Sitronsaft Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Kort forklart: jeg ringte en venninne og en fremmed gutt svarte, som om det var hans telefon. Instinktivt beklaget jeg og forklarte at jeg hadde ringt feil. Men jeg HADDE ringt riktig person, så jeg har problemer med å skjønne hva som egentlig har skjedd her. Tillegsinformasjon: jeg prøvde å nå henne flere ganger, og hun tok ikke telefonen. Senere viser hun meg at jeg ikke har ringt en eneste gang. På min telefon viser det at jeg kun har ringt til henne og ingen andre. Her trenger jeg eksperthjelp fra folk som kan noe om telefonnett etc. Det fins jo bare to mulige scenarioer. Enten svarte en gutt på min vennines telefon og hun lyger til meg om det, eller så har det skjedd en slags teknisk feil som har sendt meg til en fremmed. Er sistnevnte alternativ mulig? Takker for svar. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Eller du har lagret feil nummer i telefonen din. Du får sjekke at hun ikke har flere innslag i kontaktlisten din eller har flere nummer registrert i kontakten. Endret 28. juni 2013 av Topguy Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Tror nok hun "lyger" til deg. Det er bare ikke mulig. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Hvordan er det ikke mulig å bli switchet feil? Then again, sannsynligvis er det ikke det som har skjedd. 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Jenta har nok sletta anropene dine og dealer med en anna fyr bak din rygg. At du skulle bli feilkobla MANGE ganger er bare tull. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Evt den andre telefonen er viderekoblet. Advanced: Hu har installert en app som viderekobler kun enkelte nummer. Vet dog ikke om dette finnes. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Eller dette? http://www.adressa.n...icle7834519.ece Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Likevel ekstremt lite sannsynlig at dette skulle ha skjedd flere. Det er jo en lang rekke tilfeldigheter ute og går i den Adressa- artikkelen, bl.a. har dama byttet leverandør og ikke fått riktig simkort i posten før de prøvde for 3. gang. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Occam's razor Hanky panky? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Hvordan er det ikke mulig å bli switchet feil? Then again, sannsynligvis er det ikke det som har skjedd. Fordi sentralbordet er digitalt, ikke ei dame som sitter og plugger i kabler for å koble deg til mottaker Og samme feil kan ikke skje flere ganger, det enkle svaret er at dama har slettet anropene før hun viste dem til han, og driver med en anna kar på bakrommet. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Og digitale systemer kan ikke ha feil? 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Ikke mange ganger på rad, det er svært mikroskopisk mulighet. Virker mere som at dama er litt lei av at trådstarter ringer mye, og prøver å vri seg unna. Endret 28. juni 2013 av Bytex Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Telenett er typisk veldig audited, men spesielt om en feil skjer mange (eller hver) ganger på rad kan det peke på en bug. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Si at pappa har prøvd å ringe meg 2-3 ganger, men jeg hadde ikke tid/gadd ikke svare. Når jeg da snakker med han neste gang, sier jeg "nei jeg har ikke fått noen anrop fra deg, jeg..må være en feil et sted"..See? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Fortsatt ikke umulig, om enn noe lite sannsynlig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Evt gi telefonen til typen som sitter ved siden av og be han late som ingenting. Lenke til kommentar
HansErik Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Jeg kan jo opplyse om at det er teknisk mulig, for jeg har opplevd det selv. Det var riktignok i USA og ikke i Norge, men uansett på et GSM-nett. Jeg ringte en venn og noen helt andre svarte i andre enden. Vennen min hadde på sin side sett meg ringe på hans telefon, tatt den, og fått noen helt andre på linjen. Ikke helt samme situasjon, men det er altså ikke slik at telefonsystemer er ufeilbarlige. 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Vi har hatt masse av dette på jobben. Har tilogmed hatt flere tilfeller av at flere enn 2 havner i samme samtale. 1 Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Dette er mulig.. Jeg får tannlege meldinger osv som skal til en utlenning i Oslo.. Får folk som ringer å snakker arabisk av og til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå