Gå til innhold

Sprukket glass på Xperia Go, ting virker. Hva trenger jeg?

Anbefalte innlegg

En solid telefon, men å falle av taket på bilen i 80KM/t tålte den ikke helt... :green:

Har prøvd å finne ut hva jeg egentlig trenger for å fikse glasset.

Altså: Det er massevis av sprekker i glasset, men det holdes på plass av skjermbeskytteren. Skjermen funker ellers helt fint: Alt vises som normalt, og den reagerer som den skal på fingeren.

Så det er vel egentlig bare det ytterste glasset jeg trenger, MEN den har jeg forstått er komplisert å bytte? At det er bedre å kjøpe en komplett skjerm? Men hva skal det da i så fall hete? Skal jeg ha LCD, digitizer (hva nå det er for noe) og glass? Prøver å finne fram på ebay, men blir ikke klok på dette. Nesten fristende å pelme tlf-en og handle en ny... Men bare nesten... :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, på ebay får du fort tak i nytt glass for 20-100,-. Så jeg ville prøvd å bytte glass først, digitizer koster fort en 1200,- (da er som regel glasset ferdigmontert slik at du bare bytter hele enheten).

Det eneste du må tenke på når du bytter glass er og ta deg god tid. Varm opp enheten godt med en føner og bruk plekter eller annet plast verktøy og fjærn sakte men sikkert skjermen og bitene. Legger du press på selve LCD'n vil den bli ødelagt. DU trenger ikke ha på nytt lim når du legger på nytt glass. Den vil henge ganske godt av seg selv. men om du igjen varmer opp enheten så limet blir mykt vil glasset henge enda bedre når det blir kaldt igjen. :)

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen!

Nå har jeg alt gitt opp denne tlf, og bruker den som deletlf til en annen, og handler 1 stk ny. Beklager jeg glemte å sette tråden som løst.. :-)

Det går veldig fint ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...