Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog VW Polo 6N2 (2000)


Anbefalte innlegg

Da jeg ikke fikk lov til å montere bakseter i min mercedes vito har jeg nå lagt denne ut for salg og istedet begynt på dette prosjektet.

 

Fikk handlet en polo veldig billig og følgende skal gjøres med denne.

*Bytte travers

*Montere senkesett

*Nye felger/dekk 14" tenker jeg.

*Tone vinduene

*Muligens lakkere bilen

*montere litt bilstereo.

 

Begynner til mandag ser det ut til :)

 

a79D08.png

Endret av Termograføren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal gå for 14" må du enten senke noe ekstremt mye (upraktisk) eller ha høy profil (ikke spesilt kult).

 

Jeg ville gått for 16 eller kanskje til og med 17". Ser ut til at det blir 16" med 45 profil på madammens Polo 9N2 og 50/50mm senk.

 

Om han kjører noe klassiske felger i type 14" så trenger han verken mye senk eller lav profil.

Lenke til kommentar

Vent å se, 15 er absolutt maks hvis jeg ikke får tak i felgene jeg vil ha..

 

Den skal senkes endel ja. regner med den havner på 70mm, kanskje mer.

 

Hvilken farge jeg skal ha er litt avhengig av hvilken look jeg ønsker på bilen, går jeg for ratrod så blir den nok enten hvit eller sort matt.

 

Men er jo en fin grense der som hva som funker og ikke funker, så må vite at jeg får tak i alle de riktige delene først.

Lenke til kommentar

rat rod er rust overflate og som regel lav look, og bulker og riper er bare et +..

etter min mening funker ikke rat rod som bruksbil her i Norge, her i Norge salter vi og da blir det fort rust hull.

 

rat rod som ikke har rust er ikke rat rod. det er mange som lakkerer bilen i matt farge og sier at det er rat rod, men det er helt feil......

 

jeg liker rat rod stilen, men den blir fort verre her i Norge med den saltingen vi har.

for all del moro og prøve noe nytt?

Lenke til kommentar

Uansett så legger vi den diskusjonen død, så vi slipper side opp og side ned med hva som betegnes som ratrod eller ikke wink.png

Om det er så viktig med rust så er det nok av det på den gamle traversen jeg fikk demontert i dag, med hull der som den ene bærebrua er festet tongue.png (Se på venstre side på det øverste bildet)
Den nederste er en "ny" travers jeg fikk tak i, nærmest umulig å få tak i en i det hele tatt da de fleste er rustet i fillebiter..

 

BILDER ER REDIGERT INN PÅ NYTT 14.NOV 2014. Den "nye" traversen er ikke på bildet, det ble kjøpt en helt ny.

1044736_10151679750719450_1416006240_n.j

944452_10151679750519450_560900277_n.jpg1497768_10152074976294450_465302985_n.jp

Endret av Termograføren
Lenke til kommentar

Holder på å få orden på ny travers, var jo en bolt som ikke ville ut. Og det var fordi den hadde rustet fast i mutteren som var inni ramma på bilen. Jeg måtte derfor kappe hull i siden på ramma slik at jeg kunne få den ut, og erstatte den med en ny.

1043845_10151697057124450_1135044098_n.jpg

 

Hullet jeg måtte kappe.

1013837_10151697056494450_1114833808_n.jpg

 

Dette gikk forholdsvis greit, må bare sveise igjen hullet når ny bolt er på plass :)

 

Handla også ventilerte skiver foran og vanlige bak :)

1045102_10151697056664450_283295188_n.jpg

 

 

Min hjemmelagde motorholder :p

601706_10151697056814450_442624946_n.jpg

 

 

Fikk også solgt den gamle bilen min i dag, så da kom det 18 000,- inn som kan brukes på dette prosjektet :)

Lenke til kommentar

Ikke noen travers i sikte enda, muligens at jeg må få tak i en fra sverige. Irriterende at denne delen skal forsinke hele prosjektet mitt.

Men coiloversene mine har kommet :)

1014166_10151713227594450_1958447890_n.jpg

J7xHDs.png

 

Settet er justertbart fra 20 til 90mm foran og 20 til 70mm bak.

 

Vet ikke helt hvor jeg ender sjøl enda, men planen er å holde meg innenfor Tüv-godkjenningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...