Jom-Jom Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Hei! Jeg skal oppgradere pc'en min litt, og i den sammenheng har foreldrene mine en stasjonær pc, Dell Optiplex 9010 med en i5 3470 prosessor. Jeg kan få bytte prosessor med de slik at de får min Intel Core 2 Q8300 prosessor, og jeg får deres i5 prosessor til mitt nye hovedkort. Men spørsmålet er om deres pc (i.e hovedkort) er kompatibelt med min prosessor? Jeg har prøvd å søke på kompatibilitet uten hell, og det er vanskelig å finne ut hva hovedkortet i Dell pc'en deres heter.. Er det noen som vet om den kombinasjonen av hovedkort og prosessor går greit og om man evt trenger å oppgradere BIOS? Link til Dell pc'en http://www.dell.com/...240915600220560 Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Kjapt forklart: Nei, ditt hovedkort vil ikke støtte denne prosessoren. Din prosessor bruker LGA 775 (Q8300) Mens deres bruker LGA 1155(i5 3470) Disse to er ikke ut byttbare da i5'en er 3 generasjoner nyere. Skal du bruke den selv må du se etter et kompatibelt hovedkort i H serien (H77) EDIT: så nå at du tenkte om deres var kompitabelt med din. Svaret der er da fortsatt nei, din blir da for gammel for deres hovedkort. Endret 28. juni 2013 av CastleLord Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) EDIT: så nå at du tenkte om deres var kompitabelt med din. Svaret der er da fortsatt nei, din blir da for gammel for deres hovedkort. Ja, jeg tenkte kjøpte nytt hovedkort selv for å sette inn i5 prosessoren. Men ok.. Tenkte det ville gå greit siden Q8300-prosessoren ikke er så gammel og mer enn god nok til det de bruke pc'en til. Da får jeg slå fra meg den potensielt billige oppgraderingen :-) Takk for svaret! Endret 28. juni 2013 av Jom-Jom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå