Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I forbindelse med studier til høsten vurderer jeg å selge PCen, men er usikker hva en grei pris er.

Spesifikasjonene:

HK: Asus P8Z77 V-PRO

CPU: Intel 3770K @ vannkjøling

RAM: Corsair Vengeance 16gb (4x4) 1600mhz

GPU: 2 x Sapphire 7970 @ vannkjøling

PSU: Corsair AX1200i

SSD: Kingston HyperX 128gb

HDD: WD Black 1TB

Kabinett: Fractal Design R4

Vannkjøling:

Pumpe: EKWB EK-DCP 4.0

CPU-blokk: EK-Supremacy

GPU-blokk: 2 x 7970 Acetal CSQ (inkl.bakplater)

Radiator: 2 x EKWB CoolStream RAD XT

Reservoir: Bitspower Z-multi 150

Nipler: EK kompresjonsnipler

PCen selges separat, altså uten skjerm etc.

post-96570-0-86910000-1372360777_thumb.jpg

post-96570-0-89648300-1372360785_thumb.jpg

På forhånd takk :)

Endret av Andey-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke en grei huskeregel å trekke fra ca 30 % av nåværende salgsverdi per år?

Eneste her som kanskje kan trekke litt ned i verdi er nok harddisken, siden det finnes langt større harddisker. Men vil nok tippe at du kanskje kan få 14000 kanskje 15000 kr om du er heldig for det er veldig heftig maskin.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Joda, så det av øvrige poster, men har dessverre ikke regnet på det per nå. Ble dog noe usikker da utstyret her er ca. 6 måneder eller mindre, samt vannkjølingen. Sistnevnte kan slå begge veier, da det forutsetter både interesse og bittelitt kunnskaper av kjøper, slik jeg tenker.

Men takk for tilbakemeldingen, tror jeg skal forsøke meg på rundt 15.000,- i førsteomgang.

Lenke til kommentar

Største problemet å selge dyre ting er først og fremst med tanke å sikkerhet, er ikke alle som vil ta med seg 16 tusen i kontanter eller forskuddsbetale uten å være sikker på man får det man betaler for også.

Må innrømme jeg selv har dårlig erfaringer ved bruktsalg, man får ofte skambud og folk som vil heller kjøpe SSD diskene, skjermkortet eventuelt CPU og ram er ofte det som selges mest brukt. Også CPU kjøler fordi de faller normalsett lite i verdi.

Lykke til uansett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...