Gå til innhold

Kvinner tåler ikke den behandlingen de elsker å utsette menn for.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva mener dere, tror dere at kvinner dårligere takler å bli motsagt, og dårlgere ville dålt en tilsarende machonisme mot seg, enn den foraktfulle og diskriminerende feminismen menn har vært møtt med de siste 40 årene`?

Nei, egentlig ikke. Og kvinneguiden er ikke representativt for befolkningen.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke. Og kvinneguiden er ikke representativt for befolkningen.

Selvfølgelig er det det. Det er såpass mange brukere der at det er et fint tverrsnitt av befolkningen. Til og med noen ONS jeg har hatt har logget inn der på min PC morgenen etter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du får ta å arnoldpresse noen av de kjerringene til de blir gule og blå...

Hehe, det er så funny når betaene prøver å gjøre jøn med overmakten bare fordi de følte seg truffet og truet av en arrogant, men ærlig bemerkning. Gjør et bidrag eller ti. Jeg spør enkelt og greit om deres synspunkt, noe du burde være takknemlig for, så da din iver etter å overgå de frittalende et annet sted.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at det er noe særlig grunnlag for å si at kvinner dårligere tåler å bli motsagt.

Feminisme skal jo være noe som bidrar til likestilling og tar for seg kvinnesaker, noe som i utgangspunktet ikke burde fornærme noen. Du kan jo ikke løse alle problemer på en gang, så at du har valgt å fokusere deg på feminisme i første omgang, måtte du være kvinne eller mann, bør ikke få folk til å velte ut av godstolen.

Problemene begynner når feminister ikke blir enige med hverandre om hva som er likestilling og hva som er å regne for urettferdig forskjellsbehandling og diskriminering. Var det et positivt kompliment eller var det seksualtrakassering? Gudene vet. I tillegg har du dem som ønsker å tre "korrekt måte å leve på" over hodene til andre, som faktisk er fornøyde med ting som de er. Det finnes også de som har mistet poenget med at feminisme skal være for likestilling og ikke brukes for å gi kvinner fordeler ovenfor menn.

Alt i alt en klassisk aktivismebevegelse som består av en følgene blanding: et fåtall folk som vet hva de gjør og hvorfor, samt greier å argumentere for sin sak; en haug av folk som har hørt et eller annet argument som traff dem personlig og som nå føler for å "stå fram"; folk som liker å lage kvalme og krangle; folk som bruker sin nye "tilhørlighet" for å få seg selv til å føle seg bedre, fordi de er en del av noe "som er bra".

Gir altså ikke mening å knytte feminisme, som i og for seg er en kvinnebevegelse, til generelle handlinger hos kvinner eller menn. Det er jo bare de som skriker høyest som man hører og du kan neppe dra en slutning om at kvinneguiden er representativt for noe som helst, annet enn brukere på kvinneguiden. Ellers så kan du si at /b/ på 4chan er representativt for alle menn i alderen 18-25.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke kvinner generelt har problemer med å bli motsagt, men jeg tror kanskje mange har problemer med at etablerte sannheter blir motsagt og særlig at de mest ihugga feministene har store problemer med å bli motsagt.

Nå opplever jeg det heller ikke slik at særlig mange kvinner stiller seg bak de mest ihugga feministene heller.

Lenke til kommentar

Mennesker har en generell tendens til å gnåle når de mener at de blir urettferdig behandlet, men når de slipper unna med noe som er til fordel for en selv så får pipa en helt annen lyd.

Det er svært få som vil gå til politiet og be om prikker på førerkortet etter å ha somlet og kjørt over på rødt, men får man skattepengene tilbake "senere enn man skulle" så er det ramaskrik.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kvinner her jeg bor, er motsatt. De er ikke feministiske politisk...

Uansett så er det jo venstreekstrem feminisme som er problemet.

Den feminismen som ikke går ut på likestilling. Jeg støtter likestilling, men ikke feminisme.

Feminisme trengs ikke. Akkurat som man ikke trenger maskulinisme.

Det man trenger er likestilling, men ikke i form av kvoteringer og liknende.

Jeg er for naturlig likestilling. Lik lønn for likt arbeid og så videre. Det holder. I forhold til den venstreekstreme ekstremfeminismen, så er jeg anti-feminist.

I dag er ikke menn likestilt kvinner. Kvinner har en bedre posisjon enn menn... Det er for eksempel kvinner som stort sett stikker av med barna, dersom det blir ekteskapsbrudd eller noe annet som skjer, osv. Feminismen har gått over alle støvleskaft.

Det burde ikke hatt navnet feminisme i det hele tatt engang, da dette i seg selv taler for kvinners fordel. Feminisme = jobbe for kvinners rettigheter, og ikke menn.

Maskulinisme er da det motsatte. Vi trenger ingen av delene. Vi trenger likestilling.

Likestilling betyr at menn og kvinner står likt, og har de samme rettighetene i samfunnet...

Det er bare bra å jobbe for det. Men det er ikke bra å jobbe for feminisme.

Den venstreekstreme kvinnegruppa Ottar kan dra dit peppern gror.

Endret av turbonello
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Pratet med ei venninne her om dagen. Vi snakket om at kvinner fikk verneplikt, det var hun ikke fornøyd med og spurte meg hvorfor kvinner skulle ha det? Jeg svarte, "Likestilling vel?".

Hun ble sur og mente at vi ikke trengte sååååå mye likestilling, og hun er feminist....

Oppgitt? :mellow:? :yucky: ? :blink: ? kanskje? Eller :shrug: Eller denne: :wallbash: elller kanskje denne: :scared:

Hvordan reagerte du? :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan faktisk ikke forvente å bli tatt seriøst og samtidig skrive at kvinneguiden gir et fint tverrsnitt av befolkningen. Har du bestått videregående?

Seriøst? Du prøver å framstå som sofistikert og reflektert her, så bommer du så til de grader med utsagnet ditt. Hahaha, selvfølgelig har et forum som er myntet på hvermannsen med en rekke underforum som alle kan relatere til en ansamling brukere som er godt representert i den generelle befolkningen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...