Strekene Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 hva er strafferammen for draps/knivtrussler? hva er vanlig å få? bot, fengsel eller ubetinget? Lenke til kommentar
SmellyBean Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 http://www.lovdata.no/all/hl-19020522-010.html#227 Spørs nok litt på om du har gjort noe før, og evt. Hva. Kanskje også hvor "grovt" du gjør det. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Kommer helt ann på situvasjonen, jeg fikk telefon en gang og han i andre enden var utrolig sur ( og full ) for han trudde jeg hadde ødelagt noe i en båt han eide og han skulle drepe både meg og alt jeg likte og jeg tok dette opp på telefon gikk til politiet og spilte av og fortalte, " Han var full og om du hører fra han igjen så kan du ta kontakt " fikk jeg beskjed om. Så det spørs også hvem som sitter i skranken den dagen det blir anmeldt. Lenke til kommentar
Strekene Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 http://www.lovdata.n...22-010.html#227 Spørs nok litt på om du har gjort noe før, og evt. Hva. Kanskje også hvor "grovt" du gjør det. Men der står jo både inntil 6 måneder og inntil 6 år. Hvordan skal man ha trua for at det skal oppfattes som "grovt" La oss også si at jeg er under 18 år og trua en i politiet. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Regner med at du tenkte deg godt om 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 under saadanne Omstændigheder, at Truselen er skikket til at fremkalde alvorlig Frygt Dette er vesentlig. Ble trusselen skreket i fylla eller fremsagt i fullt alvor? "Jeg skal drepe deg" o.l. er jo ganske vanlige ting å si, men man skal passe seg for hvem man sier det til. Lenke til kommentar
Strekene Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Det ble sagt i fullt alvor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Det ble sagt i fullt alvor. Jeg tror at du skal belage deg på en tur i retten. Er det noe Politiet ikke liker, så er det dette. Og det forundrer meg ikke, om at de kommer til å kjøre hardt i denne saken. Dette er vel en sånn type «statuerings sak». Lenke til kommentar
Strekene Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Jeg tror at du skal belage deg på en tur i retten. Er det noe Politiet ikke liker, så er det dette. Og det forundrer meg ikke, om at de kommer til å kjøre hardt i denne saken. Dette er vel en sånn type «statuerings sak». ok Men kan du si noe om hva du tror jeg får? Kommer jeg til å få kun bot eller blir det flere år i fengsel? Er ikke så hyggelig å gå rundt og ikke vite i så lang tid... De har nå brukt over et år på saken Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Vel, jeg er ingen jurist. Og jeg kjenner ikke saken din.. Men jeg tror ikke at jeg er så altfor langt unna, når jeg tror at det blir noe ubetinget fengsel en periode, samt noe betinget. Er du veldig heldig slipper du unna med bot. Men har du truet med kniv, så tror jeg at du må belage deg på «ferie» på Statens regning.. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Ubetinget fengsel for trusler for en person under 18 år kommer nok ikke på tale. 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Om du har brukt kniv til og true en politiman i fult alvor så er det nok ikke noen fin sommer du har i vente, Om du er under 18 så tviler jeg på ubetinget fengsel og det kan bli en hel del med andre ting som bøter,Institiusjon,Følge av div "miljøteam" osv. Drapstrusel med kniv er ikke noe de ser lett på siden de er alvorlig nokså alvorlig med vanlig "muntlige" trusler. God sommer 1 Lenke til kommentar
Gomsen2 Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Ubetinget fengsel for trusler for en person under 18 år kommer nok ikke på tale. Det ble brukt en kniv til å gjennomføre truslene da. Hvor straffeskjerpene er det? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Ganske. Men ikke nok til ubetinget fengsel, skulle jeg tro. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg anmeldte en person for å true meg med en kniv og æreskrenkelse. Da lå fokuset på om jeg selv følte meg truet på livet og hadde en ekte følelse om at han faktisk kom til å stikke den kniven inn i meg, noe jeg måtte svare nei på. Det resulterte i at han fikk en dom på besittelse av kniv og muligens noe annet fjas som jeg ikke satte meg inn i. Med strafferabatt så tror jeg ikke han fikk mer enn et par tusenlapper i bot. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Straffeloven §§127, 227 og 352a kan være aktuelle (sistenevnte hvis du bærte kniv på offentlig sted uten aktiverdig grunn). Hvorvidt det blir utmålt en ubetinget fengselsstraff er nok vanskelig å avkrefte med sikkerhet med så lite konkret faktum, dog tilsier det forhold at du er/ var mindreårig at det skal noe til for at du får en ubetinget fengselsstraff. Det kan også foeligge noen formildende omstendigheter i saken, slik som at politiet har brukt 1 år på saken din. Hvis du har innrømt skyld kan det også virke formildende. Når det er sagt så er dette lovovertredelser som er mer alvorlig art å ha på rullebladet. Med det menes det at de ikke er bagatellmessig slik som f.eks. nasking. 1 Lenke til kommentar
Strekene Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Ideer til formidlende omstendingheter? Har allt skrevet opp: Under 18 Psykisk psykdom Tiltstått Hva mer fins det?, her er det bare og komme meg ideer, selv om det er litt vanskelig når dere ikke vet noe om meg da Lenke til kommentar
Strekene Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 Aaaaatsjoo! Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Sorry, men du høres bare ut som en tulling. Resten av oss får håpe du hvertfall blir værende på psykiatrisk de neste årene. Lykke til! Endret 27. august 2013 av jonastra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå