pskard Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Quote: On 2002-02-14 23:33, iceraven skrev:At han har sagt noe som kanskje er litt over streken til tider får så være, at han da ikke hørte da pgressum sa at han burde "passe seg", var kanskje litt dumt. Men å la han komme inn igjen istede, bare bli "venner" og glemme hele saken virker for meg mest riktig. Ikke at dere er uvenner, men glem for guds skyld denne saken. Det er et forum der folk kan søke HJELP. ikke et forum hvor man krangler som en gjeng sure nabokjerringer.Slipp han inn. Du har ingenting å tape på å la en som har peiling hjelpe til i et forum, der det er en hel haug som bare skriver forbanna masse kødd hele tida(jeg gidder ikke finne noen av de som skriver surr, alle vet at det er en haug av de). Jeg er også veldig enig med deg! Hele poenger er at han må ta seg litt sammen og kutte ut det verste han skriver. Om han lover det har vi selvsagt ingen grunn til å holde han unna forumet (han bidrar tross alt med mye bra også). E-posten min er [email protected] så om extreme ønsker at jeg skal ta vekk utestengningen er det bare å sende meg en høflig mail (som sagt mange ganger før) og si at han tar seg litt sammen. Så enkelt er det. Vi prøver ikke å være vanskelige, men krever at brukerne hører på oss når vi sier noe som moderatorer. Om en gir f*** i hva moderatorene sier har en ingenting her å gjøre. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Om noen kommer med ubegrunnede påstander og/eller tull er det to lure ting man kan gjøre. 1. Ignorere de. 2. Bevise hvor feil de tar og hvor dumt det er. At en post med personangrep ikke blir fjernet er en ikke god nok jobb av mods. PS. Jeg har ende tilgode å lese en høflig post her inne. Og takk for det. [ Denne Melding var redigert av: Wotan på 2002-02-14 23:50 ] Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Quote Lightning Hehe....det er latterlig hele greiene....moderatorene som forventer autoritet som Stalin. Folk må nå kunne snakke på normalt vis uten å bli kastet ut. De eneste gangene noe sånt i det hele tatt burde være aktuelt er ved mobbing, trakassering, rasisme osv...ikke meningsforskjell som det dreier seg om her. Skulle ønske en mulighet for å banne moderatorer...selvoppnevnte eneherskere (se diktator) som de er. Mvh Lightning (Ps...beklager de negative uttrykkene jeg bruker som f.eks Stalin, eneherskere ...om moderatorer...men liker sånt siden jeg studerere statsvitenskap gf) __________________________________________________ heheheh Lightning personlig har jeg studert bibelen så jeg foretrekker ord som "ormyngel" "demonisk", og andre saftige bibelsitat :smile: Ja de gode gamle orda er de beste hilsen :evil: "Gammel erik" :evil: Siden "dere" er så strenge så syntes jeg nesten det er på tide og banne dette ikonet kan det være noe i dette ? eller er jeg litt ironisk nå ? [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-15 00:08 ] Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Quote: On 2002-02-14 23:47, ZAN skrev:Siden dere er så strenge så syntes jeg nesten det er på tide og banne dette ikonet kan det være noe i dette ?eller er jeg litt ironsik nå ?<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-14 23:54 ]</font> Ooops. Med nicket mitt er vel jeg neste ut da. Hehe. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Jammen da kan alle bli venner(?) :smile:. Det er greit å bli sinna...hehe...men å skrive en saklig kommentar er viktig. Det er det samme med webshopper, får å ta et enkelt eksempel. Ringer man til komplett support eller psdata osv. og sier "ØY! skjermkortet mitt er MOS! få nytt!" så sier det seg selv. eller "cpu'en min er brent opp! send meg ny for F!" dere skjønner hva jeg mener. Har bytta MASSE hos komplett. får nye Ibm disker også (har gxp75). Sendte en saklig mail, forklarte hva jeg omtrent "følte" om disse diskene, og det var i boks, send begge inn og få to nye. "Ha en fin dag". Enklere er det ikke :smile: Ps: Får jeg får alle på 17- på nakken her, det jeg mente var at jo eldre en gutt blir, jo mer voksen blir han. Jenter er voksene i en alder av 14 :smile: iforhold. Men ikke tro at jeg ikke vet at det finnes voksene gutter på 17- også. [ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-02-15 00:02 ] Lenke til kommentar
Odden Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 jeg mener at mod tar feil. kanskje extreme har litt ekstreme synstpunkter på intel vs amd og at han holder en litt røff tone. det innleggene jeg har lest av han er ikke slettest ikke provoserendes. heller ikke er det obskønt språk der. så jeg forstår ikke hva hele krangelen er over. jeg vil ha skikkelige bevis på det som du sier er personangrep. Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 sitat " Dog var de postene jeg fant frem fra han bare de første som kom opp på listen over det han skriver. Finner sikkert endab "bedre" posts i begge retninger om jeg leter." Er det dette som kalles injurier? Her insinuerer moderatoren noe som han ikke gidder å dokumentere. seriøs, useriøs, når man kommer til post hundre i den 13. diskusjonen om amd vs. intel må man bare ta det som kommer, da blir det nødvendig vis useriøst. Det jeg etterlyser her på forumet er flere med ironi og humor, det ville være det beste beviset på deres modenhet :?: :?: :?: Lenke til kommentar
robinei Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Quote: Det jeg etterlyser her på forumet er flere med ironi og humor, det ville være det beste beviset på deres modenhet Helt enig! Det blir så falsk stemning hvis alle må passe seg for ikke å støte en eller annen ømfintlig sjel med som ZAN sier, litt "freskt språk". Den personen som ber om utestengning på grunnlag av de sitatene som ble ramset opp, er nok heller den som er umoden, spør du meg. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Jeg er helt enig med Corn. Extreme kunne ha tatt dette privat opp med Per Øyvind. Og ikke lage emne-diskusjon ut av en 14 dager`s utestengelse. En mld. til alle sammen det er lettere å like personer som kan mye så lenge du ikke diskuterer det med dem selv. Da kan man veldig lett bli fenget av den personen. Stort sett alle som diskuterer med Extreme har funnet ut at det er nytteløst, mens dere som leser artikkelen fortere blir (som sagt) fenget av argummentene hans/hennes. Hvis alle leser den første posten til Extreme på dette emnet så kunne det ha blitt skrivet på en mer høflig tone "Pga personen "pgressum" har jeg nå blitt bannet i 14 dager, fordi han ikke tåler at andre har rett, tåler at andre har andre meninger, eller rett og slett sannheten." Dette kunne de flest ha skrevet på en bedre måte. Det er det dummeste jeg har hørt at Per Øyvind ikke tåler at andre har rett. Han har innrømmet mye mer enn Extreme noen gang har gjort. Jeg har ikke lest en post hvor Extreme innrømmer enn tabbe, men noen må det vel finnes? Extreme virker det som har god peiling på P4 og det skal han så klart ha skryt for. Jeg har heller ikke noe personlig mot Extreme men han virker som en av de mere barnslige P4 supporter`ne. Alle som svarer i det hele tat på dette emnet er jo egentlig litt barnslige (til og med meg da)! Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Må faktisk si min mening her, selv om jeg nok er i mindretall. Holder vel en liten knapp på pgressum, at han gjorde rett. Det er i denne http://forum.hardware.no/viewtopic.php?mod...art=20&replies= threaden det startet (?), hvor extreme var litt ufin i sin første melding mot pgressum. Ser ingen grunn til at extreme skal slenge dritt om pgressum, eller hvilken som helst annen for den saks skyld. Det er egentlig en lite hyggelig melding han kommer med, og bør være unødvendig å komme med. Hvis alle skal legge igjen slike meldinger, blir dette forumet vanvittig useriøst. Når extreme ikke tar advarselen til etterretning, ser jeg ingen grunn til at han ikke skal bli utestengt. Nå går jeg også ut fra at tidligere innlegg har ca samme tone som det har vært referert til i denne threaden (har faktisk lest alle postene). Min mening er nok litt i mindretall skjønner jeg, men hey, kanskje moderatorene liker meg bedre... :wink: ....just my 2 cents Lenke til kommentar
kongkrone Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Til alle dere som klager: Leser dere ikke hva pgressum skriver? Hvis det er noen dere vil at skal få en advarsel eller stenges ut skriv en mail til han, så tar'n seg av saken. Så.... hvorfor sender ikke mange av dere en klage på nevnte pgressum slik at han må sperre seg selv ute!!! Har dere ikke fantasi til å finne på noe slikt selv? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Pgressum og jeg har sett nærmere på saken, og vurdert en mengde av Extremes innlegg. Generelt mener vi at de fleste har vært saklige, fornuftige og hjelpsomme. Dog ikke alle. Vi har i fellesskap funnet ut at Extremes banning skulle opphøre. Extreme kan dermed igjen poste i forumet. Jeg regner med at Extreme har fått med seg pgressums poeng, slik at eventuelle usaklige toner/personangrep mv. ikke blir et problem i fremtiden. Vi vurderer å innføre et "habilitetsprinsipp", slik at en moderator ikke kan stenge noen ute når han selv er involvert i saken. MLW [ endret av mlwirak den 2002-02-15 13:44 ] Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Forøvrig synes jeg det er helt greit at slike ting tas opp direkte her i forumet. Jeg har lyst til at dette skal være like mye DERES forum som Hardware.no sitt. Vi prøver å innrette forumet slik at flest mulig skal finne seg til rette, men det er klart at man av og til kan trå feil. Når man kan måle at et klart flertall av brukerne ønsker en utestengelse, ønsker en utestengelse opphevet, ønsker en ny kategori, ønsker kraftigere eller svakere moderering mv. er dette noe vi bør ta hensyn til. MLW Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 12:58, mlwirak skrev:Vi burde nok la en annen moderator vurdere saken når man selv er innblandet, dvs. et habilitetsprinsipp. Kloke ord her! Lenke til kommentar
lazerbrain Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Alvorlig talt; dette er renspikket idioti. Jeg vet ikke hvem denne pgressum er, men jeg håper for guds skyld at han ikke er identisk med 'daglig leder av hw.no'. Når man oppretter et forum som dette, ligger det i kortene at folk har ulike oppfatninger. Uten motstridende syn på spørsmålene ville vel hele opplegget vært en fiasko. Jeg har faktisk brukt (altfor) mye tid på å lese igjennom extreme's innlegg, og hva som skulle være støtende, feilaktig eller provoserende i noen grad er beyond me. Dermed synes det for meg ganske så sensasjonelt at extreme blir utestengt fra forumet på grunnlag av det han har prestert her. Hvem ville trodd at Stalins metoder skulle få sin renessanse her på Hardware Norge! Like fullt er det åpenbart tifellet... Jeg retter en pekefinger mot alle som har et snev av admin status på dette forumet: dette holder ikke. Ellers er jeg enig med tidligere innlegg i at antallet moderatorer bør begrenses kraftig. Sørg heller for at de få som oppnår slik status faktisk har evne til å utføre oppgaven på en tilfredstillende måte. Mvh Erling Solberg Lenke til kommentar
dp Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 syntes du er på tynn is pgressum........ Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Applaus til M. "Mr.Hardware.no" L.Wirak. Sånn skal det gjøres. Lenke til kommentar
KJ3LL Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 13:22, Stratos skrev:Applaus til M. "Mr.Hardware.no" L.Wirak.Sånn skal det gjøres. nei,,,sånn skal det absolutt IKKE gjøres,,,har lest postene fra extremefyren og er vel kanskje enig i at han fikk litt hardere smekk enn han fortjente og at pgressum nok lot følelser kommer foran sunn fornuft,,,men det jeg synes er VERRE i denne saken er at mlwirak velger å ta et oppgjør med en av sine egne moderatorer i åpent forum!!! dette er en sak mlwirak skulle tatt med pgressum på bakrommet og latt pgressum selv fjerna bannet på extreme,,,når han gjør det på denne måten blir det ikke noe annet enn at han driter ut en av sine egne moderatorer foran øya på alle som er innom forumet og DET burde en sjef se seg sjøl for god for,,,tvilsom avgjørelse av pgressum men fullstendig på trynet behandling av sin egen medarbeider fra mlwirak sin side,,, Lenke til kommentar
magfa Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 pgressum går selvsakt laangt over streken, han har vel ikke helt sjønt poenget med HW og forumet..nemlig at det er leserne som er det viktigste. regner med at pgressum har tatt oppgaven sin som moderator litt for seriøst samt at han kansje er litt maktsyk...(hehe), han må huske på at det ikke er han det dreier seg om her på HW. [ Denne Melding var redigert av: magfa på 2002-02-15 13:42 ] Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Lurer på om jeg kan få banna pgressum hvis jeg bare klager nok mange ganger? Joda, jeg vet den var usaklig, MEN var alle klagene like saklige og godt begrunnet pgressum? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå