Kantana Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) For snaue to uker siden døde min Samsung Galaxy S III, trolig av dette problemet (hardwarefeil). Jeg kjøpte den fra Netshop.no i oktober og gikk dit for å finne en mail å kontakte angående reparasjon. Da fant jeg ut at de var midt i et eierskifte og hele siden var rett og slett borte. Jeg fant mail og telefonnummer i noen gamle ordrebekreftelser, så jeg sendte en mail, uten å få svar. Jeg prøvde også å ringe, men nummeret er ikke lenger i bruk. Jeg tok kontakt med Samsung og forklarte situasjonen, men dama der hadde visstnok aldri hørt om problemet som rammet min telefon. Hun sa at jeg måtte kontakte forhandler og henviste meg ellers til http://deltaservice.no, men dette antar jeg at kan koste ekstra penger? Er det nå slik at Samsung kan nekte å reparere telefonen min og jeg står uten mulighet til å benytte meg av garantien når forhandleren er søkk vekk? Jeg har såvidt hatt den i et halvt år :\ Endret 28. juni 2013 av Kantana Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Er det nå slik at Samsung kan nekte å reparere telefonen min og jeg står uten mulighet til å benytte meg av garantien når forhandleren er søkk vekk? Jeg har såvidt hatt den i et halvt år :\ Nei. Forhandlers ansvar går tilbake til forrige ledd(distributør, importør) med samme rettigheter. I dette tilfelle vil jeg anta det er Samsung Norge. 1 Lenke til kommentar
Kantana Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Takk for svar. Da prøver jeg meg på en mail til Samsung. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Hvis Deltaservice er autorisert reparatør for Samsung (noe de sikkert er ettersom du ble henvist dit), du fortsatt har kvittering og Netshop har kjøpt den gjennom norsk/nordisk distributør, så vil det bli behandlet som en vanlig garantisak og går det på garantien behøver du ikke betale noe for dette. Lenke til kommentar
Kantana Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 Ja, Samsung står som partner på sidene deres, så det er kanskje som du sier. Da prøver jeg å kontakte dem og håper på det beste. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Gå gjennom Samsung, jeg ville ikke måttet forholde meg direkte til Deltaservice. Hva sier du når de sier at telefonen er støt/stlv/vannskadet og at det ikke dekkes av garanten? Det er som regel bedre å reklamere til forrige salgsledd enn å gå rett på en "garantisak" med verkstedet. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Man behøver ikke å gå på Samsung først, men kun hvis verkstedet nekter garanti/reklamasjon. Å gå gjennom Samsung uansett gjør bare at hele saken må gjennom et ekstra ledd og hele prosessen tar ekstra tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå