AnonymDiskusjon Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 TS Jeg vil gjerne få pengene tilbake og ikke komme tilbake på mitt lokale Evo-senter. Det blir altfor ubehagelig. Jeg kunne fint trent hos en annen PT på senteret til nabobyen, men da kommer jeg til å bruke altfor mye penger og ressurs på å kommet meg frem og tilbake. Så: pengene tilbake. Jeg fikk nettopp et nytt svar fra dem på mail. De sier at jeg skal oppgi hvilket senter jeg holder til, slik at de kan sette meg i kontakt med områdslederen der. Men tingen er at det ER områdslederen der hele situasjonen handler om.... Syns de gjør det svært vanskelig for meg. TS Anonym poster: 7325dce0bcb6ddf9b4ee9e813f793305 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 hva med å sms-e ditt krav til din pt? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 En fra hovedkontoret skal ringe meg opp igjen iløpet av dagen. Jeg har fulgt rådet til en bruker her og skrevet ned alt PT'en min sa i samtalen i stikkordsform, slik at det blir lettere å forklare for han som skal ringe meg. TS Anonym poster: 7325dce0bcb6ddf9b4ee9e813f793305 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Blir spennende å se hvordan senteret håndterer en slik sak. Dette er uprofesjonelt på så mange måter, og det er ingen tvil om at treneren har driti seg ut. Trådstarter, hold oss oppdatert! 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Gi han sparken? De fleste har dummet seg ut og gjort idiotiske ting i fylla. Alt man sier i fylla blir veldig veldg overdrevet. Man er ikke fritatt fra ansvar fordi man er full. 8 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Hadde jeg vært trenerens overordnede, ville dette vært en avskjedsgrunn. Usikker på hvilken policy bedriften følger, men uansett, trakassering av unge kunder med underliggende seksuell tone er noe som burde bli slått hardt knallhardt ned på. Dette æ'kke greit! 5 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg noterer meg at flere kommer med forsvar og støtte til PTen her. Til dere er det en ting å si; våkn opp og kom dere inn på 2000-tallet. Denne type neanderthaltilnærming mellom menn og kvinner er ikke normalen, tvert i mot. Til TS er det en ting å si; hvis det du fremstiller her er korrekt og fullstendig så har du ikke skyld i dette. Derfor er det også helt feil at du skal lide noen som helst form for skade. Det er ikke ditt ansvar at vedkommende PT opptrer som han gjør. Som andre i tråden påpeker så kan det godt hende at det ikke er første gang. Ikke gi deg før du får snakket med ledelsen i kjeden. Hvis du ikke kommer igjennom via "vanlige" kanaler ville jeg ha gått via Brønnøysundregisteret og kontaktet både daglig leder og styrets leder om nødvendig. EVO drives av Nordic Fitness Group AS - her er informasjon fra brreg om dette selskapet: http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=993941263 Lykke til! -KJ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Dette er veldig alvorlig og uakseptabelt. Om du finnes tiltrekkende, noe du åpenbart gjør, er det garantert mange menn du møter gjennom dagen som tenker slikt om deg. Friske kjønnsmodne jenter er det menn er stilt inn på å ville sette barn på. Jeg kan tenke meg at han angret veldig neste dag. Fylleangst fra helvete. Det er ingen unnskyldning at han var full, bare en forklaring. Fortjener han virkelig å få sparken etter denne fylletabben? Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Dette er veldig alvorlig og uakseptabelt. Om du finnes tiltrekkende, noe du åpenbart gjør, er det garantert mange menn du møter gjennom dagen som tenker slikt om deg. Friske kjønnsmodne jenter er det menn er stilt inn på å ville sette barn på. Jeg kan tenke meg at han angret veldig neste dag. Fylleangst fra helvete. Det er ingen unnskyldning at han var full, bare en forklaring. Fortjener han virkelig å få sparken etter denne fylletabben? Var ikke han 40 og hun 18. alle har gjort noe forferdelig i fylla, men har må vel steinharde fakta fram, Så lærer han til neste gang. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Ja, han gjør det (fortjener å få sparken). Hvordan kan du vite at det var en tabbe? Og hvordan kan man vite at dette var første gangen? Hva om han bruker dette som en kynisk taktikk for å oppnå seksuell kontakt med unge jenter, er det fremdeles greit? Han har misbrukt sin stilling og tillit ovenfor sin arbeidsgiver. Han mangler den disiplinen enhver man som omgås jenter, unge eller gamle, i profesjonell sammenheng skal ha. Til TS: Jeg kjenner ikke til EVO, men antar at det er en kjede. Få tak i sentralledelsen og legg frem din påstand, så vil de ta det linjeveien til det når den anklagde. Endret 2. juli 2013 av WonderStivi 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Er helt enig i at det ikke var profesjonelt, men jeg er ikke sikker på om han fortjener å miste jobben. Sjefen bør gi han en eller annen straff. Jeg liker å gi folk nye kjangser, ikke bare straff. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Ja, han gjør det (fortjener å få sparken). Hvordan kan du vite at det var en tabbe? Og hvordan kan man vite at dette var første gangen? Hvordan kan du vite at det ikke var det? Vi bare antar at han er en gris siden han har gjort noe dumt en gang (som vi vet om)? Kjenner du han? Rart hvordan så mange kan dømme helt uten å vite noe annet enn at en 40 år gammel trener har driti seg seg ut. Ingen her vet noe mer enn det. TS trenger råd, ikke et hylekor som står å trekker meninger uten å egentlig vite noe. 2 Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Så hvis det var første gangen så er det helt ok? Det skjer sannsynligvis ikke igjen? Skal man gjøre slike antakelser med personer som jobber på videregående, ungdomsskoler, barneskoler og barnehager også? Nei takk. Klarer han ikke å skille rollene sine, så har han ingenting i en slik posisjon å gjøre. Da får han heller ta saken som en sår lærepenge. Her har du en annen sak om en som slet med å skille rollene sine. Fremdeles greit? Edit: For å presisere. Sakene er ikke réelt sett sammenlignbare. Poenget er at PT'en har overskridt en grense som ikke er akseptabel. Saken blir ikke bedre av at han er 40 år og hun er 18. Med det mener jeg at han er en godt voksen mann som skal vite bedre. Hadde han vært 18 kan man tillegge ham egenskaper som ung og ivrig. Det kan man ikke med en på 40. Endret 2. juli 2013 av WonderStivi Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Er du seriøs? Du sporer totalt av, og du ramser opp en som har forgrepet seg. Han har ringt EN gang i fylla, ikke blås opp dette lenger enn nødvendig. Du argumenrerer dårlig når du sammenligner sånn du driver med nå. Dette er et tilfelle av idioti i fylla. Hva om han gjør det igjen? Ja da må han gå, men skal man virkelig ødegge jobben hans basert på ett feilgrep? Ha litt empati her. En advarsel kan løse mye, dette selvfølgelig om han aldri har gjort noe sånt tidligere. Edit: Om han jobba i en barnehage og ringte et barn og var selsuell - rett i fengsel. Dama var 18 år, ikke 5 ikke 12 og ikke 15. Vesentlig forskjell. Og ja det er greit, fordi det du nevner ikke er tilfelle. Endret 2. juli 2013 av Mammakamelen 1 Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Er du seriøs? Du sporer totalt av, og du ramser opp en som har forgrepet seg. Han har ringt EN gang i fylla, ikke blås opp dette lenger enn nødvendig. Du argumenrerer dårlig når du sammenligner sånn du driver med nå. Dette er et tilfelle av idioti i fylla. Hva om han gjør det igjen? Ja da må han gå, men skal man virkelig ødegge jobben hans basert på ett feilgrep? Ha litt empati her. En advarsel kan løse mye, dette selvfølgelig om han aldri har gjort noe sånt tidligere. Som sagt, det var satt på spissen. Og hvordan mener du man skal holde oversikt på hvor mange ganger han har gjort noe slikt? Og mitt råd til TS er å ta kontakt med sentralledelsen i EVO, så vil de ta saken videre. Hvordan kan du være sikker på at dette er "idioti i fylla"? Forbeholdet ditt i slutten av innlegget lyser naivitet. Du tar et forbehold du ikke har kontroll på i det hele tatt, og nettopp derfor er saken alvorlig. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Jeg er ikke sikker, det burde ingen av oss være. Jeg sier at dette KAN være et enkelttilfelle og bør behandles som det frem til noe annet er bevist. Endret 2. juli 2013 av Mammakamelen Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg er ikke sikker, det burde ingen av oss være. Jeg sier at dette KAN være et enkelttilfelle og bør behandles som det frem til noe annet er bevist. Da er du snillere enn meg. Jeg antar at det ikke er første gang denne mannen på 40 tar kontakt med en jente på 18 med seksuelle undertoner. Er hun så spesiell? Antakeligvis ikke. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Det handler om å ikke forhåndsdømme og være rettferdig. Jeg har svært lite til overs for denne saken og denne fyren, men det hylekoret som ble her er helt idiotisk. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Er helt enig i at det ikke var profesjonelt, men jeg er ikke sikker på om han fortjener å miste jobben. Sjefen bør gi han en eller annen straff. Dette er i praksis samme sak som en lege som legger an på en pasient, en lærer som legger an på en elev eller liknende situasjoner. Dette er rett og slett oppførsel som er 100% uakaseptabel og fyren er uskikket til stillingen sin. Bra at trådstarter har tatt kontakt med treningssenteret vedkommende leier trener fra, slik at de kan rydde opp i rotet og forhåpentligvis lære denne mannen et og annet om hvordan man behandler kunder. Aldersforskjellen er for meg uinteressant i denne sammenhengen. Det som betyr noe her, er at vedkommende denne jenta har betalt for å hjelpe seg til å trene effektivt og trygt, grovt har utnyttet situasjonen. Det er revnende likegyldig hvordan jenta ser ut eller ter seg på bilder på Facebook, i treningstøy eller likende. Det skal IKKE være et tema, for en personlig trener som blir betalt for å gjøre en jobb. Det er helt uakseptabelt at vedkommende misbruker sin stilling til en sjekkearena - det er ikke derfor kundene betaler ham. 7 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 OPPDATERING I går møtte jeg på ei jente som også er kunde hos han - og tro det eller ei, hun har opplevd akkurat det samme som meg. Hun er faktisk blitt ringt opp av han hele to ganger, og han har lagt igjen flere telefonsvarere til henne - alltid i fylla. Eneste forskjellen er at han ikke snakker så seksuelt til henne, sånn som med meg. Vi satt i bilen hennes og snakket i 1 time, om hva vi skal gjøre og hvordan vi skal løse dette her. Flere ting har vi lagt merke til han: Han baksnakker kollegene sine, og det grovt! Og han bryter taushetsplikt - ved å snakke dritt samt fortelle om sykdommer som andre kunder har. ++ TS Men da har de endelig kontaktet meg. Jeg føler meg dog ikke helt trygg på den måten de valgte å løse det på. Han sa at han ville ta kontakt med lederen i distriktet og vedkommende skulle ta kontakt med denne PT'en, fortelle om alt jeg har sagt og gi han en sjanse til å forklare seg. Samtidig, jeg forstår at det ikke er så mye annet de kan gjøre. Men det virket slett ikke som han ville gjøre noe stor sak ut av det, fordi han sa på slutten av samtalen at dette her egentlig ikke er noenting i forhold til alt annet han har opplevd, og at folk gjør dumme ting i fylla og derfor vil han gi denne PT'en en sjanse. TS Anonym poster: 7325dce0bcb6ddf9b4ee9e813f793305 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå