Colin Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Heisann godt folk Jeg har en i7-870 Quad Core 2.93ghz CPU i min maskin med stock kjøler. Så langt har den jo holdt cpuen i live, og pcen brukes primært til spilling. Med nylig oppgradert skjermkort (AMD Radeon HD 7950 Boost) så har den blitt en helt ny pc til spill, så jeg holder på denne cpuen en stund til. Men, det jeg har irritert meg over mens jeg har spilt med denne pcen, er at når cpuen blir god og varm, så bråker stock kjøleren ganske mye. Den skal derfor byttes ut. I tillegg har den balansert over 70C etter en stund spilling, og da synes jeg vifta jobber veldig. Jeg var nede på den lokale butikken, hvor han som driver den også kan bytte kjøler for meg. Han hadde denne inne, som han anbefalte: Cooler Master Hyper TX3 Evo For meg så ser denne helt ok ut, og den får jo gode tilbakemeldinger der. Så spørsmålet mitt, omsider, er, om enn todelt: vil denne både kjøle cpuen min bra nok og stille nok? Ingen overklokking er planlagt. På forhånd takk for alle svar, og ha en fin helg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Anbefaler denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657097 Koster 50,- kr mindre hos Dustin. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Støtter forslaget med Hyper 212, mye kjøling for prisen. Hvis du vil ta steget opp kan du kjøpe Noctua NH-D14, kjøpte den selv på tilbud og er veldig fornøyd. Men det holder nok i massevis med Hyper 212 siden du ikke skal overklokke. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Ok, takker for det, skal sjekke om han kan ta inn den kjøleren. Men, bare for å spørre........siden jeg ikke har tenkt å overklokke, vil denne gjøre jobben både på kjøling og støy? Jeg forstår at den andre er bedre, men denne har han på lager, og kan bytte for meg på mandag. Endret 28. juni 2013 av Colin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Støtter forslaget med Hyper 212, mye kjøling for prisen. Hvis du vil ta steget opp kan du kjøpe Noctua NH-D14, kjøpte den selv på tilbud og er veldig fornøyd. Men det holder nok i massevis med Hyper 212 siden du ikke skal overklokke. Hehe. Noctua D14 for dem som er mer på klokking og samt. stille og god kjøling. Hyper212 for stille kjøler og minimalt med klokking. Endret 28. juni 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
Colin Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Ok, den er god, da ringer jeg i morgen og sjekker om han kan ta inn den dere anbefaler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Supert! Da var visst problemet løst gitt. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Kan se sånn ut. Uansett så får jeg nok en bedre kjøler enn den som kom med cpuen, for den er virkelig dårlig. Virkelig plagsom lyd fra den, og den går opp og ned etter load. En av hovedgrunnene til at jeg har lyst til å ordne dette er at når jeg spiller f.eks BF3 på ganske heftige innstillinger, så jobber den vifta sånn at jeg faktisk føler meg litt distrahert. Endret 28. juni 2013 av Colin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Jeg pleier alltids å kaste stock kjøleren i søppelet, hah. Endret 28. juni 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
Colin Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Da er status følgende: Jeg gadd for å være ærlig ikke å bytte til 212 kjøleren som dere anbefalte, av flere grunner. 212-kjøleren måtte bestilles spesielt, og hadde krevet en del mer arbeid å bytte ut. Den jeg ville ha ble anbefalt i tester på nettet i sitt segment, og den var relativt billig. I tillegg var monteringen enkel. Resultat er at jeg har en cpu som er ca 20 grader kjøligere under load enn det den har vært, og jeg hører knapt pcen nå sammenlignet med stock kjøler. Med andre ord er jeg fornøyd med en relativt billig fiks. Takker allikevel for konstruktive innspill. Endret 2. juli 2013 av Colin Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Pushpins er djevelens verk, og burde aldri vært laget. Om noen anbefalte meg en kjøler som bruker pushpins hadde jeg snudd og aldri snakket med den personen igjen, muligens planlagt drap i Dexter-stil også. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Pushpins er djevelens verk, og burde aldri vært laget. Om noen anbefalte meg en kjøler som bruker pushpins hadde jeg snudd og aldri snakket med den personen igjen, muligens planlagt drap i Dexter-stil også. Da er jeg frelst. Alltids hatt en selvfølge å kaste djevelensk verk i søppelet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå