code Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Min bestemor trenger ny data, og som dere sikkert skjønner trenger hun ikke noen gaming laptop. Men noe jeg kan se for meg være greit er haswell for batteri tid, og SSD for windows hastighet. Finnes det noen billig laptop med haswell og ssd, med evt. dårlig cpu og intel hd gpu eller noe lignende? Har dere noen andre forslag til billig laptop. Hva som er must er: Minimum 15", Numpad, Win7 om det finnes enda, Helst SSD, Haswell om det ikke blir for dyrt. Ser etter data som koster 2000-5000kr. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Finnes ikke. SSD må kjøpes separat og monteres selv, for å få en kombinasjon som er innenfor det budsjettet. Her er den foreløpige listen over laptoper med Haswell-prosessor som er lagt ut på de forskjellig forhandlernes nettsider. Her er samme liste, men bare med de som har SSD installert. Billigste her er ligger på 7700-7800 kroner. Å finne en som kommer ferdig installert med Win 7, blir nok veldig vanskelig nå for tida. Endret 29. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
code Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 Finnes ikke. SSD må kjøpes separat og monteres selv, for å få en kombinasjon som er innenfor det budsjettet. Her er den foreløpige listen over laptoper med Haswell-prosessor som er lagt ut på de forskjellig forhandlernes nettsider. Her er samme liste, men bare med de som har SSD installert. Billigste her er ligger på 7700-7800 kroner. Å finne en som kommer ferdig installert med Win 7, blir nok veldig vanskelig nå for tida. Takk for svar, jeg får se om jeg vil montere enn SSD for hun, eller om jeg bare lokker øyene og kjøper noe. Tror ikke hun kommer til å like Win8 men. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Skaff tilleggsprogrammet Start8 fra Stardock, så får man både startknapp og startmeny tilbake i hvert fall. PS. Den Packard Bell'en fra den øverste lista, og så kjøper du en Intel 335 eller Samsung 840 SSD i 180-256GB størrelse, så er du i mål budsjettmessig. Endret 29. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå