Gå til innhold

Laget ny webside..


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Jeg som hadde tenkt å sette bort websiden her om dagen, men lagde den heller selv :)

 

Uansett.. greia er at jeg holder på å starte opp nytt firma og websiden er følgende: www.prospektvideo.no (den er ikke ferdig enda)

 

Det jeg lurer på er hvordan google finner frem til denne siden og hvordan jeg best kan legge opp søk, slik at folk finner siden?

 

søker jeg på prospektvideo.no på google nå, så dukker prospektfilm.no opp! Og det vil vi jo ikke ha noe av ;)

 

Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok,

 

Nei, jeg skjønner at jeg ikke skal putte prospektvideo.no inn som metatag. Men jeg synes nå i hvert fall at siden burde ha dukket opp i søket i det minste?!

 

Akkurat det med tregheten skjønner jeg ikke hvorfor. Det varierer veldig fra minutt til minutt! Noe godt svar til det?

Lenke til kommentar

Det tar gjerne noen dager før google har oppdaget en helt ny side. Grunnen til at siden er (VELDIG) treg er at du bruker one.com (?). Dette er et veldig billig webhotell og kvaliteten er sådan. Grunnen til dette er at de har langt flere sider på hver server enn de egentlig greier å takle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det jeg lurer på er hvordan google finner frem til denne siden og hvordan jeg best kan legge opp søk, slik at folk finner siden?

 

For det første må du ha minst en inngående lenke til en av sidene på nettstedet ditt. Hvis ikke risikerer du en dinglende node. Jfr.

 

How Google Finds Your Needle in the Web's Haystack

 

For øvrig er denne

 

Hvordan markedsføre en webside best mulig?

 

tråden ganske oppdatert.

 

Merk at noen fora som dette har attributten

 

rel="nofollow"

 

på utgående lenker. Dermed vil ikke alle gode boter uten videre umiddelbart indeksere innholdet på nettstedet ditt. De har imidlertid funnet lenken og demed nettstedet ditt så de kjenner det. Du tester om nettstedet ditt finnes i for eksempel google slik:

 

site:www.prospektvideo.no

 

og det er det ikke. En signaturlenke her inne med navnet på nettstedet kan være alt du trenger. Jeg ville lagt inn en lenke til nettstedet i en tvitter, Facebook eller annet sosialt nettverk der du deltar. Submitting til ulike nettportaler som for eksempel ABC startsiden er også viktig i Norge.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

OK,

takk for svar, det hjelper meg masse :)

Skal kikke litt på dette i helgen.

 

Jeg sjekket akkurat nå også loggen på siden og ser noen har vært inne med Ipad (?).

Ser de har fått denne meldingen i følge SlimStat (right now) statistikken:

404: /apple-touch-icon-precomposed.png

 

404 så varsler mine lamper... er vel ikke det enn vil ha på siden sin (?) eller er det jeg som oppfatter noe feil her?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

lmgtfy linker burde blitt bannet på forumet og ført til automatisk advarsel. Det er en arrogant og usaklig holdning som ikke hjelper noen..

/rant

 

Når det gjelder 404-svar på endel av de der så er ikke det noe du trenger å bry deg så veldig om helt enda. Akkurat de bildet du henviser til der er et bilde som iPad/iPhone benytter hvis brukeren lager seg en snarvei til siden din som han legger på startmenyen sin. Etter hvert som du evt lager deg logo og sånt kan det være verdt å se på. (Same gjelder bl.a. favicon.ico)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

lmgtfy linker burde blitt bannet på forumet og ført til automatisk advarsel. Det er en arrogant og usaklig holdning som ikke hjelper noen..

 

Fortelle meg hva som er så spesielt med de lenkene? Tar de ressurser som "hete lenker" ("hot links")? Ingen ser ut til å bry seg om det på den politiske delen av forumet. Har ikke de lenkene også attributten rel="nofollow" som andre lenker? Dermed blør man ikke ut linkjuice.

 

 

Når det gjelder 404-svar på endel av de der så er ikke det noe du trenger å bry deg så veldig om helt enda. Akkurat de bildet du henviser til der er et bilde som iPad/iPhone benytter hvis brukeren lager seg en snarvei til siden din som han legger på startmenyen sin. Etter hvert som du evt lager deg logo og sånt kan det være verdt å se på. (Same gjelder bl.a. favicon.ico)

 

Tull en 404 side er

  1. Svært enkel å lage.
  2. Og kan brukes til å dirigere trafikk / feilklikk dit du vil.
  3. Øker brukervennligheten drastisk om den er profesjonelt utformet.

Jeg kunne gitt der noen eksmpler om jeg giddet og om jeg slapp å kverulere med ChristianW.

Lenke til kommentar

Fortelle meg hva som er så spesielt med de lenkene? Tar de ressurser som "hete lenker" ("hot links")? Ingen ser ut til å bry seg om det på den politiske delen av forumet. Har ikke de lenkene også attributten rel="nofollow" som andre lenker? Dermed blør man ikke ut linkjuice.

Har du drukket maling?

 

Tull en 404 side er

  1. Svært enkel å lage.
  2. Og kan brukes til å dirigere trafikk / feilklikk dit du vil.
  3. Øker brukervennligheten drastisk om den er profesjonelt utformet.

Jeg kunne gitt der noen eksmpler om jeg giddet og om jeg slapp å kverulere med ChristianW.

Hva har feilmeldingsside med dette å gjøre? Problemet er som ChristianW sier ikke noe å bekymre seg om. Brukeren har ikke fått opp noen synlig 404. apple-touch-icon-precomposed.png er et bilde som Safari på iOS 2.0+ leter etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

lmgtfy linker burde blitt bannet på forumet og ført til automatisk advarsel. Det er en arrogant og usaklig holdning som ikke hjelper noen..

Noen er mer hårsåre enn andre. Å poste link til et googlesøk - som gir relevante treff vel å merke - er etter min mening helt glimrende, da får den som spurte både svar på spørsmål og et lite hint om hvordan man søker. Det er ikke alltid helt opplagt hvilke søkebegrep som gir treff.

Lenke til kommentar

Ja kanskje, men ikke når det er ens eneste bidrag til tråden.

Det kan også være greit og komme med et par tips først, for så å si at "man finner gode eksempler på google med søkeordene "bla bla bla"".

 

Dessuten mener jeg det er forskjell på å henvise til et google-søk og å linke til en lmgtfy-link.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har du drukket maling?

Og du noe sterkere? Jeg klikket ikke den lenken. Jeg stilte kun et spørsmål. Og dette

Noen er mer hårsåre enn andre. Å poste link til et googlesøk - som gir relevante treff vel å merke - er etter min mening helt glimrende, da får den som spurte både svar på spørsmål og et lite hint om hvordan man søker. Det er ikke alltid helt opplagt hvilke søkebegrep som gir treff.

er et godt svar.

 

Dessuten mener jeg det er forskjell på å henvise til et google-søk og å linke til en lmgtfy-link.

 

Bare fordi det var en litt uvant måte å gjøre det på? Bryter det Googles retningslinjer? Snulter omdirigeringen på Google som snylter på alt innhold på nettet. Nei ingen hadde reagert om det var en direkte lenke til en Google side eller en Google søke resultat side.

Lenke til kommentar

Noen er mer hårsåre enn andre. Å poste link til et googlesøk - som gir relevante treff vel å merke - er etter min mening helt glimrende, da får den som spurte både svar på spørsmål og et lite hint om hvordan man søker. Det er ikke alltid helt opplagt hvilke søkebegrep som gir treff.

 

Dette har ingenting med hårsårhet å gjøre. Å bruke lmgtfy i et forum er ensbetydende med å være drittsekk. Det er nedlatende, rett og slett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Dette har ingenting med hårsårhet å gjøre. Å bruke lmgtfy i et forum er ensbetydende med å være drittsekk. Det er nedlatende, rett og slett.

 

Sikkert greitt om du får stadfestet det. Personlig har jeg ingen sterke oppfatninger. Jeg har sett lignende apper anvendt på internasjonale fora uten at det har vakt noen reaksjon over hodet.

 

Men Wikipedia og Google er gode (måter å finne) kilder (på)?

 

Search engine for Wikipedia or the web?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Vell, slutt å krangle.

 

Jeg tok det i hvert fall på ingen måte hår-sårt. Tenkte egentlig med en gang jeg så den linken at det burde jeg jo i grunn ha gjort (googlet det). Men det var veldig enkelt å bare stille spørsmålet her da jeg var så godt i gang og fikk gode svar her... Så glemsel og sløvhet fra min side.

 

Nok om det :)

 

Setter pris på tilbakemeldinger ang siden min. Hva bør evt. endres?

Logo er på vei, men er ikke ferdig enda...

www.prospektvideo.no

Endret av obic123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...