Gå til innhold

Nå har Microsoft sluppet ISO-filene til Windows 8.1

Anbefalte innlegg

Slutt å skriv vrøvel og tøv! Har du ingenting vettig å komme med, istedet for å kverulere å skrive tull. Så kan du bare holde pølsefingrene unna tastaturet.

Begynner å lure på om du egentlig bare troller, for å få oppmerksomhet. Eller om du er lettere tilbakestående.

For meg fremstår du nettop som det du beskriver

samtidig forsøker du å legge din mening om w8 i munnen min

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

W8 er raskere en W7 på samme hardware, så skjønner ærlig talt ikke hva du mener med "moderne ytelse".

Slutt og forsøple forumet med disse søppel innleggene dine.

Jeg har kun et subjektivt inntrykk. Men Vista, Windows 7 og Windows 8 er ganske like hverandre.

De sliter alle med at timeglasset stopper opp, det vil si at OS'ene mangler en effektiv måte å styre og begrense operasjoner, samt at OS'ene også mangler at brukeren på en effektiv måte kan stenge startede operasjoner (nå har man riktig nok CTRL + ALT + DEL), men man kan fremdeles ikke klikke lukk / cancel og få operativssystemet til å slippe tømmene på den villstyringen av program man sliter med å temme / stoppe.

Dette problemet som Windows har, der finnes det helt greie funksjoner på f.eks. Linux hvor prosessen stopper umiddelbart - "no matter what conditions". Å "drepe en prosess" i Linux - jo det dreper faktisk prosessen. Mens under Windows OS skal man vente på at OS'et gjør masse "mumbo jumbo" før prosessen faktisk kneler på kommando.

Beskyttelsesmekanismer "galore" i Windows. Det er som man faktisk kommer til å tro at beskyttelsesmekanismene i Windows ikke alltid er laget for å beskytte brukeren / filene / partisjonen, men faktisk at det av og til ser ut å være laget for å beskytte seg selv, eller at det med vilje er lagt inn dårlig kode som får det til å "gå i sirup".

Jeg er så lei Microsoft sin tilnærming til brukeren og tilnærming til effektive prosesser.

Problemet har man jo levd med siden Windows OS ble oppfunnet !!!!!

Endret av G
Lenke til kommentar

windows8 har metro , windows7 har det ikke

For mange var den gamle menyen mere oversiktlig.

Ikke at man fik opp hele listen på en gang , men likevel mer oversiktlig

Nå som metro er i bruk ar alt blåst opp i over dimisjonerte felter som slett ikke gir noe bedre oversikt over hva man har i menyen.

jeg skjønner at mange ønsker mer informasjon om hva de forskjellige menyelementene gjør , men dette gir ikke noe bedre oversikt

mit subjektive inntrykt er heller det motsatte.

I stedet for ha en sømløs/trinnløs meny som man kan scrolle opp og ned ( eventuelt til siden) har det gjordet om til sider man må ble gjennom

( jeg var en liten tur innom Elkjøp og sjekket det ut i dag )

informasjonen som kom frem i feltene gå meg ikke så mye informasjon i forhold til det man får i den gamle menyen

så kunne det ikke ha gjør denne scrollingen trinnløs over flere skjermer ?

kunnet man ikke ha muligheter til komprimere det ned til minifliser på strøelse med menyelementene i den gamle menyen ?

slik det er nå føles navigeringen som tregere enn i den gamle menyen fordi man man bla gjennom flere "sider" i stedet for scrolle seg direkte til riktig valg

Lenke til kommentar

Noen klager og klager og bærer seg over metro-tilnærmingen.

Hva med å rydde opp i gamle synder som jeg har nevnt ovenfor. Nemlig:

Vista, Windows 7 og Windows 8 er ganske like hverandre.

De sliter alle med at timeglasset stopper opp, det vil si at OS'ene mangler en effektiv måte å styre og begrense operasjoner, samt at OS'ene også mangler at brukeren på en effektiv måte kan stenge startede operasjoner

Jeg er så lei Microsoft sin tilnærming til brukeren og tilnærming til effektive prosesser.
Endret av G
Lenke til kommentar

Noen klager og klager og bærer seg over metro-tilnærmingen.

Hva med å rydde opp i gamle synder som jeg har nevnt ovenfor. Nemlig:

ja, det er andre ting det må ryddes opp i

Nå vet jeg ikke om det er Microsoft sin feil at firefox finner på å gå i slags dvalemodus av og til.

men der knaske slik ting du hadde i tankene ?

jeg bruk dog w7 , men det er sikkert det samme i windows 8

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg har kun et subjektivt inntrykk. Men Vista, Windows 7 og Windows 8 er ganske like hverandre.

De sliter alle med at timeglasset stopper opp, det vil si at OS'ene mangler en effektiv måte å styre og begrense operasjoner, samt at OS'ene også mangler at brukeren på en effektiv måte kan stenge startede operasjoner (nå har man riktig nok CTRL + ALT + DEL), men man kan fremdeles ikke klikke lukk / cancel og få operativssystemet til å slippe tømmene på den villstyringen av program man sliter med å temme / stoppe.

Dette problemet som Windows har, der finnes det helt greie funksjoner på f.eks. Linux hvor prosessen stopper umiddelbart - "no matter what conditions". Å "drepe en prosess" i Linux - jo det dreper faktisk prosessen. Mens under Windows OS skal man vente på at OS'et gjør masse "mumbo jumbo" før prosessen faktisk kneler på kommando.

Beskyttelsesmekanismer "galore" i Windows. Det er som man faktisk kommer til å tro at beskyttelsesmekanismene i Windows ikke alltid er laget for å beskytte brukeren / filene / partisjonen, men faktisk at det av og til ser ut å være laget for å beskytte seg selv, eller at det med vilje er lagt inn dårlig kode som får det til å "gå i sirup".

Problemet har man jo levd med siden Windows OS ble oppfunnet !!!!!

Det begynner å bli noen år siden dette var en reell problemstilling. En mer reell problemstilling er dårlig kode til programmer og drivere. Det er ikke Microsoft sitt ansvar.

Med det er IKKE det denne tråden dreier seg om...

Lenke til kommentar

ja, det er andre ting det må ryddes opp i

Nå vet jeg ikke om det er Microsoft sin feil at firefox finner på å gå i slags dvalemodus av og til.

men der knaske slik ting du hadde i tankene ?

jeg bruk dog w7 , men det er sikkert det samme i windows 8

At du bruker W7, og ikke har brukt W8 bærer alle dine innlegg preg av. Forøvrig tvinger ingen deg til å bruke "metro" som du så fint kaller det, og du blar ikke. Du scroller opp og ned\sidelengs på lik linje som før.

Men som nevnt tidligere, du uttaler deg i de fleste innlegg på basis at du faktisk ikke har prøvd eller har peiling på hva det er snakk om.

W8.1 har fått knappen tilbake, men menyen er den samme som man får ved å trykke windowstast + x.

Lenke til kommentar

At du bruker W7, og ikke har brukt W8 bærer alle dine innlegg preg av. Forøvrig tvinger ingen deg til å bruke "metro" som du så fint kaller det, og du blar ikke. Du scroller opp og ned\sidelengs på lik linje som før.

Men som nevnt tidligere, du uttaler deg i de fleste innlegg på basis at du faktisk ikke har prøvd eller har peiling på hva det er snakk om.

W8.1 har fått knappen tilbake, men menyen er den samme som man får ved å trykke windowstast + x.

riktig nok bruker jeg windows7 men du høres heller ikke mer informert ut

Du påstår at ingen tvinger en til bruker metro .

Da må du forklare meg hvorfor så mange klager over det at de ikke har noe alternativ til denne menyen .

Eneste alternativ l jeg kjenner til er enten å la være å bruke den , noe som ikke fungerer

eller at man bruker 3djepart programmer som heller ikke er poenget her

og hva menr du med "den samme menyen" ?

Å bruke argumenter om at man ikke har prøvd windows8 er kun en herske teknikk for få viljen sin.

Det er tross alt skrevet så mye om windows8 at man er god informert om fordelene og ulempene med systemet

Lenke til kommentar

Det begynner å bli noen år siden dette var en reell problemstilling. En mer reell problemstilling er dårlig kode til programmer og drivere. Det er ikke Microsoft sitt ansvar.

Med det er IKKE det denne tråden dreier seg om...

Håper Microsoft kan lage et bedre OS en eller annen gang etter Windows 8.1

Vi er tross alt blitt "windows-junkies".

Det blir spennende å se hvordan den andre elgen mottar endringene i oktober for Windows 8.1, altså om pipen har samme lyd :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Håper Microsoft kan lage et bedre OS en eller annen gang etter Windows 8.1

Vi er tross alt blitt "windows-junkies".

Det blir spennende å se hvordan den andre elgen mottar endringene i oktober for Windows 8.1, altså om pipen har samme lyd :)

Et generasjonskifte er på sin plass der Microsoft kommer med et helt nytt OS som ikke er tilbakeoverkompanibelt hadde vært noe. Windows RT er et skritt i den retningen.

Når det gjelder elgen, så tviler jeg sterkt der er noe håp...

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Jeg lyttet på en selger av Mac-utstyr her om dagen. Han store argument var at Apple slapp å måtte gi ut OS til all slags type hardware, og at det med lukketheten var en kjempefordel.

Man kan vel ikke benekte at det er slitsomt å utvikle OS til alskens hardware-plattformer, men det er vel også det som har gitt Windows sin store utbredelse! Det siste argumentet om lukkethet er jeg ikke enig i.

Endret av G
Lenke til kommentar

nå forstår jeg meg ikke hel på hvilken verden enkelte av dere lever i

Både jeg og andre har i mer eller mindre grad teste windows8

Vi sier i fra på ting vi ikke liker med systemet ( det som er bra er ikke så mye å diskutere i denne sammenhengen) .

Så når man så sier i fra blir man møtt med motbør om at Windows8 er bra , basta.

Som om man ikke skal ha sine egen meninger om hvordan det bør være

Enkelte av dere er sånne windows8 tilhengere at der glemmer totalt at ikke alle har det samme behovet

Metro stilen er noe som kun funger under visse forutsetninger , ikke alltid som flere av dere hardnakket prøver å innbille oss andre.

Det enste jeg prøver å få frem er hvordan metro menyen kan bli bedre

Men da vil det være enkelte av der som mener at den enkelhet vil være ødelagt

Det er nettop enkelheten i metro og disse store flisene som har satt begrensingen vi klager over

Det er heller ikke snakk om startknappen som Rusher tydeligvis skal ha det til

Så i stedet for stadig klage på dem som er misfornøgde med w8 ( en av grunne til at de ikke tar det i bruk) så bør man lytte til argumentene og være seriøse i svarene

• Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at "alle vi" er så lei av å høre på alle som syter om Win8 er at de bruker de samme argumentene hele tiden. Eksempelvis din(e) argument:

Metro menyen

Vel vel, du har sikkert tid til å dra den opp og ned hele tiden men for min egen del så åpner jeg bare menyen når jeg skal starte ett program også er jeg ferdig til neste gang jeg skal åpne ett program. Ser ærlig talt svært lite til menyen, og søkemulighetene (bare gå inn i menyen og begynn å skrive) fungerer på akuratt samme måte som før så for min del opererer jeg dette likt.

Du browser deg kanskje frem til korrekt program via mus/tastatur men for min del er søk kjappere, og derav det samme i Win7 som i Win8.

Jeg er helt enig i at MS burde høre på folks tilbakemeldinger, men som sagt: Har dere noen GODE argumenter så blir det nok hørt på en annen måte. Det samme "babbelet" om at "jeg liker ikke fargen på menyen" osv er bare tull og helt uinteressant.

Beklager min "krasshet" men tror jeg har lagt inn ett ganske langt svar på tilsvarende tidligere som ganske sterkt indikerer at problemet med nye OS er alle oss som "kan" data er vanedyr (undertegnede inkludert) og selv om vi kaller oss moderne og fremtidsrettede viser det seg at den største hemskoen til nye OS og nye apper er oss selv da vi alltid savner "gamlemåten".

Summa summarum er egentlig at mange av dere er som bestefaren min: "Alt var så mye bedre før i tida"...

Dagens utslipp, beklager. Kom gjerne med fornuftige tilbakemeldinger, dette er jeg helt åpen for, men denne sytinga kan dere la være å poste i forumene for endte gang.

Lenke til kommentar

riktig nok bruker jeg windows7 men du høres heller ikke mer informert ut

Du påstår at ingen tvinger en til bruker metro .

Da må du forklare meg hvorfor så mange klager over det at de ikke har noe alternativ til denne menyen .

Eneste alternativ l jeg kjenner til er enten å la være å bruke den , noe som ikke fungerer

eller at man bruker 3djepart programmer som heller ikke er poenget her

og hva menr du med "den samme menyen" ?

Å bruke argumenter om at man ikke har prøvd windows8 er kun en herske teknikk for få viljen sin.

Det er tross alt skrevet så mye om windows8 at man er god informert om fordelene og ulempene med systemet

Nei, det er ett argument som bekrefter det faktum at du ikke har brukt dette, og ei heller har peiling! Visst du har visst hva du prater om, så ville du også visst at de tvinger deg ikke bruke "Metro".

Slutt med denne trollingen din.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Du er litt inne på det med hvordan man bruker et OS her

Her er at det sikker er 100 måter å gjøre det på ( når man kombinerer alle måter )

Alle har sine måter å gjøre det på selv om Microsoft har "bestemt" hvilke kobinasjonerr alle skal ( bør ) bruke

Dette har de endret på når de kom med metro designet

Selv om de har lag til noen ny muligheter , som ikke alle får til å bruke / kan bruke så har de også fjernet noen av de gamle måtene ( eller gjemt dem bort )

Da blir problemet at det som funger for en del er tatt bort

Man må lære seg nye måter

som i utgangspunktet sikkert er geit nok bortsett at det ikke funger for alle

når en er vant med å lete opp programmene man skal starte via menyen ( fordi det ikke er plass til dem andre steder ) så blir det lit mer tungvind å måtte bla ( sider ) i stedet for scrolle opp elelr ned på meneyn for å finne programmet .

i windows7 ligger også mange av programmene i undermeny.

Metro metoden med flisene minner på en måte lit om det gamle ms-dos systemet der filene også var plassert i mapper kalt volumer

Den gangen var det ikke så lett å holde oversikten og det er neppe så mye lettere med fleiser i flere nivåer heller like mappen man bruker i dag

i gamle dos dager måtte man huske alle hurtigtast kopinasjonene.

Så kom det grafiske brukergrensesnittet ( i windows) og man var ikke avhengig av hukommelsen

Nå som metro er innført er man gått lit tilbake til må huske en del hurtigtast kobinasjoner

og man har fått flere (hurtig)menyer å holde styr på

jeg stiller spørsmålstegn om brukervennligheten her

Da kommer det sure meninger om hvordan det burde fungere

Da får man på den ene siden de som er lei av klagene og på på den andre siden det som er lei av å ikke bli hørt

Lenke til kommentar

Nei, det er ett argument som bekrefter det faktum at du ikke har brukt dette, og ei heller har peiling! Visst du har visst hva du prater om, så ville du også visst at de tvinger deg ikke bruke "Metro".

Slutt med denne trollingen din.

nå var jeg innom Elkjøp på fredag for å teste windows8

De få minuttene jeg brukte for finne ut hvilke programmer som var installert ga en dårlig opplevelse

Å komme med argumenter om at jeg ikke bruker det gir ingen mening

man bruker det ikke fordi det gir ikke gode nok fordeler i forhold til windows7

heller tvert i mot

Lenke til kommentar

nå var jeg innom Elkjøp på fredag for å teste windows8

De få minuttene jeg brukte for finne ut hvilke programmer som var installert ga en dårlig opplevelse

Å komme med argumenter om at jeg ikke bruker det gir ingen mening

man bruker det ikke fordi det gir ikke gode nok fordeler i forhold til windows7

heller tvert i mot

Nei, du er av de som ikke evner å lære seg noe nytt. Du kan ikke "lære deg" Windows 8 med å prøve det noen minutter på Elkjøp. Skjerp deg gutt!

W8 er langt raskere å arbeide med kontra W7, og OS'et er generelt raskere.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Nei, du er av de som ikke evner å lære seg noe nytt. Du kan ikke "lære deg" Windows 8 med å prøve det noen minutter på Elkjøp. Skjerp deg gutt!

W8 er langt raskere å arbeide med kontra W7, og OS'et er generelt raskere.

hvordan kan det gå raserer når det meste er likt ?

Det eneste er metro menyen som etter utsagn fra enkelte av dere krever flere tastetrykk / muse klikk.

flere tastetrykk gjør jo at det ikke går fortere

så hvordan kan du da komme med den påstanden ?

kanskje det er noe du har lest et sted

jeg har også lest at w8 skal være raskere å jobbe med , men det er så langt ikke bevist

I stedet blir man tvunget til å bruke noen metoder som allerede finnes i windows 7

Dette er metoder man synes er for vanskelig å bruke

Lenke til kommentar

hvordan kan det gå raserer når det meste er likt ?

Det eneste er metro menyen som etter utsagn fra enkelte av dere krever flere tastetrykk / muse klikk.

flere tastetrykk gjør jo at det ikke går fortere

så hvordan kan du da komme med den påstanden ?

kanskje det er noe du har lest et sted

jeg har også lest at w8 skal være raskere å jobbe med , men det er så langt ikke bevist

I stedet blir man tvunget til å bruke noen metoder som allerede finnes i windows 7

Dette er metoder man synes er for vanskelig å bruke

Det er færre trykk med Windows 8, derfor går det fortere.

Samtidig er OS'et mer effektivt, slik at det jobber raskere i seg selv.

Lenke til kommentar

Det er færre trykk med Windows 8, derfor går det fortere.

Hvorfor var da påstanden om det motsatte så hardnakket ?

man vill tross alt gjøre det samme som før

Det testene jeg har lest ( for det meste her på forumet ) har konkluder med at at forskjellen for det meste bare ar teoretisk

Da sprikte resultatet i begge retningene.

Da er det snakk om programmer kjørt gjennom windows 8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...