Gonzolaz Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Lang historie kort: I min oppvekst spilte jeg kun på pc. Men for seks år siden da jeg begynte på universitet byttet jeg til PS3, da det passet meg bedre. Har vært veldig fornøyd med PS3'en min, men nå som vi ser konturene av den nye generasjonen med PS4 og XBox1 så vurderer jeg nå og returnere til pc'en. Har bygget pc'er før selv, men er forferdelig uoppdadert på hardware. Derfor trenger jeg hjelp til forslag til hva slags utstyr jeg skal kjøpe. Pris: Ca. 10 000 kr. Ikke inkludert skjerm, tastatur eller mus, men forslag til disse er alltid velkomne. Bruk: Hovedsaklig spilling. Faktisk ikke noe annet. Har allerede to laptoper som jeg bruker til arbeid, surfing og skriving osv... Men de egner seg ikke til spill. Blir mye retro spill fra f.eks. gog.com osv, men vil og ha kraft til å spille fremtidige spill som f.eks. The Witcher 3. En ting som kanskje må vurderes er overclocking. Selv om jeg har bygget pc'er før er dette noe jeg aldri har gjort, men slik jeg forstår det er dette en del lettere nå? Til slutt: Windows 7 eller 8? Takk for alle svar Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Vel PC i deler - Core i5-4670K / GTX 770 Intel Core i5-4670K, Geforce GTX 770 2GB, Z87, 8GB DDR3, 250GB SSD, 650W PSU er et veldig bra kjøp, kanskje du bare må kutte prise på kabinettet eller SSD disken? Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 Vel, budsjett er ca. 10 000, så gjør ikke noe i seg selv om prisen går litt over. Var litt lite lagringsplass, men det er vel mulig å inkludere en 1T HDD? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Den ser bra ut, den der. Bare å slenge på en ekstra HDD, ja. Da passerer du 11k. Du kan vel spare en snau tusenlapp og ikke miste mye ytelse på å gå ned til GTX 670. Lenke til kommentar
Fiskekraft1 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Eller en GTX 760, eller vente for 760ti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå