AnonymDiskusjon Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Ok, skal bare fortelle da. Jeg er en gutt på 16, og har rota meg opp i noen problemer her. Kan begynnne med starten, I februar fikk jeg over nettet kontakt med en jente som bor i Bærum (jeg bor da I skien), og etter det har vi snakket sammen nesten hver dag over face, skype, eller telefon. Hun er virkelig.. vel, perfekt etter min mening, og jeg må vel nesten inrømme at jeg er forelska i henne egentlig. Så, i sommer bor jeg på hybel, og hun og jeg bestemte oss for at hun kunne komme på besøk. Her begynner det å bli problemer, for foreldrene hennes vet jo ikke om meg, og vi har aldri møttes før osv. Så det som skjer, er at hun kommer, men sier til foreldrene sine at hun drar til en veninne i Asker, og ikke til meg, som er da i bø( dumt, jeg vet). Hun tar toget hit, noe hun da sier til veninne sine, og jeg møter henne på stasjonen. Må si at hun er alt jeg hadde forventet, og mer til egentlig. Men her kommer da problemet. En "veninne" av henne, ringer faren hennes, og sier ifra. Noe som forståelig nok får faren til å bli forbanna, og kjører for å hente henne, og hva som skjer videre der vet jeg egentlig ikke, men har ikke fått kontakt med henne siden det da (1dag, så ikke lenge). Idag har jeg da sittet med jævlig dårlig sammvitighet, og nesten ikke fått gjort noe, men bare tenkt på henne, og hva som skjer egentlig. Kan ogs¨legges til at jeg overtalte henne til å komme, selvom hun var litt tvilende, så jeg føler jeg sitter med mye av ansvaret, selvom jo det her ikke har fått konsekvenser for meg. Jeg vet egentlig ikke hva jeg spør om, siden jeg jo er rimelig sikker på at jeg ødelag sjansene mine ganske greit igår,men hva tror dere? Er det i det hele tatt en liten sjanse for at dette ikke ødlegger alt? Føler meg egentlig helt forjævlig, og kan ikke se for meg ossen hun har det.. men tanken på å ikke se henne igjen, er ille. Anonym poster: 82f3e12589fd992d2cfb11815178b16d Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 jeg kan ikke se hvordan dette kan ha ødelagt noe særlig i det heletatt, du har jo ikke gjort noe galt. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Det var jo hun som løy til faren sin, og det var hun som ødela for seg selv. Du har da ikke gjort noe galt Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Selvfølgelig har han gjort noe galt - han var jo klar over at det ble løyet om det og syntes vel det var greit - greit nok uansett, for det å møtes var viktigere enn å gjøre det riktig. Det er ikke akkurat et sjakktrekk hvis man vil bli likt av jentas foreldre heller. Her har begge ødelagt for hverandre. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Selvfølgelig har han gjort noe galt - han var jo klar over at det ble løyet om det og syntes vel det var greit - greit nok uansett, for det å møtes var viktigere enn å gjøre det riktig. Det er ikke akkurat et sjakktrekk hvis man vil bli likt av jentas foreldre heller. Her har begge ødelagt for hverandre. Er sånn jeg tenker og, spesielt det med foreldra.. der hr jo jeg/vi(?) dratt meg skikkelig nedi gjørma.. Spørsmålet er jo, er det noe jeg kan gjøre for å komme meg opp igjen? Personlig så ser jeg virkelig ikke noe annet å gjøre enn å vente å se, men.. Anonym poster: 82f3e12589fd992d2cfb11815178b16d Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 For det første. Du/dere er 16 år, dette er faren hennes klar over og noen mindre smarte valg vil bli gjort gjennom ungdommen. Hvis dette er en oppegående herremann (noe det sikkert er, siden han brydde seg såpass mye at han henta dattera si) så vil dette helt sikkert ordne seg fint. Jeg kan jo bare se for meg ulike scenarioer som far hvis min datter plutselig dro til en helt fremmed uten å si ifra. Jeg hadde gjort akkurat det samme og dratt å hentet henne. Jeg foreslår videre at du tar en telefon til både jenta og faren hennes og forklarer situasjonen. Det viser at du ikke vil henne noe vondt, og at du ikke minst har baller nok til å ikke gi opp så lett. Enkelt å sitte her og si, men jeg har da hatt mine samtaler med bekymrede foreldre jeg også. Det smarteste du kan gjøre herfra er å spille med åpne kort 2 Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 latterlig å se når folk som lyver begynner å slite... Ikke lyv til å starte med... det ender som regel med at du blir overkjørt badly... Lenke til kommentar
bruker-262560 Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Dette er ingen big deal i det hele tatt, ta det med ro. Rimelig drittsekk hun venninnen var forresten! 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Dette er ingen big deal i det hele tatt, ta det med ro. Rimelig drittsekk hun venninnen var forresten! Man kan jo si det, men jeg er ikke sur på ho veninna egentlig. Å si ifra til foreldre, nå en veninne kjører flere timer med tog, for å møte dene random tullingen som hun ikke vet om hun kan stole på (eller om er ekte)... er mildt sagt forståelig Prøvde å ringe a' nå, men ho svarte ikke.. Snakket med en veninne av henne da, som sa det gikk bra med a' Anonym poster: 82f3e12589fd992d2cfb11815178b16d Bare for å legge til, faren har jo ikke nr. til... og har høyst sansynelig ikke baller nok til å ringe heller, får heller stå i stormen om jeg møter han, Anonym poster: 82f3e12589fd992d2cfb11815178b16d Bare for å legge til, faren har jo ikke nr. til... og har høyst sansynelig ikke baller nok til å ringe heller, får heller stå i stormen om jeg møter han, Anonym poster: 82f3e12589fd992d2cfb11815178b16d Bare for å legge til, faren har jo ikke nr. til... og har høyst sansynelig ikke baller nok til å ringe heller, får heller stå i stormen om jeg møter han, Anonym poster: 82f3e12589fd992d2cfb11815178b16d Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Ungdommer er nå ungdommer, ikke så mye å gjøre med det, tviler sterkt at samme situasjon kommer til å oppstå når trådstarter er 30+ (og kanskje far selv). Men foruten det, så hvis det skal plasseres "skyld" blir det da delt ansvar mellom din vennine som skulle overnatte hos deg og hennes vennine som sa ifra til faren igjen. Alt er iallefall ikke kjørt til en viss plass vil jeg tro. Lykke til! Lenke til kommentar
bruker-262560 Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Å si ifra til foreldre, nå en veninne kjører flere timer med tog, for å møte dene random tullingen som hun ikke vet om hun kan stole på (eller om er ekte)... er mildt sagt forståelig Bare for å legge til, faren har jo ikke nr. til... og har høyst sansynelig ikke baller nok til å ringe heller, får heller stå i stormen om jeg møter han, Anonym poster: 82f3e12589fd992d2cfb11815178b16d Tja, du kan jo se på det slikt. Men jeg mener at hun venninnen kunne ha droppet å sladre til foreldrene og heller hatt gjevn kontakt med jenta til dere to hadde møtt hverandre. Hun visste jo hvor jenta skulle og når hun dro. Ringe faren? Om du hadde vært 30 år og hun 16, kunne du fått pent lov til å si unnskyld, men i dette tilfellet synes jeg ikke det er nødvendig. Dette er rett og slett uskyldig moro spør du meg. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Rimelig drittsekk hun venninnen var forresten! Nei, hun er virkelig ei å ta vare på. I dag er det få som virkelig er venner og hu her er det. Ei moden venninne som tar ansvar - verdt sin vekt i gull Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Nei, hun er virkelig ei å ta vare på. I dag er det få som virkelig er venner og hu her er det. Ei moden venninne som tar ansvar - verdt sin vekt i gull Rart egentlig, men selvom jeg var ganske forbanna på veninna når jeg fikk vite at hun sladra, så jo mer jeg tenker over det, jo mer enig med deg er jeg egentlig. Anonym poster: 82f3e12589fd992d2cfb11815178b16d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå