DrDoogie Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Tenkte jeg skulle bytte ut smoothwallen min med... noe annet. Men når jeg gjør det så enkelt som å begynne med å installere SuSE, klarer ikke distro'en å mounte filsystemet. So how come and what gives? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 fjern alle partisjoner og installer suse? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 SuSE er ikke så glad i å mounte filsystemer fra install. Ta bakcup av det du trenger og formater Du kan trygt fortsette installasjonen. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Ja... Nå nuka jeg partisjonene for smoothwall med å koble den som USB-disk, fordi den taklet ikke å være i selskap med andre disker (den insisterer på å boote selv hele tida). Men jeg har da fremdeles dette problemet med at det tydeligvis ligger noe snusk i boot-sektoren som ikke vil vekk. Er det noe program jeg kan bruke for total "wash 'n go" av en disk? Altså "_helt_ tom taink?" fdisk hjelper nemlig _lite_. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Virket for meg, hadde en maskin som nektet å boote annet en CD... dd if=/dev/zero of=/dev/hda (anntar at disken din er master på IDE#1. slave IDE#1 er hdb, master IDE#2 hdc osv.) Den renser disken din og det grundig! Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 hvorfor i all verden gjør du det ikke med f. eks XP eller W2K platene eller FDISK da? mye enklere det vel. ellers kan du jo bare boote fra SUSE plata hvis du har den å slette alle partisjonene. noen må da vel gjøre det så vanskelig å da. var noen som sa til meg en gang: hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det millitært. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 det er da ikke så vanskelig å dd'e en disk? tar litt tid men går sikkert å ta kontroll-c etter en liten stund, når den har fått tatt rotta på partisjonstabellen. eventuellt har du fdisk /dev/hda, deretter o, og til slutt w. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå