LAEN Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Flue Thricops semicinereus på en blomst Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Flott gjennomført! Naturlige farger og flotte detaljer. Ser ut fra teksten at du har eksperimentert med å reversere objektivet. Husker at jeg lekte litt med det for mange år siden, lenge før vi viste hva et digitalt kamera var. Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Takk for kommentaren wasco Tror reversering av objektiver var vanligere før en det er i dag. På den tiden var alt mye mer manuelt enn det er i dag og skal man bruke reverserte objektiver så er de fleste løsninger hel manuelle. Jeg synes det er litt rart at det ikke er flere som prøver seg med reverserte løsninger da prisen på bra utstyr er latterlig lav. Lenke til kommentar
Kent Rune Haugen Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Ett glimrende bilde, utrolig hvordan du har klart å fange lyset så det ser ut til å komme gjennom bakparten. Lyser nesten som en ildflue Fanget ett bilde av samme flue, men ikke nærheten av hvor flott dette er, har du funnet ut hva type flue dette er? Har "spurt en biolog", men har ikke fått noe godt svar på det forumet enda. Lenke til kommentar
Jan Åge Henriksen Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Bare lekkert dette.., flott macro!! Mvh. Jan Åge Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Helt supert !!! Fortell gjerne hvordan du har fått til lyset her..er det brukt blitz eventuelt tilleggslyskilder ? Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Tusen takk for alle de fine kommentarene Jeg har ikke spurt "spør en biolog" om hva slags flue dette er, mulig jeg gjør det senere. Jeg bruker alltid blitz når jeg tar bilder med reverserte objektiver, da reversert makro med mye forstørrelse krever mye lys. Jeg var ikke fornøyd med bilde da jeg tokk det, på grunn av at flua sto vent bort fra blitzen og at blitzen var satt for svak slik at bildet ble alt for mørkt. Det bildet som er lagt ut er kraftig etterbehandlet i Lightroom. Jeg har nå lagt ut et bilde slik det så ut rett fra kamera som bilde nr 2, Som dere kan se så ble bildet alt for mørkt, men zoomer dere inn så kan dere forsatt se masse detaljer. Endret 28. juni 2013 av LAEN Lenke til kommentar
Kent Rune Haugen Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Har funnet navnet på flua Dette er en Thricops semicinereus Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 Har funnet navnet på flua Dette er en Thricops semicinereus Takker for infoen Kent Rune Jeg har nå oppdatert siden med hva flua heter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg