xpd Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Hey Kan endelig få adsl. Men NGT skal ikke bygge ut her av en eller annen grunn. Så da lurte jeg på hva dere anbefaler... ca 1mbit. Det er vel bare tele2, kvalito og bluecom som er igjen av de seriøse da. Telenor og tiscali er uaktuelt. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Har kun god erfaring med bluecom, har ikke noen erfaring med de andre. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Har veldig god erfaring selv med tele2. Fordelen er også den, at de ikke opererer med bindingstid. Greit å kunne si opp abbonementet på dagen, når noe nytt og bedre kommer. Tele2 gir også litt høyere hastighet enn det du betaler for, ikke som telenor der du ofte ligger endel under. -z00l- Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Gå for Kvalito. De er billigest. Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Bare gode erfaringer med bluecom. De er ikke de billigste, men de har lite nedtid, du får de samme ipene hele tiden og det blir levert 3 iper med hvert modem. dvs du kan koble modemet til en switch eller hub og koble rett på 3 maskiner og alle er klar for internett (er dhcp) Meget praktisk for små hjemmenettverk. Anbefales. Og du får hastigheten du er lovet. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ikke Kvalito. De folka som jobber der er det ikke mye å si om. En til For Bluecom Herfra. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Har selv lyst til å bytte ut telenor linja mi med kvalito.. noen som har erfaringer med kvalito? Grunn: Billigere og null grense (selv om 30 gig holder) .. egentlig ikke noe galt med linja vår.. Kan skryte av NULL nedetid det siste året. Tok 2 mnd fra vi bestillte til linja var klar men eller har jeg gode erfaringer. BTW: Jeg ligger ikke under den hastigheten jeg har betalt for.. Klarer som regel 1030-1040 kbps @ itavisen med 1024 linja... Lenke til kommentar
bentose Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Tele2 gir også litt høyere hastighet enn det du betaler for, ikke som telenor der du ofte ligger endel under.-z00l- Har sjølv stikk motsatt erfaring. Men det er nok avhengig av antall kunder i forhold til kapasiteten til kvar sentral. Både Telenor og Tele2 (over Telenor sitt ADSL utstyr) har same hastigheit innstilt mellom modem og sentral. (864kbit/s for 704-abonnement). Tele2 kan teoretisk sett ha 2kbit/s større effektiv hastigheit sidan dei har kutta ut PPPoE protokollen. Med Telenor 384/128 (460/128 mot sentral) hadde eg konstant 396kbit/s. Etter lang dårlig periode med Tele2 på rundt 150-300 kbit/s er eg no oppe i mellom 400 og 700 kbit/s på 704/128 abonnement. Du bør nok finne nokon i ditt distrikt som har Tele2 eller Telenor og spørre dei korleis det er der. Bent Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ikke Kvalito. De folka som jobber der er det ikke mye å si om. En til For Bluecom Herfra. Det må du begrunne Lenke til kommentar
tøs Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg har bare Posetive ting å si om Tiscali. De var raske, de er BILLIGS.. (ja skjekk siden deres hvis du ikke tror meg), og det er alderi noe surr.. De har heller ikke alle de tåpelig gebyrene ved endring av abbo, men noen har de seff. De er blant annet kvitt, det gebyret hvis du flytter.. Tiscali er god som gull.. og nå betaler man kun 495kr for etablering, modemet får du gratis. 329kr for 704/128 og 529kr for 1024/256.. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ikke Kvalito. De folka som jobber der er det ikke mye å si om. En til For Bluecom Herfra. Hva du mener med det? Jeg har riktignok ikke adsl, fordi Telenor ikke har bygd ut, men oppringt fra kvalito. Har bare hatt veldig gode erfaringer med kundeservice fra deres side. Har et inntrkk av at de folka der må være noen av de mest seriøse aktørene på markedet med tanke på å være service-innstilt overfor kundene sine. Det at de er veldig billige i tillegg, hadde gjort at de var et klart førstevalg dersom jeg kunne fått adsl. :smile: Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Vel, en kamerat av meg jobbet der som lærling i ett/halvt år. Han ble satt til og ta imot klager o.l. Han viste ikke helt hva han skulle si, "nei bare si at det er en feil fra telenor sin side du" forteller sjefen ham. Ok, det er greit det er ikke kvalito aleine om, men at de ikke betalte kameraten min lønn i hele tatt for tiden han jobbet der. og en av de som har jobbet der lengre, sjef av noe slag som kvalito skyldte 200 000 i lønn, måtte til retten for og få utbetalt lønnen sin. Når jeg oppsøkte daglig leder i Kvalito og spurte ham om hvor mange som er cisco sertifiserte hos dem. så svarer han at det er noen og så sier han "Men for å være ærlig så synes jeg cisco sertifisering bare er noe piss." Og i følge han som kvalito skyldte 200 000kr så er det ikke en eneste en der nede som kan noe særlig om det de driver med, vel de hadde hvertfall ikke fåt noe serlig opplæring. Uansett, JEG har fått ett dårlig inntrykk av dem. det betyr ikke at andre ikke kan være fornøyde med dem. men men... Edit: noe de skal ha ære for er priser og tilbud. for det er noe av det beste jeg har sett her til lands. Og fast ip er jo ett meget bra pluss da. men når han sa at det var "piss" da fikk jeg liksom litt inntrykk av at han var litt u-seriøs Lenke til kommentar
KenA Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg var tidligere NGT kunde, men der hvor jeg bor nå har ikke NGT dekning. Jeg tok derfor å gikk over til å bruke Kvalito. Jeg må si at kundeservicen er som en drøm i forhold til NGT. Du får svar med en gang du ringer og telefonen er betjent 24t i døgnet. De jeg har snakket med har vært veldig dyktige. En annen bonus med Kvalito er jo fast IP-adresse. Det eneste med Kvalito er at linjen ikke har til tider vært noe ustabil. Om dette er Kvalito eller Telenor sin skyld vet ikke jeg. Så akkurat her er NGT uslåelige. Kvalito er jo også en av de billigste ADSL leverandørene. Det er derfor ikke noe dårig valg å velge Kvalito! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 flere med Tiscali erfaringer?, heller litt mot dem jeg. Telenor har jeg gitt opp Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 flere med Tiscali erfaringer?, heller litt mot dem jeg. Telenor har jeg gitt opp Stakkars deg sier jeg hvis du går for Tiscali.. Ta deg heller et søk på tidligere tråder om tiscali og da kommer du til og se at det er mange som har erfaring (dårlig) fra sitt kundeforhold der.. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Tele2 er bra på min sentral....og bra oppetid. Det jeg synes er dumt med Bluecom er at man mp betale for et 1/2 år av gangen. Det passer ikke alles lommebok. Hold deg unna Tiscali pga av kundebehandking. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Vel, en kamerat av meg jobbet der som lærling i ett/halvt år. Han ble satt til og ta imot klager o.l. Han viste ikke helt hva han skulle si, "nei bare si at det er en feil fra telenor sin side du" forteller sjefen ham. Ok, det er greit det er ikke kvalito aleine om, men at de ikke betalte kameraten min lønn i hele tatt for tiden han jobbet der. og en av de som har jobbet der lengre, sjef av noe slag som kvalito skyldte 200 000 i lønn, måtte til retten for og få utbetalt lønnen sin. Når jeg oppsøkte daglig leder i Kvalito og spurte ham om hvor mange som er cisco sertifiserte hos dem. så svarer han at det er noen og så sier han "Men for å være ærlig så synes jeg cisco sertifisering bare er noe piss." Og i følge han som kvalito skyldte 200 000kr så er det ikke en eneste en der nede som kan noe særlig om det de driver med, vel de hadde hvertfall ikke fåt noe serlig opplæring. Uansett, JEG har fått ett dårlig inntrykk av dem. det betyr ikke at andre ikke kan være fornøyde med dem. men men... Edit: noe de skal ha ære for er priser og tilbud. for det er noe av det beste jeg har sett her til lands. Og fast ip er jo ett meget bra pluss da. men når han sa at det var "piss" da fikk jeg liksom litt inntrykk av at han var litt u-seriøs Din tosk - Kvalito funker som bare pokker! Hva "Kameraten din" driver med der trenger du ikke nevne, det er sånn det fungerer med opplæring og tilvenning som nyansatt i bedrift. Alt det du skriver over er bullshit, det er ikke relevant til om de leverer bra ADSL eller ikke, men jeg VET at de leverer veldig bra ADSL raskt! Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Bluecom er at man mp betale for et 1/2 år av gangen. Det passer ikke alles lommebok. Hold deg unna Tiscali pga av kundebehandking. Det er tull Cyprez, det er bare å sende dem en mail og si at du vil ha regning hver mnd så får du det. Og at du må betale hver mnd eller 2 ganger i året, er det virkelig så vanskelig å bare legge unna spenna til regninga hver mnd og betale 2 ganger i året? kanskje din økonomi og ikke andres det er noe galt med?? Edit : Hehe, og velger du Tiscali, helt greit, da er det ingen her som kan redde deg. HVIS du velger dem så skjønner jeg ikke helt hvorfor du engang laget en slik tråd som dette. men IKKE kom å klag etterpå!!! Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Bluecom er at man mp betale for et 1/2 år av gangen. Det passer ikke alles lommebok. Hold deg unna Tiscali pga av kundebehandking. Det er tull Cyprez, det er bare å sende dem en mail og si at du vil ha regning hver mnd så får du det. Og at du må betale hver mnd eller 2 ganger i året, er det virkelig så vanskelig å bare legge unna spenna til regninga hver mnd og betale 2 ganger i året? kanskje din økonomi og ikke andres det er noe galt med?? Edit : Hehe, og velger du Tiscali, helt greit, da er det ingen her som kan redde deg. HVIS du velger dem så skjønner jeg ikke helt hvorfor du engang laget en slik tråd som dette. men IKKE kom å klag etterpå!!! Ikke noe galt med min økonomi, men jeg tenkte mest på de stakkars tennåringer som må betale bredbåndet sitt selv. For min egen del kan jeg gjerne betale 1 år av gangen jeg. Like greit å være ferdig med det. Jeg har forhørt meg hos min lokale Bluecom leverandør for lenge siden, og der fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha vært kunde i et år (ut bindingstiden) før jeg kunne få betale månedlige avdrag. Men mulig dem har endret på dette nå. Jeg vet dem fikk mange klager på det. Jeg valgte Tele2 pga av prisen da jeg opprettet bredbånd. Som sakt er jeg meget fornøyd med det. Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Av de nevnte så ville jeg definitivt valgt Kvalito. Meget god erfaring på alle punkter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå