Gå til innhold

extreme (meg) bannet i 14 dager p.g.a. en maktsyk dikator. L

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt;

Vi har fått klager på han og han har blitt advart, men det hjalp ikke. Derfor tok jeg beslutningen om å utestenge han i 14 dager.

Martin var uenig med meg og etter at jeg har sett over langt flere posts av det han har skrevet har vi begge kommet frem til at de postene jeg så (som ble gjengitt tidligere) ikke var representative for hva extreme skriver i forumet. Derfor ble vi begge enige om at vi skulle ta vekk den midlertidige utestengningen.

Dog er vi også enige i at mye av det han skriver går langt over streken (som å kalle våre journalister for "korrupte kommunister" o.l. ). Vi regner med at han har tatt poenget og at slike ting uteblir fremover.

Vil bare legge til at jeg ikke har noe personlig mot extreme, men alle må høre på det moderatorer sier (gjelder selvsagt ikke når en diskuterer saker).

Lenke til kommentar

Quote:

Prøv å forstå meg;

Jeg har ikke noe imot deg personlig, men når vi får en del reaksjoner på det og du blir advart gjentatte ganger og så bare fortsetter du... Når du får en liten smekk så kaller du kaller meg maktsyk m.m. Det tyder heller ikke på at du tar poenget.

Huff den der er litt oppbrukt. "maktmisbruk" er et utsagn nybegynnere ofte kommer med etter de har blitt utestengt fra en IRC kanal eller forum. Som regel er det med god grunn personen (i dette tilfellet extreme) har blitt utestengt, men personen det gjelder ser det ikke selv før om 1-2 år da det har gått opp for han hvor nybegynner han/hun var. Kjent fenomen det der.

Til extreme kan jeg bare si at etter jeg har lest et par av dine poster forstår jeg hvorfor personen har utestengt deg. Det er lite saklig du har klart å presse ut av deg for å si det slik. Og da det virker som om du har opprettet et nytt brukernavn for å unngå "bannen" så synes jeg at dette er noe av det teiteste og barnslige noen kan gjøre, både i forum, og på IRC og det beviser bare min teori om nybegynnere.

Takk

Lenke til kommentar

Vel nå begynner det vel å bli litt for mye kritikk av pgressum?

Han gjør veldig mye bra som moderator også. At han krever at brukere retter seg etter moderatorer er rett og rimelig.

I mitt forrige innlegg sa jeg at jeg støtter extreme, men pgressum skal få støtte han også. Ingen av oss andre vet hvor mange mail som har blitt sendt angående extreme's ordbruk. Det er klart at en moderator vil utestenge en person dersom det kommer nok forespørsler om det. At HW.no ikke sier hvem som har ytret ett sånnt ønske er profft gjort. Email's er personlige brev.

pgressum har kommet med noen eksempler på extreme's ordbruk og jeg skal være enig i at dersom en moderator ber om at han demper språket sitt så har man og rette seg etter det. extreme's ordbruk er til tider litt over kanten.

Lenke til kommentar

Jeg synst det kanskje det var litt dumt av pgressum å utestenge extreme på det grunnlaget av den "Propaganda" kommentaren til Extreme. (Hvis det var grunnen)

Men jeg må si at jeg har noen ganger sett at extreme skriver noe som ikke henger på greip. Han sier mange nedlatende ting om f.eks AMD folk.

Lenke til kommentar

Mennesklig feil(?) - det skjer selv de beste.

Å være moderator innebærer at du må ta endel avgjørelser og noen vil ikke bli like bra som andre. Bannen ble fjernet og avgjørelsen omgjordt.

Synes ellers at Per Øivind opptrer ryddig og profesjonellt - selv om vi ikke alltid er enig.

Lenke til kommentar

Har lyst til å ramse opp hele saken slik:

Bet meg først merke i denne setningen fra pgressum, i samtalen som til slutt førte til utestenging:

Du er så -> ' <- langt fra å irritere meg nok til at du blir utestengt.

Mr pgressum sa egentlig (en smule metaforisk):

Du er så -> ' <- langt fra å irritere meg nok til at jeg drar til deg. Jeg er mye større en deg, og nå må du passe deg.

Extreme klarte ikke å holde kjeft og var frekk i kjeften tilbake, det endte med at han rett og slett fikk seg en på trynet.

Etter at extreme lå flat og ikke kunne slå igjen gikk han og sladret til alle oss andre her på forumet.

Og hva skjedde? Jo, liten tue kan velte stort lass :->

Sorry pgressum, synes rettferdigheten har seiret denne gangen. Den utestengingen var nok litt for personlig frontet.

Rune.

Lenke til kommentar

jaja da ordnet det seg alt sammen :smile:

(er litt enig med Anders Leipsland att jeg syntes litt synd på pgressum)

men han var jo litt streng med extreme da.

men men ikkeno sure miner nå alle dere :smile:

extreme og pgressum er "venner" og kommer nå til og fortsette og krangle om AMD og INTEL , :razz: :razz: :razz:

Ja og da har vi andre jo god underholding, med freske fraspark og lystige diskusjoner om hvilke cpuer som er best, og det er jo slike ting som skaper litt "røre"

Jeg personlig sitter mange manger og humrer når jeg leser alle litt morsomme og litt usaklige innlegg her på forumet , ja noe av og til kan jo ting bli litt for seriøs og folk og fe bli litt "sår"

og da er det godt att ikke alt er så seriøst.

Men men for all del , jeg syntes det er bra med seriøsitet også selvfølgelig.

Hilsen Z^N

(Finnmarkingen og hestkuken som ikke tørr ta søringan med på fæst)

:grin: :grin: :grin:

[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-16 00:17 ]

Lenke til kommentar

Med det samme vi er inne på det. Enkelte av forumbrukerene, vil jeg si misbruker forumet. De spammer rett og slett. Etter å ha lest enkelte tråder av "CS_er gøy" eller hva det nå er han kaller seg, virker det som det eneste han er interessert i, er å få mange posts. Det er flere av dere her ute også. - enda en spammer etter mine meninger om hva en spammer er: sohosal, med over 2 meldinger om dagen i 8 måneder. MEGET mye. i stedet for å redigere, lager han nye posts.

etter enda mer titting, er det IKKE extreme som er dusten. det er pgressum eller hva han kaller seg. maktsyk ja. (eller, ikke dust, du skjønner hvor jeg vil hen)

å bli sparka ut av et fordum som ere OPPFORDRER folk til å skrive i, vel. pgressum sine ferdigheter som forum moderator kjenner jeg lite til, for min del kan det være det samme

nå drar vel jeg også rett ut. so what

[ Denne Melding var redigert av: Socratex^ på 2002-02-16 00:59 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-14 23:45, pgressum skrev:

Quote:

On 2002-02-14 23:33, iceraven skrev:

At han har sagt noe som kanskje er litt over streken til tider får så være, at han da ikke hørte da pgressum sa at han burde "passe seg", var kanskje litt dumt. Men å la han komme inn igjen istede, bare bli "venner" og glemme hele saken virker for meg mest riktig. Ikke at dere er uvenner, men glem for guds skyld denne saken. Det er et forum der folk kan søke HJELP. ikke et forum hvor man krangler som en gjeng sure nabokjerringer.

Slipp han inn. Du har ingenting å tape på å la en som har peiling hjelpe til i et forum, der det er en hel haug som bare skriver forbanna masse kødd hele tida(jeg gidder ikke finne noen av de som skriver surr, alle vet at det er en haug av de).

Jeg er også veldig enig med deg! Hele poenger er at han må ta seg litt sammen og kutte ut det verste han skriver. Om han lover det har vi selvsagt ingen grunn til å holde han unna forumet (han bidrar tross alt med mye bra også). E-posten min er [email protected] så om extreme ønsker at jeg skal ta vekk utestengningen er det bare å sende meg en høflig mail (som sagt mange ganger før) og si at han tar seg litt sammen. Så enkelt er det. Vi prøver ikke å være vanskelige, men krever at brukerne hører på oss når vi sier noe som moderatorer. Om en gir f*** i hva moderatorene sier har en ingenting her å gjøre.

Vel... Jeg synes at når en moderator sier at en bruker går over streken, så burde brukeren gjøre hva han kan for å uskyldiggjøre (forklare seg på en annen/saklig måte kanskje, hvis han er blitt misforstått) sin adferd og beklage den tabben han har gjort.

Det er jo moderatorene som bestemmer moralen her på forumet og da nytter det ikke å krangle om det. Da bør man heller finne en litt finere tone og oppføre seg som folk hvis man får en slik advarsel.

At en bruker "tar ting ut av løse luften" kan være at personen ikke har kompetanse til å svare, men at han rett og slett tror at han har kompetanse selv. Men det betyr ikke at han ikke har gjort sitt beste eller prøver å villede noen. Da er vi tilbake til... http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...c=8518&forum=25

En liten fleip tåler vi alle (tror jeg) men direkte uhøflighet og uthenging av andre tåler jeg ikke. Uthenging av andre på forumet skjer også ofte. Derfor stiller jeg spørsmål til moderatorene om hvorfor slike ikke blir utestengt?

Konkret eksempel er for eks. skrivefeil og slike ting. For å forsvare de som har dette problemet, syns jeg det er direkte KVALMT og uhøflig av andre å KOMMENTERE slike ting når man uansett forstår innholdet av postene. Man bør være PINLIG klar over at dette er svært FRUSTRERENDE for de som har dette problemet.

Sveinl

[ Denne Melding var redigert av: sveinl på 2002-02-16 12:12 ]

Lenke til kommentar

Hvis moderatorene skal statuere et eksempel her er det en del persjoner som oppfører seg mye dårligere en Extreme. Dere skulle heller ha gått etter useriøse spammere en å utestenge folk som faktisk diskuterer, men kanskje av og til blir litt revet med. Det må man tåle.

Og det "frekke" svaret som du advarte mot syns jeg ikke var noe ille, jeg tror du bare venta på at extreme skule åpne kjeften.

Lenke til kommentar

At folk har klaget behøver ikke bety at de har grunnlag for å klage.

Å høre på "sjefen" (les moderatoren) fordi han er "sjefen", er vel heller ikke alltid riktig. Det finnes mange eksempler i historien på det. Hvis sjefen tar feil har vi plikt til å si fra!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-16 14:45, ZAN skrev:

Ja kilogram vi skjønne alle det att en moderator støtter en annen moderator , men og kalle det objektivt, ja der er en annen sak.

Hilsen ZAN , "hobbydommeren"

Like mye som brukere støtter andre brukere?

Dere skal alltid lete etter en syndebukk. Hva med å se på dere selv? Jeg synes nesten det blir for dumt. Såklart klarer ikke moderatørene å fjerne all spamming. Dere bruker argumentet at "det er folk som er verre enn extreme", men som sagt, de tar først det de ser først.

Hvis du mener at å utestenge noen fra forumet fordi dem svarer frekt mot en moderatør så ber jeg deg så vennelig om å se situasjonen fra en annen vinkel. Du kan for eksempel prøve å svare frekt til en politimann etter du har blitt stoppa i fartskontroll. Da får du se hvor alvorlig det faktisk er. Er politiet maktsyke også da kanskje?

Jeg hadde gjort akkurat det samme som pgressum i denne situasjonen, rett og slett for å spare resten av brukerne for slike som extreme og hans utsagn.

ps. dere klager på at forumet er blitt useriøst, men dere klager da de som er useriøse blir fjernet. Dobbeltmoral??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...