OscarMike1 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Jeg har nettopp bestil n66u, etter flere anbefalinger. Kom over n65u, og ringte nettbutikken som forklarte at den var en utgått modell de ikke fører lenger. Litt dumt, siden jeg n65u ser såpass ok ut at jeg ikke ville hatt problemer med å ha den fremme på en hylle. Jeg er ikke fan av eksterne antenner som n66 har. En annen ting er at n65u støtter USB 3.0, mens n66u kun støtter 2.0. Mulig denne forskjellen forsvinner i den trådløse overføringen uansett, men jeg stusser jo litt. Har nettopp kjøpt 2x USB 3.0 disker, så hadde jo vært greit å fått utbytte av hastigheten om jeg kan. Litt rart at asus har valgt USB 2.0 på den sist produserte disken.. Noen tanker? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 N65U er nyere enn N66U. USB 2.0 støtter inntil 480Mbit og så høy trådløshastighet har de to ikke. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 Men USB 3.0 er raskere? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Ja det er klart den er det om man kun ser på USB-forbindelsen. Det viktigste er uansett hva som er flaskehalsen. Det er sannsynligvis ikke USB her. Man kan vel ikke regne med mer enn 10-20MB ytelse som "NAS" (80-160Mbit) selv om man bruker nettverkskabel mot routeren. Endret 29. juni 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 Ja det er klart den er det om man kun ser på USB-forbindelsen. Det viktigste er uansett hva som er flaskehalsen. Det er sannsynligvis ikke USB her. Man kan vel ikke regne med mer enn 10-20MB ytelse som "NAS" (80-160Mbit) selv om man bruker nettverkskabel mot routeren. Ok.. Vil det være nok til å streame en 2gb 720 film? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 En slik film vil bruke godt under 1MB (8Mbit), så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå