code Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Du kan faktisk ikke forvente å bli tatt seriøst og samtidig skrive at kvinneguiden gir et fint tverrsnitt av befolkningen. Har du bestått videregående? Her må jeg si meg helt enig i Kalkunkrøll. Jeg er også på et annet forum med tema Snowboard, siden 99% de på forumet er flinke snowboard kjørere betyr jo selvfølgelig at 99% av Norske befolkingen også er gode snowboard kjørere. Common logic. Herregud. Endret 28. juni 2013 av Ares NOR 1 Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg tror på en mellomting. Er det bare en viss type mennesker som dukker opp på kvinneguiden? Er det større sjanse for at en tilfeldig utvalgt bruker er feminist enn nøytral? Jeg tror mange husmødre dukker opp på det forumet fordi de er kvinner og forumet heter kvinneguiden. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 De som har hatt statistikk vet at f.eks avstemning i nettavisen er kun for de spesielt interesserte som nettopp ønsker at andre skal høre deres mening. Noe av det samme relaterer til forum, da det er kun de som gidder å skrive noe som blir hørt. Her er et eksempel: En forumtråd som spør om det er syklister eller bilister som oppfører seg verst i trafikken. 75% prosent av postene sier at det er syklister og 25% sier at det er bilister. Du som ikke har hatt statistikk vil da anta at dette godt representerer virkeligheten, siden folk på forumet godt representerer alle slags mennesker. Problemet er at 90% av de som leste kanskje ikke mener noe særlig verken den ene eller den andre veien, så de har ikke skrevet noe som helst. Da skjønner man plutselig at det er bare 7,5% som virkelig hater syklister som har ytret sin mening og at det er 2,5% kondomdressfantomer som har prøvd å kjefte tilbake. De resterende 90% "don't give a shit" og din bilde av fordelingen hos hvermannsen er langt ute på tur. 5 Lenke til kommentar
Simorinho Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Oppgitt? ? ? ? kanskje? Eller Eller denne: elller kanskje denne: Hvordan reagerte du? Alle tilsammen 1 Lenke til kommentar
Kalkunkrøll Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Her må jeg si meg helt enig i Kalkunkrøll. Jeg er også på et annet forum med tema Snowboard, siden 99% de på forumet er flinke snowboard kjørere betyr jo selvfølgelig at 99% av Norske befolkingen også er gode snowboard kjører. Common logic. Herregud. Logikk er ikke din sterke side ser jeg. På et populært snowboard forum vil du få en bra representasjon av holdninger og meninger som florerer blant de i det generelle snowboardmiljøet angående snowboard. I blant skulle jeg ønske slike som deg ikke hadde et behov for å uttale seg, da det er vanskelig å ikke tro på kvinners påstander om at de dummeste av de dumme befinner seg blant hankjønnet. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 da det er vanskelig å ikke tro på kvinners påstander om at de dummeste av de dumme befinner seg blant hankjønnet. En kan begynne å lure på om dette faktisk er sant innimellom ja. Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 De dummeste og de smarteste, skulle jeg mene. Lenke til kommentar
code Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Logikk er ikke din sterke side ser jeg. På et populært snowboard forum vil du få en bra representasjon av holdninger og meninger som florerer blant de i det generelle snowboardmiljøet angående snowboard. I blant skulle jeg ønske slike som deg ikke hadde et behov for å uttale seg, da det er vanskelig å ikke tro på kvinners påstander om at de dummeste av de dumme befinner seg blant hankjønnet. Men kvinneguiden gir en god representasjon av kvinne kjønnet? Lenke til kommentar
Kalkunkrøll Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Men kvinneguiden gir en god representasjon av kvinne kjønnet? Nei, det er selvfølgelig ingen korrelasjon mellom hva kvinner svarer på nett og hvordan de er i virkeligheten. Selv når du har sett dette i virkeligheten, må du ikke våge å tro at virkeligheten har noe med kvinner å gjøre i det heletatt. Alle kvinner er forskjellige, må vite, og selv om 99% av kvinner foretrekker å sove i løpet av døgnet, må man ikke våge å tro at dette gjelder alle kvinner, ei heller anta at de kvinnene du er i kontakt med får lyst til å sove i løpet av dagen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 En kan begynne å lure på om dette faktisk er sant innimellom ja. Akkurat det er vel faktisk (ihvertfall delvis), underbygd av forskning, standardavviket på mange egenskaper er større hos menn, inkludert intelligens, derfor er det flere formidable kjøtthuer blant menn og flere genier. AtW 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Jeg har for lengst registrert at TS har et patologisk forhold til kvinner, men dette med kvinner og debattkultur er et poeng. Det er svært få kvinner som kan debattere, da de er dårligere enn menn til å skille mellom argumenter på sak og person. Da mener jeg ikke at de oftere går på person enn menn, men at de lettere tar motargumenter som personlige fornærmelser selv når disse argumentene faktisk går på sak. Dette med at det er forskjell på menn og kvinners mentalitet er noe de fleste er kjent med, og da er det først og fremst følelseslivet som trekkes frem. Jeg tror det er nettopp dette aspektet som gjør mange kvinner til dårlige debattanter, da de altfor lett vikler følelsene sine inn i sakene de står for, og mangler den emosjonelle distansen og det kjølige sinnslaget som er nødvendig for å argumentere logisk og uanfektet om kontroversielle tema. Gå på Youtube og sammenlign f.eks. retorikken til politikere som Liv Signe Navarsete og Inga Marthe Thorkildsen med Kåre Willoch og Inge Lønning, for å ta noen ytterpunkter. 5 Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Det spartapus sa. Mange kvinner har en emosjonell tilnærming når de tolker hva folk sier til dem. Det blir mye øyebrynheving og himling med øynene hvis de blir fortalt noe de ikke forventet å høre. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 kvinner til dårlige debattanter, da de altfor lett vikler følelsene sine inn jeg synes en combo av begge skaper en flott debattant eller politiker eller whatever the fuck you wanna call it. 50% følelser 50% logikk. hvis ikke, et flott menneske da Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 jeg vil vel tro at kvinneguiden er mye for kvinner som "vil distansere seg fra menn", gjerne rettet mot den megative formen for feminisme. Jeg er mann, men henger ikke på et eneste "manneforum", men heller på f.eks diskusjon.no hvor kjønn ikke nødvendigvis er en relevant faktor. Jeg vet vi er flest menn/gutter her, men det har mer med interesse for temaene å gjøre. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Logikk er ikke din sterke side ser jeg. Du er ihvertfall et godt eksempel på Dunning-Kruger effekten. 6 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Nei, egentlig ikke. Og kvinneguiden er ikke representativt for befolkningen. Er der bilder, priser og tester i denne guiden av Norske kvinner? Om kvinnene som der beskriver sine fortreffeligheter ikke er representativt, er det forhåpentligvis fordi disse ligger noe over snittet? Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Jeez, kalkunen - løper til gutta på diskusjon.no for å sutre nå som du får motbør på KG? Patetisk. 4 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Dersom man tok som utgangspunkt at en kvinne ikke måtte stå til ansvar for alt det de andre gjør, så ville man nok komme et godt stykke lenger. Selv er jeg pokker meg glad for at jeg ikke må stå til ansvar for alt det idiotiske andre menn gjør (har mer enn nok med mitt eget). Endret 30. juni 2013 av Aiven 2 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Feminisme skal jo være noe som bidrar til likestilling og tar for seg kvinnesaker, noe som i utgangspunktet ikke burde fornærme noen. Meningen med feminismen fra de som skapte den, var ikke "likestilling" men å ødelegge familien, og gjøre menn til tøffelhelter, gjøre dem unødvendig og feminisere og uskadeliggjøre dem. Å henge ut menn ved å produsere falske beskyldninger ol, er en del av feminismen. Du kan jo ikke løse alle problemer på en gang, så at du har valgt å fokusere deg på feminisme i første omgang, Du kan heller ikke løse problemer som ikke eksisterer. Det de kvinnene som startet og som driver feminismen fremover gjør, er å skape problemer der ingen problemer eksisterte fra før. Kvinner og menn er ikke "likestilt" Det skal de heller ikke være, for Gud har skapt kvinner og menn forskjellig, til forskjellige roller i familien. Derfor er kvinner og menn ikke "likestilt" men de er likeverdige og utfyller hverandre, dvs de var likeverdige inntil feminismen oppsto og alle problemene ble skapt. I dag har kvinner flest forkastet den oppgaven som Gud har gitt dem i familien til fordel for feminismen, og de er ikke lenger likeverdige med menn, dvs inntil de angrer og igjen går tilbake til den rollen som Gud har skapt dem til. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 [/u] Meningen med feminismen fra de som skapte den, var ikke "likestilling" men å ødelegge familien, og gjøre menn til tøffelhelter, gjøre dem unødvendig og feminisere og uskadeliggjøre dem. Å henge ut menn ved å produsere falske beskyldninger ol, er en del av feminismen. Du kan heller ikke løse problemer som ikke eksisterer. Det de kvinnene som startet og som driver feminismen fremover gjør, er å skape problemer der ingen problemer eksisterte fra før. Kvinner og menn er ikke "likestilt" Det skal de heller ikke være, for Gud har skapt kvinner og menn forskjellig, til forskjellige roller i familien. Derfor er kvinner og menn ikke "likestilt" men de er likeverdige og utfyller hverandre, dvs de var likeverdige inntil feminismen oppsto og alle problemene ble skapt. I dag har kvinner flest forkastet den oppgaven som Gud har gitt dem i familien til fordel for feminismen, og de er ikke lenger likeverdige med menn, dvs inntil de angrer og igjen går tilbake til den rollen som Gud har skapt dem til. Er du religiøs? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå