Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DAGENS BILDE:

Mye er allerede sagt av andre her, men dette er virkelig knallbra gjennomført. Det bløte sidelyset som treffer de tre fjærkreene der de sitter på vaglen sin ville gjort en renessansekunstner grønn av misunnelse.

Så er det nettopp dit tankene ledes når man ser bildet, til de gamle mestres bruk av lys og skygge. Og ikke minst fascinasjonen for matmalerier, som har gått igjen siden romernes tid. Veggene i herskapshusene i Herculaneum (naboby til Pompeii, bare bedre bevart) er dekorert med stilleben av mat, for eksempel.

En ekstra piff gir det at alle tre klukk-klukkene ser i samme retning (med samme side av hodet).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ett imponerende hønsefoto. Er definitivt det beste hønsebildet jeg har sett. I tillegg til alle de velfortjente ord fra andre her så syntes jeg også at det lille vi ser av tømmerveggen og selve pinnen, får tankene over på at "maleriet" er fra riktig gammelt av. Ikke noe moderne hønsedrift å spore her :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer! Dette var helt spesielt - jeg kan bare slutte meg til det som tidligere er sagt. Særlig dette med assosiasjonen til de store malermestrene fra renessansen er slående, med bruken av lys og skygge - bildet er en sann nytelse for øye og sjel :) Og så må jeg bare føye til at den blikkontakten fra de alle tre er jo også helt fantastisk - man er mer en som blir betraktet enn den som betrakter. :)

Endret av Astrid E. Saltveit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...