Gå til innhold

Gode flysimulator spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DCS: A-10C Warthog er ikke WWII, men det er ekstremt realistisk og veldig morsomt. DCS lager også en P-51 Mustang, i tillegg til et par andre ting.

 

Når det gjelder rutefly er det lite som slår Microsoft Flight Simulator sammen med PMDG 737 NGX og/eller Majestic Dash-8 Q400. FS2Crew gjør også opplevelsen rikere.

 

For å virkelig utforske potensialet med noe av dette må man nesten lese hundrevis av sider med dokumentasjon, og øve ganske så mye. Det er til gjengjeld veldig gøy og givende når man får det til.

Lenke til kommentar

War Thunder er nevnt (forumet i hvert fall).

Full Real Battle er flight sim-moduset der, men du kan selvsagt bruke joystick i alle moduser.

 

Spiller det selv, men bare arcade og historical battles så kan ikke uttale meg om FRB. Uansett er det et spekatulært vakkert spill i alle moduser.

Endret av Gene_Pool
Lenke til kommentar

Om du i tilegg til joystick har ett beist av en maskin kan det hende IL2: Cliffs of dover kan være bra. Men det er sykt buggete, samtidig som utvikleren har slutta å patche spillet.

 

Rise of flight er ellers en høyt respektert simulator, men da i første verdenskrig. Spillet er nå 4 år gammelt, men ser fremdeles meget bra ut, samtidig som det bør kjøre bra på de fleste nyere maskiner. Rise of flight har en free to play greie. Det vil si, spillet er "gratis" å laste ned. Da får du to fly og full tillgang til singelplayer og multiplayer. Men da bare med disse to flyene. Resten av flyene koster penger. Lik det eller hat det, men det har vært eneste måten utviklerne har klart å holde spillet up to date gjennom disse årene, hatt råd til å utvikle nye fly og kart. Det at det er gratis gjør det også til ett perfekt spill å bare "teste" ut :)

Lenke til kommentar

Hvillken flight simulator regnes som den med "best" grafikk?

 

Uten noe tvil X-Plane 10. Det kommer med highres teksturer på hele verden omtrent, det har også detaljerte veier og omgivelser i høy detalj. En fyr som så huset sitt når han fløy over byen sin >_>

 

Lenke til kommentar

Om du i tilegg til joystick har ett beist av en maskin kan det hende IL2: Cliffs of dover kan være bra. Men det er sykt buggete, samtidig som utvikleren har slutta å patche spillet.

 

Rise of flight er ellers en høyt respektert simulator, men da i første verdenskrig. Spillet er nå 4 år gammelt, men ser fremdeles meget bra ut, samtidig som det bør kjøre bra på de fleste nyere maskiner. Rise of flight har en free to play greie. Det vil si, spillet er "gratis" å laste ned. Da får du to fly og full tillgang til singelplayer og multiplayer. Men da bare med disse to flyene. Resten av flyene koster penger. Lik det eller hat det, men det har vært eneste måten utviklerne har klart å holde spillet up to date gjennom disse årene, hatt råd til å utvikle nye fly og kart. Det at det er gratis gjør det også til ett perfekt spill å bare "teste" ut :)

Kjører clifs på ca. 60fps hele tiden(spillet har ikke mulighet for høyere.)

Men merker hvor ute av trening jeg er i fly sims, prøvde å spille på normal, uten ikoner og maps og slikt, men ente alltid opp med å fly meg vill og miste kontakt med både venner og fiender.

Lenke til kommentar

Kjører clifs på ca. 60fps hele tiden(spillet har ikke mulighet for høyere.)

Men merker hvor ute av trening jeg er i fly sims, prøvde å spille på normal, uten ikoner og maps og slikt, men ente alltid opp med å fly meg vill og miste kontakt med både venner og fiender.

 

Høres bra ut med 60 fps. Kan hende det kom noen pather på slutten av spillets levetid som fiksa, noe av det verste. Men det var omtrent uspillelig da det kom. Men godt å høre det går bra hos deg :)

 

Du får spille med ikoner og kart frem til du får igjen litt av kontrollen ;)

Lenke til kommentar

Hvillken flight simulator regnes som den med "best" grafikk?

 

War Thunder har langt bedre grafikk enn konkurrentene, og jeg tror ikke noen bør krangle om akkurat det.

Hvor god simulator spillet er per dags dato, er ikke godt å si, men om du har simmet mye tar det deg nok ikke lang tid å finne ut av

Endret av Gene_Pool
Lenke til kommentar

War Thunder har langt bedre grafikk enn konkurrentene, og jeg tror ikke noen bør krangle om akkurat det.

Hvor god simulator spillet er per dags dato, er ikke godt å si, men om du har simmet mye tar det deg nok ikke lang tid å finne ut av

War Thunder har langt bedre grafikk enn konkurrentene, og jeg tror ikke noen bør krangle om akkurat det.

Hvor god simulator spillet er per dags dato, er ikke godt å si, men om du har simmet mye tar det deg nok ikke lang tid å finne ut av

War Thunder har langt bedre grafikk enn konkurrentene, og jeg tror ikke noen bør krangle om akkurat det.

Hvor god simulator spillet er per dags dato, er ikke godt å si, men om du har simmet mye tar det deg nok ikke lang tid å finne ut av

Lenke til kommentar
War Thunder har langt bedre grafikk enn konkurrentene, og jeg tror ikke noen bør krangle om akkurat det. Hvor god simulator spillet er per dags dato, er ikke godt å si, men om du har simmet mye tar det deg nok ikke lang tid å finne ut av

 

Nå spør trådstarter spesefikt etter fligh SIM. Skal tilstå at jeg ikke har spilt war thunder noen gang, men har brukt en del timer på world of tanks, ser at dette er samme konseptet. Ser også at spillet påstår å ha en full realism mode. Om dette overhode er en brøkdel i nærheten av IL2 eller rof hadde jeg blitt svært gledelig overasket, men tviler sterkt på det. Men for all del, dere som har prøvd det, er full real mode, full real?

 

Rise of flight

 

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet, så er det det de jobber med, men som med alle "soft launch" F2P spill, så er det mye arbeid som gjenstår. De virkelig hardcore Flightsim folka på forumene mener det IKKE er helt der enda i alle fall, det var derfor jeg bare refererte til forumene der, i stedet for å faktisk anbefale War Thunder. Det er veldig underholdende for det det er, men noen skikkelig flight sim er det ikke enda. Men det kommer seg.

 

 

Sammenligningen med WoT er bare delvis riktig ettersom de har 3 game modes. Arcade og "Historic battles" kan sammenlignes med World of Tanks i det at det er ganske arcade aktig, styres best med mus - skjønt man kan fly med "full real" kontroller i alle game modes om man vil nerfe seg på den måten.

 

Men "Full Real Battles" kan ikke sammenlignes med WoT. Der har man engine management, ingen IFF/tags, forced cockpit og joystick.

 

 

Men når det er sagt, det er F2P. Koster deg bare båndbredde å teste det.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Noen som har noe nybegynner tips til Rise of Flight, har flydd rundt online en time og ikke fått en eneste kill enda, virker som de andre bare utmanøvrerer meg lett,

 

Hvilken flight speed bør jeg ha for mest manøvrerbare muligheter osv?

 

Hoppe rett i multiplayer er aldri en god idee, da vil man nok fort kunne miste interessen. De fleste som flyr har spilt siden starten for 4 år siden, så du er doomd til å bli knust ;)

 

www.riseofflight.com har ett fint forum, med mange hjelpsome folk,

Følger du denne linken http://riseofflight.com/en/community/usefulmaterials kommer du til en side hvor du kan laste ned rof user manual, den er veldig å anbefalle.

 

Rudder blir brukt mye mer aktivt enn hva du ville gjort i ett ww2 spill, skal du svinge effektivt er du nesten avhengig av å bruke mye rudder. Noen fly som Fokker Dr.1 svinger man nesten utelukkende med rudder.

 

Beste er så å si nesten altid full fart, men ikke i stup. Flyene tåler i varierende grad ikke spesielt høyere fart enn hva de klarer rett frem, før de bryter opp i småbiter.

 

Mitt råd er spill en del singelplayer, campagner eller quick missions, til du lander og letter uten problem. samt får dreisen på å skyte ned AI fly. Da kan du kanskje bevege deg ut på multiplayer. Men der vil du nok slite frem til du kjenner minst ett fly ut og inn.

 

Lykke til, å håper du finner mange timer med morro i Rise of flight :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...