Gå til innhold

Kamera til makrofotografering innendørs+generelt

Anbefalte innlegg

Føler at jeg har gått meg vill i kamerajungelen på nett og vet av erfaring at jeg er fryktelig dårlig til å be om hjelp i butikk, så jeg håper noen her kan hjelpe!

Totalprisen må være under 5000kr, så jeg forstår at det er begrenset hva man kan få. I den prisen regner jeg med et kamera med standard zoomobjektiv + separat makroobjektiv. Etter å ha gjort litt research tenker jeg at selve kameraet ikke kan koste mer enn 3000kr, objektivet 2000kr, ogdet ser ut til å være mulig.

Kameraet skal først og fremst brukes til makrofotografering (tett på) innendørs (dårlig lys), men helst være mulig å bruke til andre ting også.

Sony NEX F3 (evt. N3) er foreløpig det jeg har mest sansen for, med vridbar skjerm som stort pluss. Men siden mobilen min er av samme merke (AcroS) og kameraet der ikke har så god fargegjengivelse, er jeg litt skeptisk likevel.

Olympus PEN E-PM1 har jeg også kikka på og det virker helt greit.

Nikon 1J2 virker også helt greit.

Jeg er rimelig fersk på manuelle innstillinger og manuell fokus, så det beste ville være om jeg kunne lære meg sånt underveis, men ta ok bilder med automatiske innstillinger.

Regner med at jeg tar en tur på Japanphoto for å kjøpe det, men vil gjerne ha mer kunnskap først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har du tenkt til å ta bilde av?

Du bør vel se på bruktmarkedet etter et makroobjektiv,

For å ta makrobilder i dårlig lys bør du jo også ha et stativ eller en blits, eller helst begge deler, har du dette?

Å sammenligne bilder fra en mobiltelefon med et dedikert kamera er vel ikke ikke særlig hensiktsmessig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...