcal per 100g, f.eks. Når det er sagt, skal det godt gjøres å spise seg feit på frukt, men det er greit å ha en liten innsikt i innholdet likevel. Vil anbefale deg å google alt innhold du er usikker på, f.eks "eple næringsinnhold" @ google, så vil du få en direktelink til næringsinnhold.no. Forøvrig vil jeg gi deg et tips om å unngå å skjeie ut av kostholdsplanen din til din beste evne. De som tar seg et kakestykke eller spiser en potetgullpose vil ha mye større 'craving' enn de som klarer å holde seg unna det. Selv har jeg erfart at alt søtsuget forsvinner ca. 2 uker inn i deffinga om jeg ikke spiser noe som helst 'skitten' mat. Under bulking elsker jeg å stappe ansiktet med alt jeg kommer over, som cheeze doodles etc, men i skrivende stund har jeg ikke lyst på noe slikt i det hele tatt. Bare vær sterk. 1 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Kostholdsplanen din virker grei, men du kan prøve å passe på å få i deg minst 100g protein daglig, som vil være fint for vektnedgang. Husk at frukt ofte kan inneholde mer kalorier enn man tror. En gjennomsnittlig banan er bortimot 80 kcal per 100g, f.eks. Når det er sagt, skal det godt gjøres å spise seg feit på frukt, men det er greit å ha en liten innsikt i innholdet likevel. Vil anbefale deg å google alt innhold du er usikker på, f.eks "eple næringsinnhold" @ google, så vil du få en direktelink til næringsinnhold.no. Forøvrig vil jeg gi deg et tips om å unngå å skjeie ut av kostholdsplanen din til din beste evne. De som tar seg et kakestykke eller spiser en potetgullpose vil ha mye større 'craving' enn de som klarer å holde seg unna det. Selv har jeg erfart at alt søtsuget forsvinner ca. 2 uker inn i deffinga om jeg ikke spiser noe som helst 'skitten' mat. Under bulking elsker jeg å stappe ansiktet med alt jeg kommer over, som cheeze doodles etc, men i skrivende stund har jeg ikke lyst på noe slikt i det hele tatt. Bare vær sterk. Jeg har oppdatert spiseplan til denne, Ettersom virker mer detaljert og for å få effekten ut av treningen: http://iform.nu/tren...-storre-muskler Jeg fant denne artikkelen etter å ha googlet litt.. Og tok til meg det meste av god info derfra. Jeg syns det er forferdelig kjedelig og måtte trene og få større mage enn muskler. Flaks for meg så er jeg en person som alltid er veldig disiplinert, målrettet og viljekraftig. Så går jeg inn for å ikke spise chips, ostepop eller drikke brus så klarer jeg meg helt fint på flere måneder på kun vann.. Fordi jeg vet at nå ligger jeg i faresonen og må snu hele verket. Håper jeg kan få mer synlige muskler.. Mener jeg kan påstå at ihvertfall er litt over gjennomsnittlig trent enn de fleste. Skjønte egentlig litt av greia når jeg så kinofilmen Pain & Gain.. Der prata de om å komme mest mulig ned i bodyfat % Er lei av å ha manboobs som ser slappe ut og bøyer seg ned til siden. Men nå følger jeg denne spiseplanen, trener som f**n, og så satser vi på at magen strammer seg inn uke etter uke edit: Nå tror jeg faktisk at forbrenninga mi også er veldig god. Det er jo også noe som typisk kjennetegner "Ectomorph" somato body type. Endret 1. juli 2013 av Plizket Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Hold deg unna juice også. Appelsinjuice, avhengig av produsent, ligger på rundt 45 kcal per 100g, som er ca. 100 kcal per glass. Det er greit å holde seg unna så du får plass til noen ekstra matbiter hver dag. Som jeg nevnte tidligere, kan det også være lurt å begrense melkinntaket ditt til max en halv liter om dagen. Lenke til kommentar
xelp Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Hvorfor denne besettelsen med å ha en spiseplan du må følge? Vei maten, tell kalorier og næringsstoffer. Veldig mange forskjellige programmer man kan bruke til dette, selv bruker jeg ShapeUp-club hvor du kan ha app på mobilen også. ShapeUp gir også muligheten til å skanne strekkodene på matvarene, så du tilogmed slipper å skrive inn næringsinnholdet selv. Gjør man dette en kort periode blir man mye bedre til å estimere vekt, kalori- og næringsinnhold i maten, og man kan få mye bedre kontroll på hva man faktisk får i seg. Og du trenger ikke spise så kjedelig mat. Du kan slanke deg og se ut som han på bildet med burgere og pizza, sålenge du holder deg innenfor kalorikvoten din, og oppfyller protein- og fettkrav. Når det kommer til muskelvekst og slanking har det ingenting å si hvor sunn maten er, det er sammensetningen av næringstoffer som har noe å si. Her er generelle retningslinjer for næringsstoffene: -1.8 gram protein pr kg kroppsvekt. -Minst 1 gram fett pr kg kroppsvekt. -Resterende kalorier kan være hva du vil. Og ja, karbohydrater også. Kommer sikkert som et sjokk, men karbohydrater og brød gjør deg ikke feit. Kalorioverskudd gjør deg feit. Endret 1. juli 2013 av Rotaderp Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Hvorfor denne besettelsen med å ha en spiseplan du må følge? Vei maten, tell kalorier og næringsstoffer. Veldig mange forskjellige programmer man kan bruke til dette, selv bruker jeg ShapeUp-club hvor du kan ha app på mobilen også. ShapeUp gir også muligheten til å skanne strekkodene på matvarene, så du tilogmed slipper å skrive inn næringsinnholdet selv. Gjør man dette en kort periode blir man mye bedre til å estimere vekt, kalori- og næringsinnhold i maten, og man kan få mye bedre kontroll på hva man faktisk får i seg. Og du trenger ikke spise så kjedelig mat. Du kan slanke deg og se ut som han på bildet med burgere og pizza, sålenge du holder deg innenfor kalorikvoten din, og oppfyller protein- og fettkrav. Når det kommer til muskelvekst og slanking har det ingenting å si hvor sunn maten er, det er sammensetningen av næringstoffer som har noe å si. Her er generelle retningslinjer for næringsstoffene: -1.8 gram protein pr kg kroppsvekt. -Minst 1 gram fett pr kg kroppsvekt. -Resterende kalorier kan være hva du vil. Og ja, karbohydrater også. Kommer sikkert som et sjokk, men karbohydrater og brød gjør deg ikke feit. Kalorioverskudd gjør deg feit. Jeg har en slik plan fordi da føler jeg det blir lettere og holde seg innenfor sunt. Personlig føler jeg det er en STOR SYND og SKAM og f.ex fyre opp en pizza og spise den. Har jeg en matplan vet jeg hele tiden hva jeg skal spise, og jeg kan gjøre det med god samvittighet Det var sånn jeg skjønte det også med kalorikvote, og det er jo litt sprøtt men føler det kan være fort gjort og skeie ut. Det jeg ikke skjønner er at man må ligge i kalorioverskudd for å bygge muskler og havne i en anabolsk fase.. Men da blir man altså feit.. Ossen kan jeg nå få synlige muskler men ikke havne i en ketabolsk fase? Skal jeg bare fortsette med "styrketrening" eller burde jeg bare gå over til jogging og satse fullt på dette? Eneste jeg vil er å få synlige muskler.. Og jeg hadde nesten dette.. Men ett sted sa det STOPP.. og jeg visste ikke om det var for mye fett eller om jeg måtte trene hardere for å få dem.. Utrolig irriterende. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Matplan er roten til alt vondt. IIFYM er tingen hvis man skal leve ved siden av treningen. Spis det du vil så lenge det passer kalorikvoten. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg har en slik plan fordi da føler jeg det blir lettere og holde seg innenfor sunt. Personlig føler jeg det er en STOR SYND og SKAM og f.ex fyre opp en pizza og spise den. Har jeg en matplan vet jeg hele tiden hva jeg skal spise, og jeg kan gjøre det med god samvittighet Det var sånn jeg skjønte det også med kalorikvote, og det er jo litt sprøtt men føler det kan være fort gjort og skeie ut. a, hva er det verste du tror skjer om du fyrer opp en enkelt pizza en gang i blandt?, ingenting i det store bildet. b, Det går fint ann å ha litt struktur i kostholdet uten å gå overbord med det. For eksempel for deff Frokost: 80g Havregryn 30g whey eller 2 grove brødskiver, 2 egg, 0.5l melk Lunch (om du jobber/går på skole): 2 stykker hjemmelaget pizza Middag: Balansert måltid med en god carb-kilde og god proteinkilde (om du lager fra grunnen av kan dette være alt mellom himmel og gjord.) Kveldsmat: omelett av 4-5 egg/noen karbonader med litt stekt løk og ketchup/ osv. (selv liker jeg best noe småfeit proteinrikt til kvelds, uansett greit å droppe så mye carbs her om du skal ned i fett% 3-4liter vann gjevnt fordelt utover dagen er også greit om man deffer for å holde fordøyelsen på topp. Eneste jeg vil er å få synlige muskler.. Og jeg hadde nesten dette.. Men ett sted sa det STOPP.. og jeg visste ikke om det var for mye fett eller om jeg måtte trene hardere for å få dem.. Utrolig irriterende. Sorry men du hadde ikke noe særlig med muskler og det å bygge muskler er ikke noe hokus pokus, spis gjevnt og tren gjevnt over tid så kommer de av seg selv. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Ikke bli demotivert, dette klarer du lett. Bare vær innstilt på at dette tar tid, og ha som mål å ha en beach-body i 2014! Utover det er det bare å stille så mange spørsmål du bare klarer her. 1 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 Ikke bli demotivert, dette klarer du lett. Bare vær innstilt på at dette tar tid, og ha som mål å ha en beach-body i 2014! Utover det er det bare å stille så mange spørsmål du bare klarer her. Blir ikke demotivert av sånt. Jeg har muskler men det er ikke godt synlig. 1. Er det farlig hvis jeg går mer sulten imellom måltidene enn før? 2. Burde jeg gå over til bare kondistrening, f.ex løpe en runde på 5,5km? 3. Er det om å prøve å få i seg minst kalorier men mest proteiner men minst mulig fett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå