µT. Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Jepp, det er en film på begge sidene. Den på skjermen skal være jævlig tynn i forhold til den på Xperia Z, så det skal være vanskelig å få den av. Den går ikke av i ett stykke, og det er folk på XDA som har brukt over 3 timer og barberblad for å få den av. Filmen på baksiden er dog tykkere og går relativt lett av. 1 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Edit: Der var jeg for sein. Noen som vet om man kan ta av det "ytterste" belegget å skjermen slik man kan på Sony Xperia Z (som jeg har).* Tror innlegget over gir deg svaret.Som LordManhattan sier, så er det den mulig og ta av, men også at folk rapporterer at det ikke nødvendigvis er så enkelt. I did it ! I may be the first one to remove the Xperia Z ULTRA shatter proof factory screen protector so far. It was a bitch. took a razor blade(small) and about 1 hour of scraping till my figures felt like they where gonna fall off. There was a ton of glue I had to clean off afterwards with nail polish remover and eye glass cleaner.It is clean as a wistle now! not 1 scratch. I dont recommend trying this for the faint of heart. My wife thought I hosed the phone. Endret 11. oktober 2013 av Backpfeifengesicht Lenke til kommentar
hreple Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Takk for god informasjon. Får se an hvordan telefonen hennes se ut og vurdere hvorvidt det blir et tema. Negnelakkfjerner har vi vel voldsomme mengder av, så det er vel ikke problemet ... men får se. Lenke til kommentar
Catothomassen Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Har hvertfall lagt merke til at den filmen som ligger over blir ripette bare man går forbi telefonen Hvordan ligger dere ann med batteri tid? Har ca 85%-65% når man legger seg om kvelden. Skjerm styrke på ca 50%, har wi-fi og 4G på konstant, ingen stamina mode eller noe sånt aktivert. Spiller en go del hill climb og div andre spill, samt ser mye på youtube. Når telefonen er innendørs hjemme så står den konstant koblet opp mot trådløst nett. Alt i alt kanon fornøyd. Eneste minus så langt er ett par freeze kor telefonen låser seg 100% og eneste måten å få liv i den er volum opp og powerbutton. Freeze har skjedd ved bruk av blandt annet opera og zedge så begge deler er fjernet. Ingen låsing etter det Lenke til kommentar
µT. Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Batteritiden er jeg svært fornøyd med. Forventet ikke så mye pga. tykkelsen og skjermen, men jeg klarer lett en hel dag uten problemer Lenke til kommentar
almeli Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 http://www.amobil.no/artikler/test-sony-xperia-z-ultra/152868 Sonys enorme supermobil Denne vegg-til-vegg-mobilen er noe av det sprekeste som finnes. Lenke til kommentar
hoodoo Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Kjøpstips uke 42: Lefdal har Z Ultra i ukens kundeavis til 395,- med Telenor... De har ikke fått inn Telenorlåste mobiler i tide til....avisa. Så de har tatt bestemmelsen om å selge deg en ulåst Z Ultra til den prisen. (12 måneders binding til Telenor blir det selvfølgelig..men en god deal er det :-) (Ovenstående var ihvertfall beskjeden jeg fikk idag mandag 14.10 når jeg kjøpte min ulåste Z Ultra til 395,- i Trondheim). Lenke til kommentar
oOF Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Så hvis jeg har et kontantabonnement så betaler jeg kun 395,- ? Lenke til kommentar
hoodoo Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Så hvis jeg har et kontantabonnement så betaler jeg kun 395,- ? - du binder deg i ett år til Telenorabonnementet Komplett M+ som koster 599,- i måneden :-) Lenke til kommentar
oOF Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Ja, herregud, selvsgt. Burde jo ha skjønt det.... Sånn blir det når man er trøtt og burde sovet i stedet for å skumme gjennom tekst på en skjerm. Lenke til kommentar
Catothomassen Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Fikk en oppdatering i går. Noen som vet hva den gjør? Lenke til kommentar
almeli Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Fikk en oppdatering i går. Noen som vet hva den gjør? # Display optimized, more bright. # Touch screen more responsive. # Battery life improved. # Email sysnc more faster now. # Performance tweaks. http://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z-Ultra/Xperia-Z-Ultra-14-1-B-2-257-Update-Rolled/m-p/412409/highlight/true#M1337 http://www.xperiaguide.com/2013/10/18/xperia-z-ultra-14-1-b-2-257-firmware-major-update-rolling/ Lenke til kommentar
hoodoo Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Har fått riper i skjermen etter ytterst forsiktig bruk . Drar på Lefdal imorgen for å prøve å få Sony til å bytte ytterste beskyttelsesfilm. Går det så skal jeg etter det legge på tempered glass fra glass-m. Lenke til kommentar
hoodoo Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Har besøkt Lefdal i dag, de ga relevant hjelp i forhold til min tre uker gamle Z Ultra som har fått miniriper på skjermen. Jeg kaller det miniriper i mangel av et bedre ord. Jeg har behandlet telefonen som om den var laget av skjøreste krystall, men har altså (som mange)...endt opp med en skjerm med irriterende riper. (Jeg har ikke lagt på egen screen protector, men behandlet den ytterst forsiktig.) Av de fire mobilene jeg har hatt siste to år er dette den som lettest fikk "riper" i skjermen, minst tre ganger lettere enn de jeg har eid (iPhone 4S, Htc One X og Nokia Lumia 920). Lefdal sa at å sende den inn til deres servicepartner Deltaservice med mitt ønske om at filmen ytterst ble byttet nesten helt sikkert endte med avslag. Pluss fraktkostnader på cirka 400,- for meg. De ba meg ringe Sony sin Xperia-support. Kom i prat med en kar der. Han sa at jeg hadde to valg. Kjøpe en film å legge utenpå og se om det gjør mobilen fresh igjen. Eller skrape av den filmen på forsida, da ville mobilen bli som ny. Men da ville garantien forsvinne, han nevnte det. Det kommenterte jeg som et dårlig forslag fra offisielt supports side. Jeg mener at et premium produkt som denne telefonen burde vært levert med et sett med "vanlig" plastfilm til å lime utenpå. Et sett med to eller tre slike, og en veiledning. Har dere noen gode forslag til felles framgangsmåte for å få Sony til å bistå oss litt bedre her? (- jeg gir meg trolig ikke før skjermen min er byttet ut med en ny.......) Endret 7. november 2013 av hoodoo Lenke til kommentar
almeli Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Hoodoo: Du mister ikke noe garanti ved å fjerne den plastfilmen, det er en tullete påstand fra en vil jeg påstå uvitende såkalla kunde-betjener-allviter. Disse ripene du omtaler vil alltid komme i et plastbelegg, det er ikke til å unngå. Men fjerner du dette, noe som er en veldig jobb, får du en ren og hard glassflate som er nesten umulig å få riper i. Nå har jeg både Xperia Z tlf, brett og Ultra, og har fjernet alle plastfilmer både foran og bak. Pr. dato har ingen av disse 3 en eneste ripe i glasset. Endret 8. november 2013 av almeli Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) * det er en tullete påstand fra en vil jeg påstå uvitende såkalla kunde-betjener-allviter * Og hva er det som plasserer deg i en annen bås? I henholdt til Sony sine garantivilkår regnes det og fjerne den filmen, som skal gjøre glasset mere solid mot å sprekke, som en modifisering av telefonen, noe som er et brudd på garantivilkårene. Hvor hardt de slår ned på det er en annen sak, men det både står, og er også folk som har erfart, på Sony Mobile sitt forum at enkelte har blitt nektet garantiservice etter og ha fjernet den. Tar du regninga dersom noe skulle få avslag på garantien etter og ha fjernet filmen etter anbefaling fra deg? Endret 9. november 2013 av esoteric Lenke til kommentar
almeli Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Filmen har intet å gjøre med å styrke bruddsikkerheten på glasset. Eneste oppgaven denne filmen har er å sikre mot splinter dersom glasses knuses. Altså hindre ev. glassplinter overalt. Just som et laminert bilglass, knuses det, så henger det fortsatt sammen i plastfilmen. Glasset i seg selv knuses like lett eller vanskelig med og uten film. Den som har fulgt med på samt er brukere av Xperia Z modellene er godt kjent med dette. Ved å lese publisert materiell om denne plastfilmen så kommer dette greit frem. Både på tlf. og brett så kan en finne skriftlig materiell fra Sony som forklarer årsaken til filmen, samt hvordan ev. fjerne den. Forskjellen ellers er at Ultra har en annen type film enn den som er på tlf. og brett. Lenke til kommentar
Catothomassen Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 Noen som har hatt noe trøbbel med sin ultra så langt? Har hatt ett par bugs hvor telefonen har tullet en god del på for eks snapchat og facebook. Når man skal skrive så lever den sitt eget liv å skriver masse tegn, bokstaver osv Lenke til kommentar
Nortonis Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Har Z1 men var vanskeligt og velge i butikken, liker størrelsen på Ultra da jeg kunne sikkert skippa og tatt med meg Nexus 7 rundt utenom. Lure enda på om jeg gjorde rette valget.. Lenke til kommentar
Catothomassen Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Noen som vet når android 4.3 kommer til Z Ultra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå