Termograføren Skrevet 15. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2013 I dag bestilte jeg ny travers, og gikk rett til VW forhandleren her i byen for å gjøre det. Måtte ut med 4000,- for den, men da får jeg hvertfall en ny en, som også er riktig type. Denne skulle komme i morra, så blir spennende å se Da blir det skruing fremover. Ferie fra Torsdag og frem til ukjent dato da. Så får se hva jeg rekker før den tid, og når jeg evt begynner igjen etter ferien Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 16. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Og her ser man forskjellen på den gamle og nye Endret 14. november 2014 av Termograføren Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Hva er egentlig "Travers" Hva gjør den og hvor sitter den? Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 Den sitter under motoren, eller i bakkant av motoren. Holder egentlig hele forestillinga på plass. Bærebruer,styring og eksosanlegget. 1 Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 28. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2013 Kom hjem i går etter fin bilferie på østlandet Begynte sånn smått i dag med å demontere bunnpannen for å legge på ny pakning der. Men må ha litt hjelp til å holde på bremsen når jeg demonterer drivakselen. Skal jeg gjøre det alene er det litt styrete, så det gidder jeg ikke Har også begynt å handle inn dempematriell på bilen, komplett demping vil jeg anta at ender på ca 7000,- med gode rabatter, så er ikke så rent lite dempematriell som skal inn Planen for denne uka er å få den ferdig med alt det mekaniske, dvs få på plass paking for bunnpanne, montere traversen og resten av forstillinga samt montere coilovers. Neste uke blir vel bilstereo forhåpentligvis Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Da er bilen nede på alle fire igjen, men senkesettet er fortsatt ikke montert da jeg var litt manko på 18mm piper. Så slenger med litt bilder av det som har skjedd de siste dagene Og den ene garasjen min Grei plass å skru. Neste steg nå er å prøvekjøre bilen litt, se at den er i mekanisk god stand før jeg gjør noe mer Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 Da er senkesettet montert Førbilde: Etterbilder: Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Diverse bilder i forbindelse med montering av senkesettet.. Byttet også bremseskiver foran. Endret 6. august 2013 av Termograføren Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 (endret) Da har jeg fått kjørt bilen litt, justert spissingen som var litt ute på den ene siden. Bilen skal inn til 4-hjulskontroll 21.august, etterfulgt av gjennomgang hos biltilsynet for godkjenning av coilovers og slikt. Begynner vel på bilstereoanlegget i løpet av uka. Litt usikker på hva jeg skal velge, det jeg har liggende nå er: Pioneer AVH-5900DVD (flipout 7" skjerm) Pioneer 7" lcd-skjermer (2 stk) Pioneer Audio/video velger. Rockford Fosgate T20001BD (monoblokk) Alpine Type R 10" Boston Acoustics Competitor 12" Phoenix Gold ZX-350v2 (2-kanals forsterker) Focus Acoustics BK-6 (6,5" komp.sett) Kicker KS5.2 (5,25" komp.sett) skal bare ha et komponentsett, litt usikker på hvilket av de jeg skal velge. Samt at jeg egentlig skal bygge oldschool, så burde kvittet meg med Alt av komp.sett og monoblokka for å kjøpe noe eldre hehe. Har også fått endel dempematriell i hus 2 stinger bulk-pakker 3 stinger hood-pakker. Endret 9. august 2013 av Termograføren Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Begynner å se bra ut dette Kjørt noe med poloen etter den ble så lav da? Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 jaja, har nesten ikke kjørt den før den ble lav fungerer veldig bra nå Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Her er litt av dempematriellet 3 stk Hoodliner 137x81cm Dette skal brukes i tak og gulv. Og butylmatter 18 ark med 45x81 cm. Disse skal brukes i tak, gulv og bagasjerom. I dørene skal jeg ha et annet opplegg Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 I dag ble 4-hjulskontrollen utført. Så nå er bilen ferdig justert og klar for godkjenning hos Biltilsynet Der har jeg time neste uke. Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 11. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2013 Har stått litt stille dette prosjektet, mye styr på skolen osv. Men håper å få unna litt nå i jula, og har ordnet litt forskjellig utstyr nå, så skal bli moro å sette i gang Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 Da har jeg startet på dempingen av førerdøra. Tok ut vinduet og demonterte vindusheisen. Vasket deretter godt med silikonfjerner, og her har jeg et tips, ikke kjøp dette på biltema. ref http://biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Silikon/Silikonfjerner-364824/ Her koster 0,1 liter 99,- Mens jeg kjøpte 1 liter silikonfjerner på Bilxtra til 120,- (Se bildet) På ytterdelen har jeg 3 lag med Stinger expert roadkill, og døra ble rimelig død fra utsiden nå. Innvendig skal jeg ha noe mer, men må først få på plass braketter for høyttaler osv. før jeg demper det ferdig. Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 20. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2013 Da var bilen godkjent med senkesettet, så da setter jeg i full gang med å gjøre ferdig resten av bilen, og anlegg Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 31. august 2014 Forfatter Del Skrevet 31. august 2014 Bilen har frem til i sommer blitt brukt som pendlebil til skolen, og fungert utmerket. Dvs, på siste skoledag, når hovedoppgaven skulle leveres så brøt den sammen, det kom mye ulyder, og etter mye om og men så ble bilen kjørt hjem. Fikk sjekket olje på motor og girkasse i Grimstad før returen, og dette var ok. Så ble den parkert i garasjen og stod der en god stund før jeg begynte på den, det var et faktum kort tid etter sjekk. Girkassen hadde havarert. Ny kasse kosta meg nesten 5000,- men shit au. Så da var det frem med Haynesboka igjen og se hvordan dette skulle løses. Det ble anbefalt å demontere fronten på bilen, hovedlykter, støtfanger, radiator osv, så da gjorde jeg det. Tok vel ca 30 minutter, og gjorde tilgangen til girkassa veldig mye bedre. Måtte også demontere starteren, og for å få ut denne så ble det anbefalt å demontere hele innsuget på motoren, så da ble det også gjort. Alt i alt, mye jobb, men det gikk veldig greit og bilen er nå montert sammen igjen. Men har også en ABS-feil, og mistenker noen defekte sensorer, så er i gang med å bytte disse også nå Lenke til kommentar
6n- Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Hei er bildene på traversen tatt bort ? Ser ikke noe? Vil gjerne se de hvis mulig av den nye og hvordan den gamle så ut. Tenker på innleggene fra 4 juli og 16 juli 2013. Endret 14. november 2014 av 6n- Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 (endret) De er ikke tatt bort med vilje, men flyttet de til et annet album og da forsvant de herfra. Har redigert inn på nytt Hvorvidt jeg får gjort noe mer nå er usikkert da jeg vurderer å selge bilen for å handle meg en ny Om det ikke blir salg så begynner jeg vel med bilstereomontering snart Endret 14. november 2014 av Termograføren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå