Gå til innhold

Så lett kan du bli tatt for piratkopiering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg finner EKSTREMT ironisk her, er at dette faktisk minner mer om en løsning som selve folkene som grunnla ThePirateBay ønsker skulle bli iverksatt; det er tross alt ikke dem's feil at lover, systemer og regler angående fildelig ikke er riktig på plass enda. Så på ett vis, så er det bra å se at et solid system kommer på plass.

Men på en annen side, så er det allerede bevist at fildelig totalt sett hjelper for media-demografiens tilfeldige produkt; ettersom at det finnes en majoritet av folk som ikke alltid vet om de liker en låt, når de får høre 2 sekunder av den i en reklame på TV.

 

Så det er bare å presse på, slik at vi får bedre tjenester!

Lenke til kommentar
Har spurt før, men fikk ikke svar. Hvis du streamer fra en nettside. Da laster du kun ned og deler ingen ting, er dette forsatt lovlig?
Dette lurer jeg også på, det snakkes mye om torrents i disse artiklene.

 

Glem det siste svaret. Det er forsatt ulovelig. Men sjangsen for å bli tatt er vel mindre enn ved bruk at torrent?

Lenke til kommentar

 

 

Glem det siste svaret. Det er forsatt ulovelig. Men sjangsen for å bli tatt er vel mindre enn ved bruk at torrent?

 

DA har vært lovlig før skjønner du, eller det var ingen lov på det siden det handler mest om fil deling. Men nå med de nye endringene, er det noen som vet?

Lenke til kommentar

"I utgangspunktet foreslår departementet at hvis det bare er snakk om om nedlasting av noen få verk, bør det som utgangspunkt ikke gis tilgang til abonnentens identitet. Ved bruk av bittorrent-teknologien vil imidlertid både lastes opp og ned samtidig."

 

Hvis man skrur av, eller setter opplastingen på '0' vil man i teorien ikke laste opp eller dele noen av det man laster ned. Gjør man dette kan man i grunn fortsette å laste ned som vanlig?

 

For å bli dømt, eventuelt bli innkalt til avhør av politiet - så må rettighetshaveren saksøke/anmelde deg først? 95% av det som blir lastet ned/opp i Norge er vel fra utlandet - hvor stor sannsynlighet er det for at Peter Jackson anmelder en unggutt fra Namsos?

Lenke til kommentar

Har spurt før, men fikk ikke svar. Hvis du streamer fra en nettside. Da laster du kun ned og deler ingen ting, er dette forsatt lovlig?

 

Dette påvirker ikke streamingtjenester som Netflix etc. Dette kan imidlertid påvirke streaming fra ulovlige kilder, så frem de klarer å plukke opp din IP når du driver med dette. Det er imidlertid ikke nødvendigvis like rett fram.

Lenke til kommentar

De lovlige nettjenestene for film suger. Jeg har prøvd Netflix i 4 dager og jeg er misfornøyd som F. For sønnen min så er det bra da utvalget med barnefilmer/ serier er mye større enn voksenfilmer. Det er veldig lite HD materiale. Systemet for å bla gjennom filmer for å finne en man kanskje vil se er elendig. Det er ikke mulig å slå av systemet som anbefaler deg ting. Nå har jeg har sett en del ting med min sønn og de eneste anbefalingene jeg får er barnefilmer. Det er ok utvalg på "gamle" ting, men etter det så er det full stopp. Ukomplette serier (bare en sesong), veldig mye dårlige filmer også videre, jeg kobler meg til USA versjonen av Netflix så det er sagt.

 

Alt i alt så suger disse alternativene så utrolig balle at det fortsatt er bedre å laste ned, da får man hvertfall nye filmer og komplette serier i HD. Tusen takk til film og serie bransjen for at dere har gitt oss disse alternativene, stå på...

Lenke til kommentar
Dermed kan det hende at du etter noen uker får politiet på døra

 

Hehe, det kan jeg tenke meg. De har så mye annet å drive med at de aldri i livet kommer til å få ressurser til å renne på dørene til folk som lasta ned en film.

 

Edit: Men kanskje du får besøk av Lars Ulrich og James Hetfield.

 

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har spurt før, men fikk ikke svar. Hvis du streamer fra en nettside. Da laster du kun ned og deler ingen ting, er dette forsatt lovlig?

 

Slik jeg forstår det så er det faktisk ikke ulovlig, det som er ulovlig er å laste opp tredjeparts innhold.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...