Gå til innhold

Går det an å bygge en Bærbar PC selv??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart det går ann å bygge egen bærbar,.. Toshiba og Dell klarer dette godt,.. hvorfor ikke du og liksom,.. ? - På den mer seriøse siden må jeg si meg enig med overnevnte svar på din post : det er at det ville blitt enormt dyrt,... men viss du virkelig gadd og hadde kunskapen til det, kunne det blitt et enormt spennende og kreativt prosjekt vill jeg trodd :wink:

Lenke til kommentar

ASUS selger bare-bone bærbare.

 

Du kan velge størrelse på skjerm og "kabinett", type hovedkort, prosessor. Resten av delene kan du velge om du vil kjøpe fra asus, eller en annen plass.

 

Jeg vet ikke hvor du bestiller dette, men ASUS skal ha det en eller annen plass.

 

Et annet tips kan jo være å stikke innom http://www.edbpriser.dk/ og sjekke ut billige bærbare fra danmark.

 

Jeg har siklet litt på denne: Vega+ 1200: Celeron 1200MHz 256MB 14,1" TFT 20GB DVD 56K LAN 11522 Danske kr. Med en bærbar CDbrenner kan jeg kvitte meg med den stasjonære :smile:))

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-14 18:57, asad skrev:

ja, går det an?


 

Ja, men det er nok like greit å kjøpe en ferdig laget. Blir fort ganske dyrt.

 

Jeg bygget en "hybrid", dvs. en veldig liten stasjonær, som er svært enkel å dra med seg rundt omkring. Utgangspunktet var AOpen MX3S, og en liten koffert fra Clas Ohlson. Putta inn i harddisk og en strømforsyning, lagde noen hull, og vips hadde jeg en maskin jeg kan ta med meg rundt omkring.

 

Ikke _skikkelig_ bærbar (med skjerm osv), men likefullt veldig fornøyd :smile:

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


Ola PeK skrev (2002-02-14 22:08):

Høyres interessant ut det der amund.

Kva slags specs har du?


 

Det er en Celeron 700. Skulle ha noe som var rimelig. Dessuten hadde jeg håp om å kunne fjerne vifta (se neste punkt). Derfor valgte jeg en CPU som gir svært lite varme.

 

Quote:


Varmeproblem?


 

Nope. Dvs. jeg kjører med hele kofferten lukket. Da er det _behagelig_ støynivå. Blir riktignok noen grader inni der, men ikke noe som skaper problemer i form av at maskina er ustabil etc.

Det verste som kan skje er vel at HD, CPU eller hovedkort tar kvelden... Det koster ikke all verdens å skaffe nytt.

 

Quote:


Korleis fester du hdd?


 

Boret hull fra utsiden på kassa, og kjøpte lange skruer på Clas Ohlson som jeg kunne skru igjennom selge kofferten fra utsiden. Laget dessuten en patent slik at jeg kan ha 2 disker om nødvendig. Litt ticky å sette inn, men det fungerer.

 

Quote:


Hadde vore artig med bilde..


 

Har dessverre verken bilde eller digitalkamera...

 

Går forøvrig med planer om å lage en ny (denne er snart et år gammel).

 

Har hørt rykter om at det kommer noen søte VIA-hovedkort med GeForce onboard etc.

Cluet er uansett å finne et hovedkort som har lydkort, skjermkort og nettverkskort onboard (og helst MicroATX).

 

Noen som har oversikt over dette i dagens marked?

 

Planen nå var å sveise et kabinett, slik at hele kabinettet fungerer som en stor kjøleribbe. Da kan jeg kaste ut vifta også :smile:

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


unwill skrev (2002-02-17 05:19):

Amund:




Er det denne eller har du bygget enda en ny en ? Var vel jeg som tok det bildet var det ikke ?


 

Det er denne maskina ja. På dette bildet hadde jeg akkurat kjøpt meg en ny disk som ikke var montert internt enda.

 

Dessuten litt problematisk de få gangene man faktisk trenger CD-ROM'en :smile:

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...