Gå til innhold

Macadamianøtter, Hvor får jeg tak i de?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er stadig på leting etter disse fantastiske nøttene når jeg er på butikktur men det ser ut som om alt som fins i norge er disse blandingspakkene med et par macadamias blanda inn mellom peanøtter osv.

Er det noen som vet noen butikker som bruker å selge pakker med kun macadamianøtter?

eventuelt noen norske nettbutikker.

Skal legge til at jeg bor i trondheim og har prøvd meny på solsiden, samt bunnpris, rema og ica.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den lille nøttefabrikken har ihvertfall poser med bare Macadamia.

http://www.nottefabrikken.no/Artikkel/V%C3%A5re-produkter/N%C3%B8tteguide/Macadamian%C3%B8tter/10003065.php

Det tok med ca. 10 sek å finne ut det ved å google "Macadamia".

Aner ikke hvilke butikker som selger de i ditt område dog,

men du kan jo sende en e-post til DLNF?

Evt. kan du kjøpe de fra f.eks iHerb,

der koster det $20.18 for 454g pluss $4 i porto viss du ikke har hastverk,

ville kanskje kjøpt flere om gangen da portoen ikke øker før du går over 1814 gram / $80.

Lenke til kommentar

Prøv deg på innvandrersjapper som selger JallaJallamat. De med litt større utvalg og respekt for seg selv har masse nøtter i butikken. Tross alt har butikkene med varer fra disse landene litt mer respekt for sin matkultur enn det norske salgsapparatet.

Ellers har du nøttefabrikken som selger de overpriset i forhold.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Macadamia i plast synes jeg smaker helt for jævlig p.g.a lekkasje fra plasten som setter smak på nøttene. Kjøper dem alltid i boks. Tror det er rundt 50-lappen for den fra nøttefabrikken i boks som inneholder 90 gram nøtter. De har den i alle fall hos min lokale Eurospar og sikkert andre velassorterte butikker av en viss størrelse. Sikkert mulig å få dem billigere på innvandrerbutikker, men sjekk også kvalitetsforskjellen.

Prøvde å finne et bilde av boksen, men det var fean ikke enkelt. Selv på demmes egen hjemmeside og på google images, eller resten av nettet for den saks skyld, så da får man gjøre det selv.

post-68810-0-17819800-1372407127_thumb.jpg

Disse er røstet og saltet, mens de som er i plast (bare macadamia i alle fall) er rå og usaltet.

Pleier å fjerne saltet siden de for min smak er alt for salte.

Endret av tole
Lenke til kommentar

Det hender jeg kjøper den boksen fra eurospar jeg også, men det blir ikke så ofte jeg velger den fordi jeg synes 5-600 kr/kg er litt i drøyeste laget. Ellers så slenger jeg meg på tråden for å følge med på om noen finner Macadamia vesentlig rimeligere via nettkjøp. Jeg har en mistanke til at både Eurospar og nøttefabrikken er kraftig fordyrende mellomledd.

PS. de på pose synes jeg er kjipe først og fremst på grunn av mangel på salt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kiwi har ofte hyller hvor du kan ta så mye nøtter du vill i esker/poser og kiwi ved meg har Macadamia i løsvekt fra den lille nøttefabrikken

Tror ikke det gjelder alle Kiwi-butikkene. Jeg har vært i to av dem uten å finne det, men de hadde rå macadamia i plast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...