Gå til innhold

Ondt mye mer populært enn det gode

Anbefalte innlegg

Ja nå ser du ikke den utviklingen bare i den musikksjangeren da. Du ser på film, på tv, i spill, hvordan folk prater mer ondt, utstyrer seg mer ondt med tattoveringer, pircinger og alskens ondt griseri. Halloween, kvinnelige prester, hmo og lespiske, åpen pervers sex osv osv. Det går på en måte den veien over hele spekteret

Er det snakk om homofobi,piercinger, tatoveringer også nå?? Er det ondt griseri? Man skal være en rimelig skrudd religiøs ekstremist for å påstå noe slikt. Er det noe som virkelig er ondt og ren ondskap så er det å å rakke ned på mennesker pga.feks.seksuell legning. Hvis diskusjonen er satt med et ekstremistisk religiøst premiss så ble den straks mye mindre interessant. :thumbdown:
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du nå var inne på musikk, du vet vel at Rock 'n' roll fra 50 og 60 tallet ble sett på som "djevelmusikk". Enda mer ble det sett på det når Black Sabbath og Led Zeppelin ble stor. "It was creating music, and that's all I do. I don't try to create anything to destroy people or to upset anybody," - Tony Iommi om når Sabbath var så kalt "satanistisk".

Lenke til kommentar

Djevelen er også"snill" i virkeligheten, der det tilbys orgier, rikdom og makt. Dersom djevelen var fysisk repulsiv, ville ingen ønsket å oppsøke ham.

Herregud... Djevelen er en oppdiktet fantasi figur på lik linje med den "gode" guden i da samme fablene...

Ja nå ser du ikke den utviklingen bare i den musikksjangeren da. Du ser på film, på tv, i spill, hvordan folk prater mer ondt, utstyrer seg mer ondt med tattoveringer, pircinger og alskens ondt griseri. Halloween, kvinnelige prester, hmo og lespiske, åpen pervers sex osv osv. Det går på en måte den veien over hele spekteret

Ondt griseri? :) Hvem sier dette, du eller de som har tatoveringer, piercinger og spiller slike spill?

Du tror visst at det gjør deg til et bedre menneske å fordømme andre du eller? Virker slik... Alt som ikke lander innenfor ditt forvridde religiøse syn er ondt liksom...

Kan du ikke bare la folk som ikke plager hverken deg eller andre i fred? Bare gi faan og la dem seile sin egen sjø? Du tror vel at gud dømmer dem, så hvorfor har du det så travelt med den dømmingen da? Syntes du gud somler eller noe slikt? Burda han kanskje ha sendt et lynnedslag på disse personene med det samme eller tenker du at du vil ha den jobben?

Helt utrolig at du ikke ser at denne fordømningen din, på et religiøst grunnlag, ikke leder til annet enn intoleranse, hat og elendighet... "Hadde bare alle vært som meg!" er mentaliteten din, og andre religiøses, men folk er ikke som deg, eller andre hatefulle religiøse... Det er snart deg og andre religiøse vi som faktisk lever med tattoveringer, piercinger og annet vi "andre" må gjøre noe med, for det er dere som er freakene i samfunnet vårt snart, med all deres påtatte fromhet og kvalme intoleranse... Du skal være glad for at du lever i et sekulært samfunn du... Hvis ikke er det ikke godt å vite hvor du hadde endt med all din kvalme intoleranse og hat og fordømmelse...

Endret av RWS
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herregud... Djevelen er en oppdiktet fantasi figur på lik linje med den "gode" guden i da samme fablene...

Ondt griseri? :) Hvem sier dette, du eller de som har tatoveringer, piercinger og spiller slike spill?

Du tror visst at det gjør deg til et bedre menneske å fordømme andre du eller? Virker slik... Alt som ikke lander innenfor ditt forvridde religiøse syn er ondt liksom...

Kan du ikke bare la folk som ikke plager hverken deg eller andre i fred? Bare gi faan og la dem seile sin egen sjø? Du tror vel at gud dømmer dem, så hvorfor har du det så travelt med den dømmingen da? Syntes du gud somler eller noe slikt? Burda han kanskje ha sendt et lynnedslag på disse personene med det samme eller tenker du at du vil ha den jobben?

Helt utrolig at du ikke ser at denne fordømningen din, på et religiøst grunnlag, ikke leder til annet enn intoleranse, hat og elendighet... "Hadde bare alle vært som meg!" er mentaliteten din, og andre religiøses, men folk er ikke som deg, eller andre hatefulle religiøse... Det er snart deg og andre religiøse vi som faktisk lever med tattoveringer, piercinger og annet vi "andre" må gjøre noe med, for det er dere som er freakene i samfunnet vårt snart, med all deres påtatte fromhet og kvalme intoleranse... Du skal være glad for at du lever i et sekulært samfunn du... Hvis ikke er det ikke godt å vite hvor du hadde endt med all din kvalme intoleranse og hat og fordømmelse...

Det er jeg som sier det, men bare stiller egentlig et uskyldig spørsmål: er det ikke noe skremmende med det, og er det ikke en utvikling i tråd med det Bibelen sier? Det ser jo sånn ut, den sier jo en del om at nettopp slik skal det bli.

Så jeg fordømmer ingen og lar de være i fred. Er heller ikke religiøs og har ikke noe standpunkt til slikt. Men det gjør da ikke at man ikke skal kunne snakke om det og stille noen spørsmål vel? En er ikke automatisk religiøs eller extrem for det ser du, bare fordi man stiller spørsmål ateister ikke liker.

Nå kan jeg forresten vedkjenne at jeg ikke er stort bedre selv. Liker også ukristelig musikk. og misliker kristen musikk stort sett, og mistrives blant kristelige og kristne miljøer. Har sex utenom ekteskap osv.

Så jeg er selv en av de jeg stiller spørsmål ved oppi dette her, for all del. Men erkjenner også at jeg er en hedning ift det eventuelle Kristne, og bestreber meg på å ikke bli for motsatt heller. Jeg liker be for maten og om tilgivelse. Og litt sånn, merkelig nok. Men er altså ikke en troende Kristen.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Syns din forklaring bærer preg av å være en påstand og/eller litt lite gjennomtenkt. De passer nok på å framstå som "snille lam" som regel ja. Men det samme gjør feks mafian. Littegrann til sammenligning forøvrig.

Med "mafian", mener du organisert religion?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det du ikke ser ut til å forstå, er at det neppe kan være en tilfeldighet at det brer seg så enormt og tiltrekker så mange.

Det som før var "djevelen", "spiritisme", "det okkulte" etc. er ikke nå er så religiøst tilknyttet og "blasfemisk". Det onde, i religiøs forstand, er ikke lenger et så stort tema etterhvert som kristendommen ble reformert og tilhenger-tallet er blitt mindre. M.a.o., så settes ikke alt i sammenheng med Satan eller Gud.

Jeg tror Djevelen og "det onde" får mindre oppmerksomhet nå enn før, generelt sett. Det handler nok heller om de få som oppriktig prøver å vri det meste om til å handle om religiøse symboler som guder og demoner, rett og slett fordi de ønsker fokuset dit, derav "kristen-musikk" og "satan-rock".

Vi andre hører rett og slett bare på musikk. Jeg tror også at musikk som styres mot det "onde", der en gruppe prøver å fremstå som "Satans barn", bare blir sett på som mest "harry" og tåpelig av den gjennomsnittlige befolkningen, i likhet med at glad-kristne som synger om Jesus blir sett på som slitsomme og overdrevet gudfryktige mennesker.

Det deles, med andre ord, ikke inn i en slags barnslig, eventyr-aktig "godt eller ondt", slik du her prøver å gjøre. Folk flest tenker ikke slik mer, og med god grunn. Det at du tolker det som "voksende ondskap" sier mer om deg enn om befolkningen generelt, spør du meg.

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jeg som sier det, men bare stiller egentlig et uskyldig spørsmål: er det ikke noe skremmende med det, og er det ikke en utvikling i tråd med det Bibelen sier? Det ser jo sånn ut, den sier jo en del om at nettopp slik skal det bli.

Hva er det bibelen sier egentlig? Kom med kilder og hvorfor vi skal ta noe av det seriøst.

Hvis ikke kan du heller ikke komme med denne høyst kontroversielle og spektakulære påstanden.

Er du en av disse dommedagsfundamentalistene?

Jeg kan svare på mange grunner for hvorfor ondskapen er mer populært enn det gode. Men før jeg gidder å ta den diskusjonen er det verdt å få svar på spørsmålene over.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det bibelen sier egentlig? Kom med kilder og hvorfor vi skal ta noe av det seriøst.

Hvis ikke kan du heller ikke komme med denne høyst kontroversielle og spektakulære påstanden.

Er du en av disse dommedagsfundamentalistene?

Jeg kan svare på mange grunner for hvorfor ondskapen er mer populært enn det gode. Men før jeg gidder å ta den diskusjonen er det verdt å få svar på spørsmålene over.

Gidder ikke slå det opp tror jeg. En får lete det fram selv om man er interessert. Hvis ikke, er det ingen vits uansett.

Det som før var "djevelen", "spiritisme", "det okkulte" etc. er ikke nå er så religiøst tilknyttet og "blasfemisk". Det onde, i religiøs forstand, er ikke lenger et så stort tema etterhvert som kristendommen ble reformert og tilhenger-tallet er blitt mindre. M.a.o., så settes ikke alt i sammenheng med Satan eller Gud.

Jeg tror Djevelen og "det onde" får mindre oppmerksomhet nå enn før, generelt sett. Det handler nok heller om de få som oppriktig prøver å vri det meste om til å handle om religiøse symboler som guder og demoner, rett og slett fordi de ønsker fokuset dit, derav "kristen-musikk" og "satan-rock".

Vi andre hører rett og slett bare på musikk. Jeg tror også at musikk som styres mot det "onde", der en gruppe prøver å fremstå som "Satans barn", bare blir sett på som mest "harry" og tåpelig av den gjennomsnittlige befolkningen, i likhet med at glad-kristne som synger om Jesus blir sett på som slitsomme og overdrevet gudfryktige mennesker.

Det deles, med andre ord, ikke inn i en slags barnslig, eventyr-aktig "godt eller ondt", slik du her prøver å gjøre. Folk flest tenker ikke slik mer, og med god grunn. Det at du tolker det som "voksende ondskap" sier mer om deg enn om befolkningen generelt, spør du meg.

Men det er de unge generasjonene som får det inn og vokser opp med det vet du. Og der ser du litt utviklingen i de siste generasjoner etter hverandre.

Hva vil samfunnets moralske tilstand være i de siste dager? Det står i Bibelen, 2. Timoteus 3,1-5. ”Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige tider. For da vil menneskene være egoistiske, glade i penger, fare med skryt, være overmodige, snakke stygt om andre, være ulydige mot foreldre, utakknemlige, uten respekt for det hellige, ukjærlige og uforsonlige, fare med sladder, mangle selvbeherskelse, være rå, likegyldige for det gode, svikefulle, oppfarende, innbilske. De elsker lystene høyere enn Gud. I det ytre har de gudsfrykt, men de fornekter dens kraft. Vend deg bort fra slike folk!”
Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Men det er de unge generasjonene som får det inn og vokser opp med det vet du. Og der ser du litt utviklingen i de siste generasjoner etter hverandre.

Hva vil samfunnets moralske tilstand være i de siste dager? Det står i Bibelen, 2. Timoteus 3,1-5. ”Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige tider. For da vil menneskene være egoistiske, glade i penger, fare med skryt, være overmodige, snakke stygt om andre, være ulydige mot foreldre, utakknemlige, uten respekt for det hellige, ukjærlige og uforsonlige, fare med sladder, mangle selvbeherskelse, være rå, likegyldige for det gode, svikefulle, oppfarende, innbilske. De elsker lystene høyere enn Gud. I det ytre har de gudsfrykt, men de fornekter dens kraft. Vend deg bort fra slike folk!”

Så du mener "alle" i de nye generasjonene innehar disse kvalitetene?

Det er i så fall en så generaliserende og ureflektert observasjon at den er intet mer en et produkt av en subjektiv og religiøst motivert tolkning fra din side. At folk blir mindre religiøse betyr ikke at de blir "dårligere" mennesker. Religion har ikke patent på god moral, tvert imot.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Nei ikke alle, men flere for hver gang. Ikke sett hvor uoppdragne unger og unge generelt er i dag?

Unntak fins det alltid.

Selv om ikke religion i seg selv er viktig eller riktig, så har den en patent på moral jo. For før religion var

det kun barbarisk holdning. Det var begynnelsen. Det er ikke dermed sagt at ikke moral kan oppnås

uten religion for ettertiden. Men det er en annen diskusjon.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Nei ikke alle, men flere for hver gang. Ikke sett hvor uoppdragne unger og unge generelt er i dag?

Unntak fins det alltid.

Selv om ikke religion i seg selv er viktig eller riktig, så har den en patent på moral jo. For før religion var

det kun barbarisk holdning. Det var begynnelsen. Det er ikke dermed sagt at ikke moral kan oppnås

uten religion for ettertiden. Men det er en annen diskusjon.

"Har du ikke sett hvor uoppdragne unger og unger generelt er i dag"? Hmmm... hvor har jeg hørt den før? Jo, hos hver nye generasjon. Dette er din oppfatning og den er bygget på dine observasjoner og krav. Du er derimot hjertelig velkommen til å legge frem forskning som støtter dine uttalelser.

Unger oppdras ulikt nå enn for 70 år siden. Unger får lage lyd. De får bli sett og hørt. De utvikles på en helt annen måte. Det er mer fokus på konsekvens-etikk enn plikt-etikk. Det er klart det får andre resultater og utfordringer, men er de alle negative? Nei. Det er alltid noen foreldre som ikke tar jobben nok alvorlig og som er for passive i sin oppdragelse, men å si at alle unger og unge er dårlig oppdratt, og da en grobunn for økende "ondskap", er forbi generaliserende og alt for sneversynt, samt lite reflektert.

Religion har patent på den religiøse etikken som ligger bak mye av moralen vi hadde før. At religion derimot har patent på god moral, eller moral i det hele og det store, er helt feil.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Nok en gang, ni: jeg sa ikke "alle" men flere. Det er deg som ikke klarer helt å se sammenhengene i utviklingen her.

Det har forekommet i det småe mange ganger gjennom historien, og endet på trynet hver gang. Nå er det snakk

om global forstand og det er mer alvorlig.

Om jeg var Kristen ville jeg egentlig ønsket det velkomment, som et tegn på at alt snart skal bli 'frigjort'. Men det

er sannsynligvis ikke helt sånn. Selv om bibelen sier mye vist, må den forstås relativt ift tid og diverse kulturelle faktorer.

Det er vi selv som kan snu dette. Og poenget er at det vil være å anse som pratisk preventivt relevant å legge føringer

for mer positive holdning, enn mye av dette forsimplende, opprivende negativt lada som florerer og øker.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Nok en gang, ni: jeg sa ikke "alle" men flere. Det er deg som ikke klarer helt å se sammenhengene i utviklingen her.

Det har forekommet i det småe mange ganger gjennom historien, og endet på trynet hver gang. Nå er det snakk om global forstand og det er mer alvorlig.

Nei, du sier ikke alle. Dårlig formulert av meg. Men, du sier at det er et voksende globalt problem og da må du redegjøre for hvor du har dette fra. Vi er syv milliarder mennesker på planetet og jeg antar at du kanskje vet om kanskje rundt hundre ekspempler der du har sett "dårlig oppdragelse" i praksis. Hvordan du overflytter dette i en global sammenheng er jeg derimot mer usikker på.

Vær også obs på at hvis en unge oppfører seg dårlig i f.eks. 2-4 års aldreren, så betyr ikke det at den er dårlig oppdratt, tvert i mot. Den er oppdras nok heller aktivt nettopp pga av sin umodne, men normale, adferd. En 2-4 åring som sitter overdrevet stille og ikke viser tegn til en løsrivningsprosess er nok heller den ungen jeg vil mistenke som "dårlig oppdratt", enten ved hjelp av fysisk avstraffelse eller neglisjering/ignorering fra foreldene, og denne ungen vil nok derfor få en del "issues" når de blir eldre pga dette, som igjen kan påvirke adferden negativt.

Barn og unge "løsriver" seg fra foreldre fra de er 1.5 år til de er voksen, og på i denne tiden er det stort sprik mellom adferd hos de ulike. Noen er mer utaggerende enn andre, mens noen barn er mer stille og tilbaketrukne. Det å tolke de tilbaketrukne som "bedre oppdratt" er en farlig misoppfattelse.

Du må uansett gjøre rede for hvor du har det fra at barn verden over, i stor grad, viser tendenser til å være dårlige oppdratt enn sine forgjengere. Hva innebærer dette og hvordan ser du det på et globalt nivå? Hva har også dette med ondskap å gjøre?

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi snakker nå mest om vår del av verden, den vestlige anførende delen. I andre deler kan det være veldig annerledes, men neppe bedre.

Og i den forbindelse får bare hver enkelt gjøre sine egne observasjoner. Min er gjort over en ganske lang tid (fra tidlig 60 tall fram til i dag)

Ellers jeg ikke "gjøre rede" for noenting annet enn slik jeg vil. Er man uenig, er det bare å være det.

En ting jeg med visshet vil hevde, og kall det gjerne påstå: er at barn hadde en bedre oppvekst i den tiden mamma var hjemme og en ikke var i barnehager hver dag. Litt strengere displin, opplæring av høflighet, respekt for voksne og eldre, karakerer i skolen

og ja; Kristendomsundervisning mener jeg var en bra ting. Og søndagskoler som nesten alle barn gikk på før i tiden. Og det selv om budskapet kan være rent eventyr og oppspinn.

Lenke til kommentar

Gidder ikke slå det opp tror jeg. En får lete det fram selv om man er interessert. Hvis ikke, er det ingen vits uansett.

Ok. Da anntar jeg at bibelen tar helt feil om dagens situasjon i verden. Ting blir tross alt bedre og bedre. Vi har menneskerettigheter idag, mens bibelen beskriver i detalj hvor mye kvinnelige og mannlige slaver skal selges for.

Jeg er så lei av tomme påstander som skal gi bibelen en slags magisk gyldighet. Bare bullshit altså?

For det har alltid vært vanskelige tider, og kristne fanatikere har hvert eneste år sagt at nå er endetiden her. For nå er det jo vanskelige tider!

Det sa de for 1014 år siden. 1013 år siden. 1012 år siden... religiøse fanatikere siere det hvert år. Se på tegnene, hvert eneste år er nøyaktig beskrevet som det siste ifølge bibelen. Nå er det ikke engang nødvendig å slå det opp!

Ikke sett hvor uoppdragne unger og unge generelt er i dag?

Du er jo nærmest en parodi på deg selv.

socrates.jpg

The children now love luxury;

they have bad manners, contempt for authority;

they show disrespect for elders and love chatter in place of exercise.

Children are now tyrants, not the servants of their households.

They no longer rise when elders enter the room.

They contradict their parents, chatter before company,

gobble up dainties at the table, cross their legs, and tyrannize their teachers.

Socrates (469 – 399 B.C.)

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi snakker nå mest om vår del av verden, den vestlige anførende delen. I andre deler kan det være veldig annerledes, men neppe bedre.

Og i den forbindelse får bare hver enkelt gjøre sine egne observasjoner. Min er gjort over en ganske lang tid (fra tidlig 60 tall fram til i dag)

Hvis den ikke er bedre, i følge deg, i resten av verden, så er din påstand fortsatt at dette er et globalt problem, bygget på dine egne, små observasjoner. Påstanden din er svært drøy sett i betrakning av det snevre grunnlaget du bygger den på.

Ellers jeg ikke "gjøre rede" for noenting annet enn slik jeg vil. Er man uenig, er det bare å være det.

Nei, i en trassig "jeg bestemmer selv"-sammengheng må du ikke det. Vil du derimot bli tatt seriøst i en diskusjonssammenheng, så må du nesten gjøre rede for og legge frem kilder/beviser/fakta som støtter det du påstår.

Det å være uenig er hele utgangspunktet for diskusjonen. Hvis du ikke vil diskutere, så ser jeg ikke noe grunn til å starte en diskusjonstråd.

En ting jeg med visshet vil hevde, og kall det gjerne påstå: er at barn hadde en bedre oppvekst i den tiden mamma var hjemme og en ikke var i barnehager hver dag. Litt strengere displin, opplæring av høflighet, respekt for voksne og eldre, karakerer i skolen

og ja; Kristendomsundervisning mener jeg var en bra ting. Og søndagskoler som nesten alle barn gikk på før i tiden. Og det selv om budskapet kan være rent eventyr og oppspinn.

Jeg påstår at de fleste barnehager i dag gjør en svært god jobb med barna og at barn lærer mye den tiden de er der som foreldre ikke har kompetanse elle erfaring til å utføre i like stor grad.

Det å ha en tillit til hjemme-oppdragelse krever en forutsetning om at de som får unger vet hva de holder på med. Der har mange foreldre vist seg å være en skuffelse.

Kristendomsundervisning/søndagsskoler bidrar med hva? Overtro, religiøs moral bygget på plikt-etikk? Nei takk. Jeg tar det å lære kritisk tankegang og konsekvensetikk fremfor indoktrinert gudetro når som helst.

Uansett, nå drar jeg på ferie, så en eventuell fortsettelse på diskusjonen må tas opp igjen om litt over en uke. :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Ok. Da anntar jeg at bibelen tar helt feil om dagens situasjon i verden. Ting blir tross alt bedre og bedre. Vi har menneskerettigheter idag, mens bibelen beskriver i detalj hvor mye kvinnelige og mannlige slaver skal selges for.

Jeg er så lei av tomme påstander som skal gi bibelen en slags magisk gyldighet. Bare bullshit altså?

For det har alltid vært vanskelige tider, og kristne fanatikere har hvert eneste år sagt at nå er endetiden her. For nå er det jo vanskelige tider!

Det sa de for 1014 år siden. 1013 år siden. 1012 år siden... religiøse fanatikere siere det hvert år. Se på tegnene, hvert eneste år er nøyaktig beskrevet som det siste ifølge bibelen. Nå er det ikke engang nødvendig å slå det opp!

Akk ja. Som sagt har jeg bare stilt noen spørsmål og reflektert litt. Det er ikke mer påstand enn det. Og jeg har gjort det tydelig klart at jeg ikke er engang en Kristen troende, kun en skarve hedning. Hvordan man da blir en "kristen fanatiker", ja si det.

Jo, det har blitt bedre på mange vis. Det er et resultat av at man har steget opp fra tidligere ruiner, og tatt en viss grad av lærdom. Det ser likevel ut som man gjør de samme feilsteg på nytt, når man har hatt lang tid med fred og fordragelighet (hvilket forøvrig også Bibelen nevner noe om )

Derretter kommer utkeielsene og fordervningene. Man kan da tydelig se hvordan våre samfunn og våre holdninger forkrøples og forsimples de siste tiår.

Man kan sagtens mene at feminisme og løssluppenhet på alskens plan er en "grei ting", men det har nok dessverre sin pris. For få takler dette på en måte de skulle, og det man kan kalle bærmen blant befolkningene på diverse plan, vokser og gjør seg mer gjeldende og truende.

Se også på medienes rolle. Tv, film, magasiner. De følger trenden og sprenger stadig "nye grenser" for hvor langt man skal kunne gå i spekulativ vold, sex, glamour, realitytrender, språkbruk osv. De rike blir rikere, fattige fattigere osv you name it.

Det forekommer meg naivt og tro at det der vil snu etter hvert. Med mindre vi får en ny krig da. "Enhver generasjon trenger en krig" var det en eller annen som sa.

Lenke til kommentar

Du kommer med en helt absurd holdning.

Du mener at ungdommen er verre idag enn før? Samtidig har du en slags oppfatning om at bibelen har en slags profetisk gyldighet, selv om du påstår at du hverken er religiøs eller kristen. Bibelen har ingen profetisk gyldighet. Å si at ting skal bli vanskeligere kan en hver idiot si. "I fremtiden skal det bli mye nød og ulykker". "De som følger min religion vil bli forfulgt i fremtiden".

Alle som vet hva religion er vet at absolutt alle religiøse må nødvendigvis bli forfulgt. Religionsfrihet er noe som ble oppfunnet for mindre enn 100 år siden.

Samtidig tyder alt på at ungdommen idag aldri i historien har vært bedre. Se på dagens situasjon. Fred i lang tid, menneskerettigheter, politisk frihet, individuell frihet, seksuell frihet, religiøs frihet. Dette er mye bedre enn det noen sinne har vært i hele menneskets historie. For 70 år siden var europas ungdom opptatt med å drepe hverandre i størst mulig grad.

Før du skal klage over alle andre kan du begynne med deg selv. Hvor gammel er du? Hva er dine meritter i livet? Hvis du er over 25 år, hvordan var din oppførsel som ungdom?

Det ser likevel ut som man gjør de samme feilsteg på nytt, når man har hatt lang tid med fred og fordragelighet (hvilket forøvrig også Bibelen nevner noe om )

Hvor er det bibelen nevner noe om dette?

Eller er det på nytt tomme påtander fra deg?

Mener du at bibelen har en magisk eller profetisk gyldighet for å forutsi dagens situasjon?

"Det skal bli stor fred, økonomisk samarbeid og utstrakt handel over hele verden. Mennesker skal kunne leve i frihet, uten å bli brent på bålet fordi idioter følger bibelen slavisk og slaveri skal bli forbudt selv om bibelen ikke har noe imot det."

Derretter kommer utkeielsene og fordervningene. Man kan da tydelig se hvordan våre samfunn og våre holdninger forkrøples og forsimples de siste tiår.

Hvordan kommer utskeielsene og fordervingene? Hvordan kan man tydelig se hvordan samfunnet og holdningene forkrøples og forsimples de siste tiår?

Jeg vet ikke om jeg liker den stygge, imperialistiske kristne holdningen som ligger mellom linjene. Det er noe sykelig kvalmt over det. Noe ekkelt og samfunnsfiendtlig. Er du ikke egentlig kristen?

Se også på medienes rolle. Tv, film, magasiner. De følger trenden og sprenger stadig "nye grenser" for hvor langt man skal kunne gå i spekulativ vold, sex, glamour, realitytrender, språkbruk osv. De rike blir rikere, fattige fattigere osv you name it.

Hva er problemet med falsk vold i underholdning? Hva er problemet med sex, glamour og reality? Hva er problemet med språkbruk?

Tror du språkbruken noen sinne har vært bedre enn hos dagens unge?

Og attpåtil så kommer du med sosialistisk klaging på slutten. Er du sosialist? Er problemet at ikke alle velger rødt her i landet?

Hvorfor er kristendomsundervisning en bra ting?

Du trenger bare å spørre deg selv hvorfor kirker blir brent her i landet. Dine holdninger er årsaken.

Er det en ting jeg ikke ønsker i Norge så er det at en fremmed asiatisk religion skal komme og ta makt over de unge med propaganda og løgner. Tvinge dem til å leve falske liv som ender i drap, selvmord, voldtekt og tragedier. Om det er Islam, Sharia, Bibelen eller noe annet piss så er dette noe som skal gjelde for de som velger det selv.

Det er ikke et valg du skal ta som skal gjelde for andre. Eller hater du religionsfrihet intenst?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...