Termograføren Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Da jeg ikke fikk lov til å montere bakseter i min mercedes vito har jeg nå lagt denne ut for salg og istedet begynt på dette prosjektet. Fikk handlet en polo veldig billig og følgende skal gjøres med denne. *Bytte travers *Montere senkesett *Nye felger/dekk 14" tenker jeg. *Tone vinduene *Muligens lakkere bilen *montere litt bilstereo. Begynner til mandag ser det ut til Endret 29. juni 2013 av Termograføren Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Spennende.. Denne skal jeg følge med på. Hvis du lakkerer den, hvilken farge tenker du på? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Hvis du skal gå for 14" må du enten senke noe ekstremt mye (upraktisk) eller ha høy profil (ikke spesilt kult). Jeg ville gått for 16 eller kanskje til og med 17". Ser ut til at det blir 16" med 45 profil på madammens Polo 9N2 og 50/50mm senk. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Hvis du skal gå for 14" må du enten senke noe ekstremt mye (upraktisk) eller ha høy profil (ikke spesilt kult). Jeg ville gått for 16 eller kanskje til og med 17". Ser ut til at det blir 16" med 45 profil på madammens Polo 9N2 og 50/50mm senk. Om han kjører noe klassiske felger i type 14" så trenger han verken mye senk eller lav profil. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Ser ikke helt hvordan det skal hjelpe, men det er kanskje bare meg Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Vent å se, 15 er absolutt maks hvis jeg ikke får tak i felgene jeg vil ha.. Den skal senkes endel ja. regner med den havner på 70mm, kanskje mer. Hvilken farge jeg skal ha er litt avhengig av hvilken look jeg ønsker på bilen, går jeg for ratrod så blir den nok enten hvit eller sort matt. Men er jo en fin grense der som hva som funker og ikke funker, så må vite at jeg får tak i alle de riktige delene først. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Hvorfor ikke bare holde den helt clean? Lakk, senk, felger og soting? Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 ratrod er jo mer eller mindre clean da Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Da bør du fortløpende lese deg litt opp i hva som er opphavet til ordet ratrod. Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 jaja, det har jeg også gjort Eksempler følger Lenke til kommentar
sunbeam-transformer Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 rat rod er rust overflate og som regel lav look, og bulker og riper er bare et +.. etter min mening funker ikke rat rod som bruksbil her i Norge, her i Norge salter vi og da blir det fort rust hull. rat rod som ikke har rust er ikke rat rod. det er mange som lakkerer bilen i matt farge og sier at det er rat rod, men det er helt feil...... jeg liker rat rod stilen, men den blir fort verre her i Norge med den saltingen vi har. for all del moro og prøve noe nytt? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Bilen som først ble betegnet som rat hadde ikke rust. Bilen var bare grunnet og hadde en litt sliten stil over seg. Rust er bare en tragisk vending den trenden har tatt. Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Uansett så legger vi den diskusjonen død, så vi slipper side opp og side ned med hva som betegnes som ratrod eller ikke Om det er så viktig med rust så er det nok av det på den gamle traversen jeg fikk demontert i dag, med hull der som den ene bærebrua er festet (Se på venstre side på det øverste bildet)Den nederste er en "ny" travers jeg fikk tak i, nærmest umulig å få tak i en i det hele tatt da de fleste er rustet i fillebiter.. BILDER ER REDIGERT INN PÅ NYTT 14.NOV 2014. Den "nye" traversen er ikke på bildet, det ble kjøpt en helt ny. Endret 14. november 2014 av Termograføren Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 4. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2013 Holder på å få orden på ny travers, var jo en bolt som ikke ville ut. Og det var fordi den hadde rustet fast i mutteren som var inni ramma på bilen. Jeg måtte derfor kappe hull i siden på ramma slik at jeg kunne få den ut, og erstatte den med en ny. Hullet jeg måtte kappe. Dette gikk forholdsvis greit, må bare sveise igjen hullet når ny bolt er på plass Handla også ventilerte skiver foran og vanlige bak Min hjemmelagde motorholder Fikk også solgt den gamle bilen min i dag, så da kom det 18 000,- inn som kan brukes på dette prosjektet Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 prosjektet har fått seg en uventet pause grunnen problemer med å få tak i ny travers. Det viste seg at den brukte jeg hadde kjøpt var rustet i stykker den også, så den fikk jeg levert tilbake. Så nå er jeg på jakt etter en fabrikkny travers. Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Jepp, snakket med de tidligere i dag, og de har ikke til den poloen jeg har. Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Ikke noen travers i sikte enda, muligens at jeg må få tak i en fra sverige. Irriterende at denne delen skal forsinke hele prosjektet mitt. Men coiloversene mine har kommet Settet er justertbart fra 20 til 90mm foran og 20 til 70mm bak. Vet ikke helt hvor jeg ender sjøl enda, men planen er å holde meg innenfor Tüv-godkjenningen. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 55mm var passe i forhold til høyde, men ved å bytte kun fjørene ble det en smule stivt.. Legger ved bilde ved prøvemontering av 16" Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 Ser bra ut det der skal bli moro å se hva som funker på min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå