Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Øke rekkevidden på trådløst nettverk - hjelp

Anbefalte innlegg

I sommer skal jeg bo i en leilighet som ligger 20 meter unna den trådløse routeren til min søster. Leiligheten ligger i et annet bygg med åpen plass mellom. Jeg vet av erfaring at leiligheten ligger i randsonen av rekkevidden for det trådløse nettverket. Søsteren min har to routere - en Zyxcel Zyair levert av telenor og en Time Capsule som er ca 2-3 år gammel.

Kan noen foreslå en løsning som gjør at jeg får utvidet rekkevidden av det tradløse nettet til også å være stabilt ileiligheten.

Hvilke(t) produkt er aktuelt

Hvordan bør jeg sette det opp

Hva må jeg tenke på ved valg av løsning.

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det så er det aktuelt for deg å kjøpe et aksesspunkt, noe ala dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637980#info

Jeg har ikke noen personlig erfaring med denne type produkt, så det er begrenset med hva jeg kan hjelpe med. Det som er viktig å tenke på her er at rekkevidden ikke er for stor (20 meter burde holde), og at nettverket er bra - for du mister litt hastighet ved å bruke aksesspunkt. Ut i fra kommentarene til produktet jeg linket til, så fungerer det bra. Du finner sikkert andre aksesspunkt med bedre antenner for økt rekkevidde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...