Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min personlige trener ringte meg i fylla og prøver seg på meg?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan forsikre deg om at det er IKKE fordi jeg synes det var moro eller noe slikt. Jeg visste rett og slett ikke hva jeg skulle gjøre. I begynnelsen skjønte jeg ikke at han var full før han sa det etter en stund, jeg trodde han bare tullet med meg, men det ble bare verre og verre den måten han tullet på. Og jeg... Nei, jeg visste virkelig ikke hva jeg skulle gjøre. dumme naive jente, ja. Anonym poster: 7325dce0bcb6ddf9b4ee9e813f793305

Ikke lag noe sak ut av det, men ta det heller opp med han personlig på neste time. Han er sikkert bare dust i fylla og da kommer slike tanker frem. At en mann tenker skitne tanker om en jente på 18 år bør vel ikke komme som noen overaskelse på noen.

Lenke til kommentar

Forståelig at det fortsatt er ubehagelig for henne da. Hadde det vært meg så hadde jeg nok ikke klart å møte på han neste gang uten at det ble kleint, og jeg hadde absolutt ikke klart å se på han som profesjonell lenger - og det er jo nettopp det PT'er skal være.

Uansett, en PT skal ikke blande jobb og privatliv,det er en tabbe han har gjort. Så han bør ikke bli overrasket om hun evt. bytter PT.

Lenke til kommentar

Nei så klart ikke, sa jo at mannen dreit seg ut. Men hva er poenget med å holde samtalen i 45 minutter når han er full. For så å klage på at det var ubehagelig i ettertid? Ville tatt det opp med han på neste PT time med en litt tøysete tone, også eventuelt byttet PT/senter hvis det blir for kleint.

Edit: Forstår jo at det er ubehagelig så klart. Men mye kunne jo kanskje vært unngått ved å avslutte samtalen ganske fort, mtp at var full. Folk både sier jo og gjøre mye rart i fylla.

Prøver ikke å skyve noe over på TS her, mannen var en douche som ringte i utgangspunktet.

Endret av Trollface
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du komfortabel med å fortsette hos han?

Snakk med daglig leder på senteret ditt. Be om penga tilbake grunnet episoden. Be evt. om ny PT hvis du vil fortsette på senteret.

Egentlig burde fyren få sparken, men hvis du vil være snill kan det også være en mulighet å ta dette opp personling med karen.

Lenke til kommentar

En ting som kan være greit å tenke på er at du trenger ikke være den første som har opplevd dette. Og før noen sier fra til ledelsen vil ikke arbeidsgiver bli oppmerksom på dette og han vil fortsette.

Og jeg skjønner TS godt, man blir paff av å få en slik telefon, og er man litt beskjeden av natur så legger man ikke på telefonen før begge parter er ferdig med samtalen.

Den nervøs latteren til TS er da helt forståelig, men samtidig må TS skjønne at han kan ha oppfattet dette helt feil. En person som småfull ringer deg opp med uanstendige kommentarer trenger antakeligvis å få ordet "NEI" stavet ganske tydelig før han gir seg.

Mulig han tar et lite hint om du ikke tar telefonen når han ringer lengre.

En PT jobber såpass tett på at det er helt naturlig at du ikke ønsker denne personen i den rollen lengre. Jeg skjønner og at du ønsker å unngå ham. Jeg ville kontaktet arbeidsgiveren og sagt at du enten ønsker timene refundert eller at du ønsker ham flyttet til et annet senter og ny PT.

Har du en androidtelefon kan noe slik være greit å installere

https://play.google.com/store/apps/details?id=polis.app.callrecorder&hl=en

• Liker 2
Lenke til kommentar

Syntes folk her virkelig at mannen fortjener sparken? Mannen har driti seg ut, det er klart. Men når TS "ler og tuller" med han i 45 minutter mens han er drita, istedet for å bare legge på røret. Så sier det seg selv at det kommer til å komme mye rør ut av kjeften hans, mannen er jo tross alt full.

Ja, han bør få sparken, men det er vel opp til arbeidsgiveren hans. Andre mennesker som jobber med service og kundebehandling som kontakter kundene og gjør slike utaktfulle tilnærmelser, må være forberedt på å bli bedt om å ta hatten sin og gå, enten man er full eller ikke. Slike ansatte er som regel en større ulempe enn en fordel for virksomheten.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Han har driti seg ut, den er grei. Men sparken? Som tidligere nevnt, hvorfor la du ikke bare på? Uansett har vi alle gjort dumme ting i fylla, og det er like sannsynlig at han har gjort dette med flere som ag hun har lagt opp til det selv.

om han har vært en total sleezeball tidligere er det greit, men ikke ødelegg for noen som har bare driti seg ut. Husk at dette kan være ganske uskyldige greier. Et engangstilfelle

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Først konfronter PT og la han forklare seg og hva han mener nå burde skje

Gi han sparken? De fleste har dummet seg ut og gjort idiotiske ting i fylla. Alt man sier i fylla blir veldig veldg overdrevet. Han syntes sikkert du er pen, og i fylla blir følelsesgraden x 100 enn normalt

En advarsel er passende, han selv forteller hendelsen til sin sjef og lar dette være en siste advarsel

En ny PT er løsningen for deg

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det bør være opp til TS å konforntere ham. Hun burde kunne løse saken uten å treffe ham igjen. Jeg synes også at å miste jobben er strengt, men kundene bør gå foran. Jeg synes det mest riktige ville være å gi ham en advarsel og tilby ham jobb et annet sted.

Lenke til kommentar

TS

Tusen, tusen takk for alle svar fra dere alle. Setter enormt pris på alle svar og støtte da dette er en veldig usikker og ubehagelig situasjon for meg.

Vet ikke om jeg nevnte det her, men jeg hadde sendt en mail til senterets hjemmeside samme dag, der jeg ba om mail og tlfnr til øverste leder. Nå får jeg svar om at det ikke er mulig, at de kun har EN mail som kontaktmulighet.

Og... jeg får meg rett og slett ikke til å skrive og forklare situasjonen til den mailen. Jeg tenkte at jeg i verste fall kunne KUN forklare situasjonen til en person - lederen. Men om jeg skriver det til denne mailen så får kanskje alle vite om dette? Det synes jeg ikke pt'en min fortjener...

Så kanskje jeg rett og slett skal sende en mld til min pt og si at jeg gir han en sjanse: enten bytte meg over til en ny pt eller gi meg pengene tilbake.

Hva tenker dere om dette?

TS Anonym poster: 7325dce0bcb6ddf9b4ee9e813f793305

Lenke til kommentar

TS

Tusen, tusen takk for alle svar fra dere alle. Setter enormt pris på alle svar og støtte da dette er en veldig usikker og ubehagelig situasjon for meg.

Vet ikke om jeg nevnte det her, men jeg hadde sendt en mail til senterets hjemmeside samme dag, der jeg ba om mail og tlfnr til øverste leder. Nå får jeg svar om at det ikke er mulig, at de kun har EN mail som kontaktmulighet.

Og... jeg får meg rett og slett ikke til å skrive og forklare situasjonen til den mailen. Jeg tenkte at jeg i verste fall kunne KUN forklare situasjonen til en person - lederen. Men om jeg skriver det til denne mailen så får kanskje alle vite om dette? Det synes jeg ikke pt'en min fortjener...

Så kanskje jeg rett og slett skal sende en mld til min pt og si at jeg gir han en sjanse: enten bytte meg over til en ny pt eller gi meg pengene tilbake.

Hva tenker dere om dette?

Jeg ville sendt en mail til adressen som står oppgitt og si at du har en personalsak som du ønsker å ta direkte opp med en leder og ikke via en fellesmail grunnet personhensyn. Jeg har vanskelig for å forstå at de ikke kan gi en adresse til deg da. Policyen deres med en mail for alle henvendelser er nok for å holde ting enkelt slik at ikke sjefen ikke får klager på svette treningsapparat og spørsmål om utmelding.

Ellers synes jeg at det siste forslaget ditt, hvis det er greit for deg, høres bra ut. Han skjønner da at slikt må man ikke gjøre, samtidig som dere får et "rent" brudd uten hard feelings (for å si det på godt norsk). Om du ellers sier at du lar ting bli mellom dere er dette et tilbud han bør hoppe på. Da vil det ikke bli så ille å treffe ham tilfeldig heller dersom du skal fortsette å gå der.

Dette er selvfølgelig med mindre han er en gjøk som ikke tåler et avslag og begynner å trøble mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At TS ikke fikk seg til å avslutte samtalen tidlig kan jeg skjønne. Hun har vært vant til at PT har vært en slags myndighetsperson som (i treningssammenheng) har vært den som har ført ordet, så og si. Det finnes nok av eksempler på saker hvor en (eldre)trener/leder har gått over streken i forhold til en (yngre) elev/utøver.

At TS synes det er vanskelig å konfrontere PT direkte kan jeg skjønne.

TS: Søk opp treningssenteret/kjeden på f.eks. 1881.no, der vil du finne kontaktinfo til daglig leder etc. Tips: Skriv ned (i stikkordsform) på forhånd hva det er du ønsker å si til daglig leder. Da kan det være enklere for deg å føle deg trygg på hva du vil si.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At TS ikke fikk seg til å avslutte samtalen tidlig kan jeg skjønne. Hun har vært vant til at PT har vært en slags myndighetsperson som (i treningssammenheng) har vært den som har ført ordet, så og si. Det finnes nok av eksempler på saker hvor en (eldre)trener/leder har gått over streken i forhold til en (yngre) elev/utøver.

At TS synes det er vanskelig å konfrontere PT direkte kan jeg skjønne.

TS: Søk opp treningssenteret/kjeden på f.eks. 1881.no, der vil du finne kontaktinfo til daglig leder etc. Tips: Skriv ned (i stikkordsform) på forhånd hva det er du ønsker å si til daglig leder. Da kan det være enklere for deg å føle deg trygg på hva du vil si.

TS: Oppdatert oss gjerne på hva som skjer.

Dette var svaret jeg fikk etter første mail: "Alt av kommunikasjon til og fra oss går igjennom denne eposten, da vi kun har support over mail. Vi kan videreformidle din henvendelse til den det måtte angå."

Jeg skrev tilbake omtrent det samme som Ekko ba meg om å gjøre. Si at jeg ville ta dette direkte opp med en leder pga personhensyn.

Takk for forståelsen, NoBo. Jeg fulgte forslaget ditt om å søke opp senteret på 1881, men jammen har de ikke noen form for kontaktinformasjon der heller, utenom hjemmesiden og adresse... Er det bare jeg som synes dette er ganske dårlig?

Lenke til kommentar

Alternativt kan du prøve å søke opp treningssenteret på Brønnøysundregisteret: http://www.brreg.no

Eg vil også anbefale deg å gjere deg opp ei meining om kva du ønsker å oppnå. Vil du bytte PT, vil du ha pengene tilbake, vil du at din PT skal få sparken, eller vil du rett og slett ha tilbake pengane for PT og avbryte ditt treningsabbonement?

Det er en stor fordel å kunne komme med ditt krav så tidleg som mogleg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...