Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny mobil.

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny sånn moderne-touch-mobil-greie.

Jeg har nesten ingen andre preferanser å lete etter i den annet enn at prisen bør være grei i forhold til den antatte kvaliteten på produkter som koster det de koster. Så kan dere lage en liste over preferanser jeg bør fylle ut her, for jeg vet helt ærlig ikke selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte bare halvparten av ordene du skrev nå. Er helt ny på dette.

Må man handle noe gjennom noe, med noe, og ikke be om at telefonen skal låses? (Det er vel logisk?)?.

Såpass :). Hvis du er så blank, så har jeg bare en anbefaling. Dra til en butikk som selger iPhone5 og kjøp dette og be de i butikken fikse så alt er klart slik at du kan begynne å bruke den ;).

Nu kan det hende at det blir en stor diskusjon etter det jeg har skrevet her. Den kalles Apple vs Android. Ikke bry deg om dette. Gjør som jeg sa, kjøp iPhone som din første Smartphone/touchmobil :)

Lenke til kommentar

Vil du ha mest mulig mobil for penga så kjøp Samsung Ativ S gjennom Telenor. Koster under tusenlappen med kontantkort. Ikke låst telefon. Selv om prisen er lav er det faktisk en toppmodell.

Hei! Sjekket ut tipset ditt, men ser da ut til at den er låst til telenor ved den prisen?

"Telenor Kontant <i>

Kjøper du mobil m/ Telenor Kontant vil den være operatørlåst til Telenor i 12 mnd."

Jeg tar gjerne din anbefaling og kjøper telefonen, men den funker vel ikke om jeg har netcom?

Lenke til kommentar

Foretrekker heller at dere skriver ned preferanser jeg kan svare på, som matcher meg opp mot en aktuell telefon, da.

Ikke lett å vite hva du ønsker da. IPhone er en lettbrukelig telefon som er bra på det meste man trenger en telefon.

Samsung Ativ S er en toppmodell som er helt latterlig priset gjennom Telenor. Her kan du kjøpe den som kontantkort telefon med nytt nummer å bruke den med den operatøren du vil bruke. Den er med andre ord ikke låst, vi er hvertfall mange som har kjøpt den å ingen som jeg vet om har fått låst telefon. Denne bruker Windows Phone. Litt vanskeligere å bruke, men fortsatt lett å lære seg. Som iPhone god på det meste.

Siste alternativ er en Andoid telefon. Her finnes tusen alternativ fra 700 kr og oppover. Det "vanskeligste" å bruke, men fortsatt ganske enkelt. Her får man ofte det man betaler for.

Hvis du ikke har noe peiling så les tester på amobil.no. Så finner du nok ut hva du trenger å vil ha.

Endret av MobilNerd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

Det fins to måter å kjøpe telefoner på: Med eller uten abonnement.

- Kjøper du med abonnement, har du en "låst" telefon. Du betaler for det abonnementet du fikk telefonen med i 12 måneder, enten du vil eller ikke. Du kan heller ikke bruke telefonen med en annen operatør, den er låst til en operatør.

Selve telefonen koster gjerne bare 1 krone, men du betaler for abonnement.

- Kjøper du uten abonnement, "ulåst", kan du sette i hvilket SIM-kort du vil. Du er ikke låst til en operatør, og du betaler for telefonen, ikke abonnement. Du må da kjøpe et abonnement utenom.

Sånn, håper det hjalp deg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hvordan kjøper man et abonnement utenfor? Er de med bundet abonnement egentlig svindel?

Hvordan ser en typisk telefon-shop ut? Må det mye kontraktskriving til?

Troller du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Ok, men stikk innom en forhandler da vel. Du har vel hørt det russiske ordtaket: det er er bedre å ha vært der én gang, enn å ha hørt om det hundre ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...