HBS Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Heisann! Jeg har planer om å kjøpe en macbook, jeg lurer på hva som vil vare best macbook air eller pro. Jeg skal bare bruke den til surfing på Internett å skolearbeid hva vil dere anbefale meg å kjøpe? Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Macbook Air er nylig oppdatert, Macbook pro er for øyeblikket utdatert. Om du skal kjøpe øyeblikkelig burde valget bli Macbook Air, hvis ikke må du se an på din preferanse. Air er slankere, mer portabelt men i gjengjeld er det "dårligere" maskinvare. En pro vil være raskere, om ønsket kun er nettlesing samt skolearbeid vil air være ypperlig valg. Personlig synes jeg utseende messing at Pro er mye mer elegant, men det er smak og behag. Lenke til kommentar
HBS Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg har jo skjønt at macbook air ville vært det beste i og med at den er billigere å bedre til mitt bruk,men jeg lurer på hva som vil vare lengst? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 MacBook Air. Vanlig Pro er crap, Retina Pro er dyrt, og Airen har den nyeste maskinvaren. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Jeg har jo skjønt at macbook air ville vært det beste i og med at den er billigere å bedre til mitt bruk,men jeg lurer på hva som vil vare lengst? Vare mest som i antall år? Vel innvendig så vil jo Pro vare lengre, en kraftigere maskinvare som kan dra flere tyngre oppgaver på en gang. Men med tanke på antall år før de bryter er helt umulig å forutsi, kommer helt an på hvordan du behandler maskinvaren. Det burde uansett ikke være den avgjørende faktoren, om du er en klønete person kan du kjøpe AppleCare i tilleg. EDIT: Legg merke til at om det er Pro så snakker jeg om når den oppdaterte versjonen kommer. Endret 27. juni 2013 av Verbal Hologram Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 MacBook Air. Vanlig Pro er crap, Retina Pro er dyrt, og Airen har den nyeste maskinvaren. Hvorfor er vanlig Pro 'crap'? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Elendig skjerm, dårlig batteri, tung og tykk. I tillegg har stockmodellen snurredisk. Merk at vi snakker om 13", da det er i denne klassen ts er på utkikk. Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Aj, ja forsåvidt enig ser jeg. Jeg hadde dog (om det ikke er noen hast) ventet på oppgradering av MBP og kjøpt en 13 tommer da. Regner med den får et hakk bedre skjerm, nye haswell, intel hd 5000 og flash den også. Lenke til kommentar
HBS Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Men alt i alt burde jeg kjøpe en macbook air eller macbook pro? Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Om du må ha den med en gang tror jeg de fleste her er enige om at air er modellen for deg. Personlig hadde jeg som sagt ventet på ny Pro versjon (regner med de er rett rundt hjørnet) som vil få omtrent samme oppgraderingene. Da hadde jeg personlig gått for en Pro versjon, for litt bedre ytelse. Lenke til kommentar
HBS Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Men det kommer vel til å være veldig høy pris på den opdaterte pro, i og med at jeg er student har jeg ikke så god råd. Lenke til kommentar
MatsTF Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 kjøp noe billigere og spar litt penger Lenke til kommentar
HBS Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Hvis jeg skal kjøpe den nye macbook air er det best å kjøpe 11" eller 13"? Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Hvis jeg skal kjøpe den nye macbook air er det best å kjøpe 11" eller 13"? Du var lite hjelpsom, moren din som bestemmer klærne for dagen? Du kjøper den du føler du trenger, men ut i fra hva du skriver høres det ut som du er på et stramt budsjett. Du bør kanskje prioritere ytelse ovenfor merke denne gangen? Jeg er veldig glad i Apple, men da skal ikke penger være problem. Lenke til kommentar
HBS Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 Altså jeg har et budsjett på 10 000 . Har 13" beste ytelse enn 11"? Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Det viktige er at du er klar over hvor lite 11" er. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Har 13" beste ytelse enn 11"? Ingen her kan svare deg på det. 13' har større skjerm, kortleser og litt bedre batteri. Om det er verdt noe for deg aner jeg ikke. 11' har bedre ytelse pr. Krone og pr. Kg. Men det er som andre nevner her lurt å vite hvor lite 11' er. For meg er 11' gull, men til jobbing blir skjermen enda litt mer håpløs enn en allerede håpløs 13', bruker ekstern skjerm uansett hvis jeg kan, og digger hvor utrolig lettvint 11' er å ha med seg over alt. Lenke til kommentar
HBS Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 Hvorfor er macbook pro dyrere enn air? Lenke til kommentar
flipsenated Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Fordi den har bedre maskinvare. Jeg ville anbefalt MacBook Air 13", har selv 11-tommeren fra 2012, og den drar faktisk TF2, Portal 2, CS:GO, Minecraft og Dungeon Defenders på høyeste grafikk uten problemer. Den er veldig portabel, har bra trackpad og helt grei skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå