Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger en ok FM sender å bruke i bilen til en lengre ferietur

Thor.

Anbefalte innlegg

Hei. Hadde egentlig tenkt å bruke egen bil med anlegg på en lengre biltur. Men på grunn av tilstanden til bilen velger jeg heller å låne bil av familien min. Denne bilen har kun en vanlig CD spiller, ingen minijack eller USB. Lurte derfor på om noen har en anbefaling til en bra FM sender jeg kan koble til min android telefon. Denne senderen kan bruke enten minijack eller bluetooth for å ta imot lyd for så og sende lyden videre via FM båndet til bilstereo.

Det er det samme om den bruker batterier eller om den drives av sigarett-uttaket. Men den må levere brukbar god lyd med bra signal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo derfor jeg spør etter en ok en. FM sender er eneste mulighet for å overføre lyd til bilstereoen.

Jeg har prøvd flere FM sendere før for en del år siden. Og samtlige var piss dårlige og klar for søppeldynga selv før emballasjen ble åpnet. Håpte derfor på at noen hadde funnet en god en som kan anbefales videre.

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp Belkin Tunecast II og er veldig fornøyd. Kan brukes bare med strøm fra bil eller 2stk AAA(?) batterier.

Grunnen for att jeg kjøpte denne er att den har separat lader/kan kobles fra enheten da laderen har en 1.5m(?) kabel fra sigarettuttaket

Klar og fin lyd for meg, bruker denne i en Ford Mondeo 2001 med orginalt lydanlegg.

Hadde en billig sak tidligere, sluttet å virke etter en uke.

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Endte opp på Belkin Tunecast Auto FM om noen lurer. Denne trenger 12V fra bil. Men den har USB utgang. Står ikke hvor mange ampere den leverer men får håpe den klarer å holde liv i telefonen min som skal fungere som GPS i 5-7 timer i strekk i sommerferien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...