Andey- Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) I forbindelse med studier til høsten vurderer jeg å selge PCen, men er usikker hva en grei pris er. Spesifikasjonene: HK: Asus P8Z77 V-PRO CPU: Intel 3770K @ vannkjøling RAM: Corsair Vengeance 16gb (4x4) 1600mhz GPU: 2 x Sapphire 7970 @ vannkjøling PSU: Corsair AX1200i SSD: Kingston HyperX 128gb HDD: WD Black 1TB Kabinett: Fractal Design R4 Vannkjøling: Pumpe: EKWB EK-DCP 4.0 CPU-blokk: EK-Supremacy GPU-blokk: 2 x 7970 Acetal CSQ (inkl.bakplater) Radiator: 2 x EKWB CoolStream RAD XT Reservoir: Bitspower Z-multi 150 Nipler: EK kompresjonsnipler PCen selges separat, altså uten skjerm etc. På forhånd takk Endret 27. juni 2013 av Andey- Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Er det ikke en grei huskeregel å trekke fra ca 30 % av nåværende salgsverdi per år? Eneste her som kanskje kan trekke litt ned i verdi er nok harddisken, siden det finnes langt større harddisker. Men vil nok tippe at du kanskje kan få 14000 kanskje 15000 kr om du er heldig for det er veldig heftig maskin. Endret 28. juni 2013 av LMH1 Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Joda, så det av øvrige poster, men har dessverre ikke regnet på det per nå. Ble dog noe usikker da utstyret her er ca. 6 måneder eller mindre, samt vannkjølingen. Sistnevnte kan slå begge veier, da det forutsetter både interesse og bittelitt kunnskaper av kjøper, slik jeg tenker. Men takk for tilbakemeldingen, tror jeg skal forsøke meg på rundt 15.000,- i førsteomgang. Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 Satte den optimistisk til 16.500 - får se hvordan responsen blir. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Største problemet å selge dyre ting er først og fremst med tanke å sikkerhet, er ikke alle som vil ta med seg 16 tusen i kontanter eller forskuddsbetale uten å være sikker på man får det man betaler for også. Må innrømme jeg selv har dårlig erfaringer ved bruktsalg, man får ofte skambud og folk som vil heller kjøpe SSD diskene, skjermkortet eventuelt CPU og ram er ofte det som selges mest brukt. Også CPU kjøler fordi de faller normalsett lite i verdi. Lykke til uansett. Endret 29. juni 2013 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå