Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop i gulvet - kommer inn i Windows i sikkermodus, ikke på vanlig vis

Anbefalte innlegg

Var en latop som gikk i gulvet her, og nå kommer jeg bare inn i Windows (7) i sikkermodus. Har testa minne, harddisk osv, men finner ingen hardwarefeil. Maskina funker som sagt i sikkermodus, kommer på nett osv, men akkurat i det loade-skjermen forsvinner og login-bildet skal komme frem, slår skjermkortet seg av og skjermen blir svart. Hører at maskina fortsetter å jobbe, så det virker som om det er et slags "lokalt" skjermkortproblem eller noe sånt. For øvrig slår også vga-utgangen seg av (testa med en annen skjerm).

Forslag til hva problemet kan være? Har forresten prøvd å rulle tilbake systemet til en tidligere dato, men det funka ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var nok driverne, gitt. Er slikt et kort som kjører med HD 4200 Mobility ved lav last, og så switcher over på HD 5470 når noe tyngre skal drives. Nå går sistnevnte på bånn gass hele tiden, siden dette lager mest varme og det bare er denne "delen"(?) av kortet som har fungerende driver. Catalyst-greiene suger helt villt, gidd å gjøre det så sabla innfløkt å legge inn noen stakkars drivere. Og når man endelig får lasta de ned, funker det ikke som de skal heller. Oh joy. :)

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å sitte her og forklare meg for folk bare fordi de ikke "tror" meg når det var driveren. Det er ikke min pc, det er en forhistorisk drittpc fra HP, og fåglarna må vite hva som var på den av drivere før den gikk i bakken. Alt jeg fikk opplyst var at skjermen ble svart etter at maskina gikk i golvet. Tilfellet ER at pcen med ny driver startet som den skulle. Jeg gir da vel en lang ball i om folk tror på det eller ei. :rofl:

Det var varme-problemer alt før maskina gikk i golvet, men det er nå fikset. Var full av støv.

Det som skjer nå, er dette: Maskina slår seg på som vanlig om bare det ene skjermkortet i listen står som fungerende; 5470-en funker og har driver, 4200-en står som ikke fungerende. Jeg får beskjed om at sistnevnte ikke funker, men i det minste kommer man inn i Windows uten at skjermen blir svart. Når jeg installerer skjermdriveren til 4200-en, blir skjermen svart like før login-skjermen. Om jeg da starter i sikkermodus og sjekker enhetsbehandlinga, står det at begge skjermkortene funker som de skal.

Altså, når driveren ikke funker, funker maskina, men når driveren funker og er installert, blir skjermen svart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...