Gå til innhold

Kan bruk av Bittorrent på telefonen, gjøre slik at personlige bilder blir delt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva spør du om egentlig?

Tittel og innlegg er formulert som om det er to helt forskjellige spørsmål.

Svar på tittel: Ja du KAN dele bilder og film med bit torrent fra mobiltelefon men da må du bevisst ha laget en .torrent med disse bildene og delt med andre, og seede torrenten fra telefonen i tillegg.

Svar på innhold i innlegg: Dersom du laster ned en videofil via bit torrent fra en torrent side kan ikke andre helt uten videre se bilder du har tatt med kamera.

Skal du dele bilder/videoer med venner og familie foreslår jeg Dropbox.

Lenke til kommentar

Var nok min skyld det med tittel og innhold. Leste ikke nøye nok da jeg endret tittelen, ser nå at spørsmålet var noe annet enn hva jeg først leste det som.

Har endret tittelen igjen til å reflektere mer hva som er spørsmålet til TS.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes virus til smarttelefoner hvis det var det du lurte på.

Hvis du er redd for personvernet så tipper jeg du allerede har gått i fella. Android, iOS og Blackberry er rene spionmaskinene. De logger og vet alt om din telefonaktivitet, hvor du har vært når, surfevaner osv. Datalagringsdirektivet sørger for en norsk backup av mye av det samme.

At private bilder havner på avveie grunnet bittorrent har jeg ikke hørt om, men det er ikke usannsynlig siden mye uoffisielt nedlastede ting er infiserte med virus, trojanere etc. Jeg har heller ikke hørt om konkrete lekkasjer av private bilder via spionorganisasjoene, men utelukker ikke at de har mulighet til å få tak i det dersom de er tilstrekkelig nysgjerrige på deg. Jeg HAR derimot hørt om at private bilder har havnet på avveie når folk har levert inn telefonen sin på reklamasjon eller kastet den (elretur) uten å slette innholdet.

Lenke til kommentar

Hvis du er redd for personvernet så tipper jeg du allerede har gått i fella. Android, iOS og Blackberry er rene spionmaskinene.

Paranoid-o-meteret sprakk der? :wee: Greit nok at slikt til en viss grad blir overvåket, men de vil ikke huke tak i deg for nakenbildene dine. Med mindre du driver terrorisme, tror jeg du er relativt trygg for nå.

Debatten om slik overvåkning er en god ting, er en annen sak. For øyeblikket er det dog noe vi må leve med (jeg har ihvertfall ikke tenkt til å kvitte meg med telefon og internett pga. dette enda)

OT:

Slik Thor svarte, vil ikke selve torrent-clienten din vil ikke spre om seg med bilder automatisk. Hadde jeg vært deg, hadde jeg lest litt på hvordan teknologien bak torrenter fungerer. Da vil du innse dette selv, og slå deg litt mer til ro :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Paranoid-o-meteret sprakk der? :wee: Greit nok at slikt til en viss grad blir overvåket, men de vil ikke huke tak i deg for nakenbildene dine. Med mindre du driver terrorisme, tror jeg du er relativt trygg for nå.

Debatten om slik overvåkning er en god ting, er en annen sak. For øyeblikket er det dog noe vi må leve med (jeg har ihvertfall ikke tenkt til å kvitte meg med telefon og internett pga. dette enda)

OT:

Slik Thor svarte, vil ikke selve torrent-clienten din vil ikke spre om seg med bilder automatisk. Hadde jeg vært deg, hadde jeg lest litt på hvordan teknologien bak torrenter fungerer. Da vil du innse dette selv, og slå deg litt mer til ro :)

Tusen takk for godt svar! både til deg og Thor!:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...