:utakt Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Litt spesielt problem dette. Jeg så meg lei på kabler og kontakter som alltid hang seg fast og gikk føyka, så jeg har kjøpt et par bluetooth-hodetelefoner. Problemet er at det låter absolutt elendig på telefonen min, HTC Desire S. Veldig mye skurring på spesielt cymbaler (krise siden jeg hører mest rock/metal) og mye hakking/lyden faller ut. På jobb har jeg en Galaxy Mini 3, og da jeg testa hodetelefonene på den låt alt mye, mye bedre. Her hjemme fant jeg en gammel Nokia i skuffen, og den gir også ålreit lyd til hodetelefonene. Så nå skal jeg bruke Nokia'en som en slags MP3-spiller, men det er jo ikke helt ideelt.. Behovet for en ny telefon er til stede. Etter å ha googla meg halvt i hjel har jeg funnet ut at dette er en liten utfordring på Android. På et Google-forum fant jeg en tråd der hundrevis av folk klagde over tilsvarende problemer på Android 4.2.2. Lyden var visstnok bra på 4.1.2, men ble ødelagt etter en oppdatering. Telefon, merke og modell varierte, det virka som det var Android-versjonen som var problemet. Min Desire S kjører 4.0.4. Jeg har ikke roota og har ikke greie på sånt. Jeg har prøvd å lese meg opp på xda, men ga opp. Så er spørsmålet, Galaxy'en på jobb kjører faktisk 4.1.2. Der er som sagt lyden bra. Betyr det at jeg kan kjøpe hvilken som helst telefon med 4.1.2 og være fornøyd med lyden? Dette er ikke noe jeg får testet på forhånd (med mindre selgeren i butikken er utrolig grei), så jeg er avhengig av å spørre folk. Er det noen som har erfaring med telefon + musikk over bluetooth? Positivt, negativt? Takknemlig for all hjelp! Endret 29. juni 2013 av JLa Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 Ingen som har noen synspunkter på dette? Alt tas i mot med takk .. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Har ingen problemer med lydkvaliteten over bluetooth på min Nexus 4 med Android 4.2.2. Har testet i biler og med hodetelefoner og det låter pent. Android 4.3 er rundt hjørnet forresten, så om det er en bug så blir den nok fikset da. 1 Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Virker merkelig om det skulle være problemer med lyd i 4.2.2 versjoner. Om lyd er veldig viktig for deg bør du sjekke ut HTC One (får sikkert testet den i en butikk). Selv bruker jeg bl.a denne med Bluetooth headset fra Monster (de som er markedsført med Nokia Lumia telefonene). Jeg streamer også Wimp over Bluetooth med bilen og det funker i hvert fall greit på alle modellene du ser i signaturen min Endret 1. juli 2013 av Terminal 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Denne tråden er full av folk som klager over dårlig lyd. Mest Nexus'er (siden det er et Google-forum), men også HTC og Samsung. HTC One XL with Samsung HS3000 apt-x bluetooth headset and Shure SE215s, sounded as clear as a wired connection on 4.1.2. Updated to 4.2.1 and it's now unlistenable. My god! Bluetooth audio is terrible on my Nexus 4 on 4.2.2... please fix this google! Her blir det også diskutert. I had the exact same problem with the 4.2.2 update. High frequency sounds, like cymbal crashes, became very crackly. I finally installed the 4.2.2 update last night and my only disappointment so far is the sound quality over bluetooth audio. I can only describe the sound as "tinny" and "crackly". There is a noticable degrade in quality. Derfor jeg blir litt usikker. Telefoner koster gjerne en del, og da er det surt å kjøpe noe som viser seg å ikke dekke behovet en hadde. Godt at dere to ikke har merket problemer, hvertfall. Da er det håp ... HTC One er et bra tips! Tenkte litt på Xperia V også, syns toppmodellene fort blir litt i overkant store. Men HTC'en er flott, ingen tvil om det.. Endret 1. juli 2013 av JLa Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Xperia V er absolutt blant de terminalene som gir mest for pengene og et godt alternativ. Nok power i forhold til hva man faktisk behøver, godt kamera, sprut og støvsikker, lett og med et fint design. Så du må se litt på hvor viktig lyden egentlig er, for der mener jeg HTC med Beats er et hakk foran de andre samt at det er et godt kamera i One også. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Galaxy S3/S4 støtter apt-x. Samme gjør HTC one serie. http://en.m.wikipedia.org/wiki/AptX http://www.csr.com/samsung-galaxy-s4-android-smartphone Så med bt som utnytter aptx gir dette bedre lyd enn standard A2DP. Hodesett med aptX http://www.telme2.com/blog/norvegian-headsets-med-aptx-technology/ http://www.htc.com/www/accessories/htc-bluetooth-stereo-headphones/ Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Det var nyttig! Men det hadde vært enda nyttigere før jeg kjøpte hodetelefonene mine, de støtter nemlig ikke apt-x. Det gir vel ingen effekt hvis ikke både mobil og hodetlf støtter det..? Men jeg vet ikke hvor viktig det er. Jeg syns hodetelefonene låter helt greit på Nokia'en min fra 2009. Den har bluetooth 2.0 med A2DP. Det er forsåvidt det samme som HTC'en (den har 2.1 og A2DP), så jeg skjønner ikke hvorfor HTC'en låter så mye dårligere. Mulig det rett og slett er noe feil på den, jeg aner ikke. Endret 2. juli 2013 av JLa Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 En til nyttig artikkel om aptX fra csr og en graf for aptx vs sbc distorsion Samt oppramsing over produkter med støtte (2012 artikkel) http://www.slashgear.com/galaxy-s-iii-just-the-latest-with-apt-x-bluetooth-audio-04226274/ Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) En liten oppdatering til dette. Jeg chattet med HTC kundeservice i dag, for å høre om de hadde noen forslag til bedre lydkvalitet på Desire S'en. Kundebehandleren fortalte at det var et "kompatibilitetsproblem" mellom produkter fra Jabra (som har produsert hodetelefonene mine; Jabra Revo Wireless) og "skallet" HTC Sense. Dette virket å være et kjent problem for HTC kundeservice, synd ikke Jabra kunne skrevet noe om det på websidene sine ... Kundeservice ville naturlig nok ikke si noe om root, endring av software osv. Kanskje det er et alternativ? Jeg prøver å lese meg klok på XDA-forumene, men det er utrolig vanskelig å sette seg inn i. Får vurdere et annet merke enn HTC, tenker jeg. Endret 2. juli 2013 av JLa Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Installer en clean rom, uten Sense å se om det hjelper. Clean Android er (i mine øyne) best. Det er ikke så vanskelig å roote å flashe ny rom som det ser ut til. Ta deg god tid å følg instruksjonene steg for steg, så skal du se at det er gansk enkelt Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Hadde jeg enda hatt noen lettfattelige instruksjoner. Men jeg har funnet mange forskjellige "how to"-tråder, det er alltid mange nedlastinger og mange trinn, det blir henvist til enda flere tråder for mer utfyllende forklaringer på de enkelte delelementene, og hele tiden med masse begreper jeg ikke skjønner noenting av. Noe med å "nedgradere H-boot" (hva er nå det?!), låse opp "bootloader", lage et "goldcard", installer ditt, kjør datt ... Tror jeg bør ta minst en bachelor i IT før jeg begir meg utpå det her. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Hadde jeg enda hatt noen lettfattelige instruksjoner. Men jeg har funnet mange forskjellige "how to"-tråder, det er alltid mange nedlastinger og mange trinn, det blir henvist til enda flere tråder for mer utfyllende forklaringer på de enkelte delelementene, og hele tiden med masse begreper jeg ikke skjønner noenting av. Noe med å "nedgradere H-boot" (hva er nå det?!), låse opp "bootloader", lage et "goldcard", installer ditt, kjør datt ... Tror jeg bør ta minst en bachelor i IT før jeg begir meg utpå det her. Mange opplever det nok slik ja, men man kommer veldig fort inn i det, husker første gang jeg installerte custom rom etter en "how to" på xda, det endte med at jeg lagde en ny "how to" for noobs i samme tråden senere, man kommer fort inn i det hvis man ikke er redd for å eksperimentere med ukjente tekniske anordninger om man kan si det. Når det gjelder HTC Desire S, så kanskje Complexity kan peke deg til en "clean rom"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Sjekk ut cyanogenmod.org de har ganske greie guider på å roote og installere rom. Guiden fungerer stort sett med alle rom. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 Endte med å kjøpe en Xperia V, og det låter helt konge. Walkman-appen som kom med telefonen har flere finesser for å fininnstille saker og ting, Sony har greie på lyd! Telefonen kjører Android 4.1.2 ... kommer det en oppdatering vet jeg ikke helt om jeg tør å legge den inn. Takk til alle som har bidratt her! Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) Endte med å kjøpe en Xperia V, og det låter helt konge. Walkman-appen som kom med telefonen har flere finesser for å fininnstille saker og ting, Sony har greie på lyd! Telefonen kjører Android 4.1.2 ... kommer det en oppdatering vet jeg ikke helt om jeg tør å legge den inn. Takk til alle som har bidratt her! Er ute etter nesten det samme som deg. En mobil som har bra lyd, men ikke nødvendigvis over bluetooth. Var nesten så jeg kjøpte Xperia V i dag da Elkjøp bare skal ha 2695 kr denne uka (http://www.elkjop.no...arttelefon-sort). Det som bekymrer meg er batterilevetiden. Hva syntes du om den? Hvor ofte må du lade? Men etter disse HTC One Mini ryktene så har jeg heller lyst på den(hvis den kommer da). Noen som har erfaringer Beats Audio på HTC? Er det oppskrytt eller er det de beste telefonene med tanke på lyd? Endret 9. juli 2013 av Steffen94 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Jeg begynte å bruke telefonen i går ettermiddag, så det er litt vanskelig å si noe om batteritiden foreløpig. Den var fulladet ca kl 19, så brukte jeg den kontinuerlig i ca to timer (la inn apper, tilpasset diverse ting og testet det nye leketøyet), den har ligget på i natt og jeg hørte musikk via bluetooth i en halv time på vei til jobb i morges. Nå er batteriet på 56 %. Telefonen blir kritisert for batteritid i alle tester jeg har sett, så jeg regner vel med at det ikke er noen høydare. Men Desire S'en måtte lades hver dag den og (så sant jeg brukte den litt), så det er ikke noen negativ overgang for meg sånn sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå