Abigor Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Det onde er såpass populært fordi folk ønsker å distansere seg mest mulig fra de fordervete, intolerante og hyklerske menneskene som kaller seg "gode". Endret 1. juli 2013 av Abigor Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Asossierer det med enslags råtten krokanis i menneskeform. Høres sikkert teit ut, men sånn er det. Aldri personlig ment da. Og forresten er det mest kvinnelige rødhårede med fregner jeg har problemer med. Kan medgi at jeg har sagt nei til en som ville ligge med meg av den grunn. Men det er mange år siden. ------------------------------------ Edit: Pokkern for en idiot jeg er når jeg ser på det. Beklager så mye. Kan ikke fjerne det men sensurerer det jeg skrev ovenfor. Du vet, om du møter mennesker med et åpent sinn og lar DE få en sjanse til å vise at de duger på et menneskelig plan så slipper du slike unnskyldninger... Jobbet sammen med en eldre kar for en del år siden som kunne fortelle meg at han før syntes at menn med langt hår var lite til å stole på. Han var redd dem tilsto han og likte dem derfor svært dårlig pluss en masse fordommer mot menn med langt hår, deriblandt homo fordi de har langt hår.... Så stoppet bilen hans i Tyskland og hvem andre, tror du, var det som stoppet enn noen menn med langt hår? Ikke bare fikset en av de fryktelige langhårede mennene bilen hans, (det var en radiator slange som hadde løsnet), han fikk også adressen til den langhårede fyren og undre over alle undre, de er fremdeles perlevenner såvidt jeg vet, så han så ALDRI på langhårede menn på samme måte etter det, tvert i mot! Er det noe livet har lært meg er det å IKKE skue hunden etter hårene... Jeg møter enhvert nytt menneske med nysgjerrighet og forståelse, samme om de ser ut som om de kommer rett fra børsen eller fra under brua over akers elva, for det er DET jeg finner så fantastisk med mennesker, at de alle har noe å tilføre meg, noe å lære meg og noe å fortelle meg! Har en svigermor som, på grunn av sin indoktrinerte kristne barnetro, hadde voldsomt i mot homofile før... Så kom det ene barnebarnet hennes ut av skapet og proklamerte at han var homofil og du kan tro sjokket, og ikke minst skuffelsen, var stort... Hva skulle hun nå gjøre, med alle sine innbankede forestillinger om homofili og synd også videre? Hun kunne ha valgt å kutte ham ut, i god kristen ånd, men hun gjorde ikke det... Isteden tenkte hun at dette homofile barnebarnet hun alltid har elsket fremdeles ER hennes elskede barnebarn, det endret ikke noe at han var homofil, for kjærlighet er kjærlighet. I dag har hun null problemer med å omgåes sitt barnebarn og mannen han er gift med. Som faren til vår nevø sa det i deres brylupp, "Jeg har ikke mistet en svigerdatter, jeg har fått en svigersønn!". Og det er jo helt sant! Men det krever at man møter mennesker med et åpent og ærlig og forståelsesfullt sinn, akkurat som de fleste møter DEG! Fordommer er faktisk ikke vanskelig å bli kvitt, det er faktisk bare å være åpen og klar over dem. Jeg likte ikke de jeg kalte for "stanere" før, da jeg var tenåring, men etter fem minutters samtale med nettopp en paki-staner på jobben var fremmedfrykten forsvunnet, jeg likte fyren godt, han var, under den brune huden, akkurat som meg og deg og det gikk opp for meg at ALLE kan møtes på samme måten, med et åpent sinn og blanke ark, helt utrolig hva som kan skje da. Og med hensyn til rødt hår og fregner: Jeg har vært sammen med to damer som hadde nettopp rødt hår og fregner, deilige damer begge to, og overhodet ikke smittsomme og ekle i det hele tatt. Men så var jeg også omvendt av deg, fregner fasinerte meg, det røde håret likeså... En utrolig hårfarge skal jeg si deg! Har en kompis som er så rustrød i håret at de aller fleste tror han har farget det, det er nesten ildrødt! Helt fasinerende å se på. Nå begynner han riktig nok å grånes litt, men det er bare stilig syntes jeg Moralen her er, ikke døm folk på utseende eller seksuell legning, døm dem heller for hva de gjør! Samme som troende, ikke døm dem for deres tro, men hva den troen får dem til å gjøre. Gå og møt mennesker med et åpent og ærlig sinn og prat med dem og du vil se at alle dine fordommer vil forsvinne som dugg for solen! Fem minutter er alt som skal til får å få en i utgruppen inn i inngruppen, for å dra det litt den veien. For det er dette alt bunner ut i, inngrupper, som du godtar uten å mukke og utgrupper, som vi er naturlig skeptiske til. Men den skepsisen kan overvinnes og det gjør man ved å møte de menneskene man er skeptiske til med et åpent sinn... Endret 2. juli 2013 av RWS 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Du misforstår. Dømmer ikke noen, det har ikke noe med individene å gjøre. Er fullstendig klar over alt det der du sier der, det er slikt jeg regner som barnelærdom i dag. Det har ingenting med det å gjøre. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Du misforstår. Dømmer ikke noen, det har ikke noe med individene å gjøre. Er fullstendig klar over alt det der du sier der, det er slikt jeg regner som barnelærdom i dag. Det har ingenting med det å gjøre. Når du ikke vil ta et individ i hånden engang fordi du nærer mistanker og vemmelse til klassifiseringen til det individet, en klassifisering du selv har laget, så har du et problem.... I så fall mangler du barnelærdommen... 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Når du ikke vil ta et individ i hånden engang fordi du nærer mistanker og vemmelse til klassifiseringen til det individet, en klassifisering du selv har laget, så har du et problem.... I så fall mangler du barnelærdommen... Mistanker? Hvis jeg vet det er en homofil har jeg det problemet ja. Men det har da ingeting med at ikke det individet kan være bra og bedre enn meg på alle måter for det. Det er det at jeg regner med denne personen kladder på andre menn både her og der som gjør at jeg opplever vemmelse. Og ene og alene det. Er det så vanskelig å skjønne. Om du visste at en fyr hadde grafset seg i ræva rett før han hislte på deg, ville du tatt ham i hånden? Sier ikke at de har gjort det, det er bare tanken og asossiasjonen. Skjønner du nå? Kan selvsagt tvinge meg til det, er ikke så gale da. Men klarar ikke la være mislike det sterkt likevel. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Spennende og 'farlig' er mer populært enn kjedelig og klissete, spesielt fordi ingen tror på guds vrede lengre nå som naturkatastrofer og mystiske dødsfall kan forklares, og kirken ikke har makt til å henrette. Det er det at jeg regner med denne personen kladder på andre menn både her og der som gjør at jeg opplever vemmelse. Så du vemmer deg over damer fordi de kladder på menn både her og der? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Spennende og 'farlig' er mer populært enn kjedelig og klissete, spesielt fordi ingen tror på guds vrede lengre nå som naturkatastrofer og mystiske dødsfall kan forklares, og kirken ikke har makt til å henrette. Så du vemmer deg over damer fordi de kladder på menn både her og der? Det blir noe annet, Damer er vanligvis mer renslige. Dessuten er de vanligvis ikke så opptatt av menns romper (eller rompehull) Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Det blir noe annet, Damer er vanligvis mer renslige. Hvorfor blir det noe annet? Har du noen kilder på påstanden din? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Det blir noe annet, Damer er vanligvis mer renslige. Dessuten er de vanligvis ikke så opptatt av menns romper (eller rompehull) Du skjønner at dette er din høyst subjektive oppfattning, ikke sant? Når du lenger opp her påstår at en god del andre føler det på samme måte, har du da belegg for å hevde det? Så vidt jeg vet er ikke homofile mindre renslige enn folk flest, så det lureste du kan gjøre er muligens å la være å ta noen i hånden... Og med hensyn til kvinner og menns rumper, alle mine damer har vært gled i å beføle rumpa mi, og jeg deres. Jeg har hatt analsex med alle sammen også, så tenk å håndhilst på meg du!!... men nå påstår du vel at kvinner er mer renslige i rumpa enn menn er.... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Ja sant og si liker jeg ikke ta nesten noen i hånden når jeg tenker på det. Men når man er hetero blir det lettere å akseptere damer. Sånn er det hvertfall for meg. Og jeg har det som jeg vil når det gjelder det der, det har ikke dere noe med. Det er ikke et problem for meg, og jeg har nok med de folk jeg har å forholde meg til. Helst er problemet at for mange vil ha et eller annet med meg å gjøre, og å velge styre unna noen av dem. Det er jo mer problem det. Mas fra alle kanter. Når jeg tenker på det, begynner jeg bli lei mennesker generelt i det store og hele. Er trett av dem Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Hunder er ålreite dyr. Men de slikker seg i rompa, og så deg i ansiktet. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Hunder er ålreite dyr. Men de slikker seg i rompa, og så deg i ansiktet. Har ikke hund så det skjer ikke. Liker bedre katter enn hunder. Men det er litt merkelig dette. Dyr tåler jeg bedre enn mennesker selv om de slikker seg i rompa og litt av hvert. Det blir på en annen måte. Det er ikke så enkelt dette skjønner du.- Enkelt for meg, men vanskelig å forklare fornuftig. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Det er ironisk at du klager på at unge blir fordervet og at ondskapen er populær. Om du representerer noe så er det hverken god oppdragelse, godhet eller sunne holdninger. En god kvalitetet du har vist her er ærlighet, men det er også begrenset hvor imponerende det er på et anonymt forum. Det er noe dobbeltmoralsk og hyklersk å klage over at alle andre har så dårlig moral når man samtidig sitter på et menneskesyn som ikke ligner grisen. Det er denne hyklerske dobbelstandarden jeg er vant til fra ekstreme kristne miljøer som hyler om dommedag, moralens oppløsning og samfunnets fordervelse. 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Om forladelse da. Og spesielt omforladelse til Elevator. Det har ikke vært min mening å være drittsekk, tro det eller ei. Hvis dere kjente meg hadde dere antagelig sett at det ikke er helt sånn som dere tror og det høres ut. Det virker som misforståelser, men ok. Jeg tar ansvaret og beklager. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Stå for det du sier. Det er helt greit å mene at andre mennesker enn deg (unge mennesker) er blitt verre, men argumenter for denne gruppen er blitt så ille nå. Hvem er "de unge"? Hvordan var det før kontra nå? Du skal få mene at holdningene idag er dårlige. Men kan du ikke også være spesifikk og si hva som er dårlige holdninger? Og du står fritt til å synes at homofili er med på å ødelegge moralen i samfunnet. Men kan du ikke si hvorfor det er så ødeleggende med homofili? Om du mener at Islam er ondskap så er det helt greit. Men vet du hva Islam er? Kan du definere ondskap før du kommer med påstander om at andre religioner enn den du har bakgrunn fra er besatt av ondskap? Hvorfor er islam ondskap og ikke kristendom? At du mener søndagsskolen er en bra ting som dagens barn burde sendese til så er det en grei mening. Men kan du argumentere for hvorfor det er bedre å la staten og samfunnet bestemme hvilken religion mennesker skal tro på fremfor å la hvert individ få ha religionsfrihet og velge selv? For alt du gir oss er en rekke løse påstander som du nekter å utdype eller forklare. Og det er veldig enkelt å se hva som ligger mellom linjene du skriver. Hvis du ikke kan argumentere for ditt syn sitter vi igjen med en masse meningsløst, fremmedfiendtlig, homofobisk, islamofobisk, kristenimperialistisk tullsnakk. Endret 2. juli 2013 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) "Oss", "vi" ? Du burde holde deg til å snakke for deg selv. Men du setter for mye arbeid på meg, det blir dessverre for tidkrevende å spesifisere alt mulig for deg. Gå tilbake og les hva som er skrevet tidligere heller. Hvis du syns det er for mangelfullt, så lev heller med det. En annen gang kanskje. Ok? Og har ikke sagt noe sted at jeg ikke står for det. Men det virker på meg som hvertfall du er blitt såret av hva jeg har skrevet, derfor ba jeg om forladelse for det. Og prøvde si det ikke var meningen. Endret 2. juli 2013 av Delvis Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Har du gitt noen andre enn meg forklaring på hva du faktisk mener? Jeg leser hva du har skrevet og det eneste jeg sitter igjen med er ubegrunnete påstander som minner om intolerante, bakstreverske, uutdannete radikalkristne miljøer. For eksempel er du flink til å antyde at bibelen inneholder en slags profetisk sannhet om dagens situasjon. Men du er ute av stand til å faktisk vise at det er tilfelle. Er det noe annet enn en tom påstand? Du liker godt å komme med sleivspark til andre religioner enn din egen. Islam sier du er besatt av ondskap. På hvilken måte er islam, imotsetning til kristendommen, besatt av ondskap? Eller er dette også bare en tom påstand som det ikke er nødvendig å argumentere for? Og ordet ondskap er jo sentralt i denne diskusjonen. Hva mener du med dette ordet? Hva betyr ondskap for deg? Kan du forklare ditt syn på ondskap, eller skal vi bare anta at du deler synet på ondskap med kristenfundamentalister? 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 En annen gang sa jeg din masekopp. Kanskje i morgen hvis jeg får tid. Hvorfor har du sånt forbannet hastverk? Ro deg ned gutten. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Personlig, så har jeg ikke så veldig mye imot homofobe folk. Jeg ser på de som skaphomofile. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Personlig, så har jeg ikke så veldig mye imot homofobe folk. Jeg ser på de som skaphomofile. Ja vi hører ofte den der. Det kan sikkert være riktig i noen tilfeller, men ikke i mitt. Om det var sånn skulle jeg innrømmet det. Ville ikke vært noe problem å innrømme at jeg er homofil her på forumet om så var. Men det er altså kvinner jeg tenner på så da kan det jo ikke være det. Kan gjerne sverge på at jeg ikke er homofil eller skaphomofil om gjør det mer troverdig. Homofile i seg selv er ikke ødeleggende. Her går det på to forkjellige ting. Min personlige ( og for all del forkastelige) reaksjon og avstandtagen til dem - og dette deres betydning for "moralen i samfunnet". Og så blandes kortene lett rundt det der. Det sistnevnte refereres da til utviklingens gang. Der har det altså som tidligere nevnt, med dette å flytte grenser å gjøre. Homofili gjøres stuerent, gifting av dem og sidestilling med andre. Så langt greit nok. Det vil neppe gjøre noen særlig skade kan vi anta. Problemet er at det stopper nok ikke der. Neste gang er det en ny type legning som gis aksept, og en gang blir det feks pedofili og nekrofili som står for tur. Slik ser det ut som utviklingen går sin gang, og det er der mitt opprinnelige spørsmål kommer inn: hvor vil dette bære hen? Hvor vil det ende/stoppe? Vil det til slutt ende opp med at man aksepterer folk tar livet av hverandre hvis ditt eller datt (i frigjøringens navn) tilsier det? Bare spør jeg. Om det er sånn at det vil stoppe ved en grense de som kan regnes som akseptabel så er det vel og bra. Men jeg er ikke så sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå