Star Fox Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Hvor mye koster den asylmuren og hvilket byråkrati vil det innebære? Vi er ikke en liten øy som Irland eller en liten (halv)øy som Danmark. Vil en blå blå regjering melde Norge ut av det internasjonale samfunnet? Vi har undertegnet flyktninge, og barne konvensjonen samt menneskerettighets lovene. Det er ikke kriminelt å søke asyl og nordmenn som flyktet til Sverige og England under krigen ble ikke kriminalisert. På dagsnytt 18.00 sendingen i går http://tv.nrk.no/ser...2713/27-06-2013 fremgår det at FrPs politikk er ekvivalent med å sette tusenvis av mennesker i fengsel. Det er brudd på internasjonal lov. 1. Vet ikke. 2. Nei. 3. Ja, og så? Det er ingen som har sagt noe om å bryte dem. 4. Nei, men asylsøkere plikter å være behjelpelig med å få identiteten sin bekreftet. Det kommer inn mange identitetsløse asylsøkere som ikke vil avsløre sin identitet. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Hvor mye koster den asylmuren og hvilket byråkrati vil det innebære? Vi er ikke en liten øy som Irland eller en liten (halv)øy som Danmark. Vil en blå blå regjering melde Norge ut av det internasjonale samfunnet? Vi har undertegnet flyktninge, og barne konvensjonen samt menneskerettighets lovene. Det er ikke kriminelt å søke asyl og nordmenn som flyktet til Sverige og England under krigen ble ikke kriminalisert. På dagsnytt 18.00 sendingen i går http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56062713/27-06-2013 fremgår det at FrPs politikk er ekvivalent med å sette tusenvis av mennesker i fengsel. Det er brudd på internasjonal lov. Det siste: Det er jo det samme som Arbeiderpartiet driver med. Ikke akkurat noe bedre. Arbeiderpartiet er like ille. (Bare sier det siden du kritiserer mitt parti for å åpne opp for samarbeid med FrP: vurdere å åpne opp for(...)! Endret 28. juni 2013 av turbonello Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Han linker til seg selv fordi han er fagøkonom. Han oppgir med andre ord seg selv som kilde, og han mener at hans meninger på området er objektiv fakta, og ikke bare personlige meninger. Det er altså fagmannens uttalelser som kommer til uttrykk der, og ikke hans politiske ståsted, og personlige bedømming av FrP. (...) Med andre ord: kgun har et oppblåst selvbilde, og liker å påpeke sin egen fortreffelighet i form av dyktighet, i kraft av å være fagmann på området. Han syntes å være opphengt i dette, all den tid han ikke gidder å argumentere ordentlig, og komme med gode forklaringer og kilder. Han er jo fagmann, og da burde jo vi, slik han ser ser det, bare legge oss flate og ta alt det han sier for god fisk... Makan til forumdebattant skal man lete lenge etter.. Jeg ser på ham som et lite sosialt avvik fra Moss, eller deromkring som liker å fremheve seg selv, som sentrum av alle debatter her inne. hehe... Det der er faktisk noe av det feteste jeg har lest her på diskusjon.no! Ser at det å bli såkalt 'fagøkonom' er en deltidsutdannelse over 2år. kgun, du er herved en legende! Dog kanskje ikke på de punktene du selv hadde sett for deg men men. kgun, jeg har hatt 'økonomi og ledelse' på HiO, er det fair om jeg også bare oppgir meg selv som kilde fra nå av? Edit: Ser forøvrig at den utdannelsen ikke har noen fag som er innom noe som har med samfunnsøkonomi å gjøre heller. Endret 28. juni 2013 av PatSharpX 2 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 Du leste bare overskriften Tollari? I ingressen står følgende. Vi får håpe at hun ikke slår det opp i Wikipedia slik som hun gjorde det med Mullah Krekar. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Vi får håpe at hun ikke slår det opp i Wikipedia slik som hun gjorde det med Mullah Krekar. Nei, for det holder jo bare å lese overskriften ikke sant? Mer research enn det er bare å kaste bort tiden. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 1. Vet ikke. 2. Nei. 3. Ja, og så? Det er ingen som har sagt noe om å bryte dem. 4. Nei, men asylsøkere plikter å være behjelpelig med å få identiteten sin bekreftet. Det kommer inn mange identitetsløse asylsøkere som ikke vil avsløre sin identitet. 1. Men det gjør jeg. Det vil koste en formue. 2. Takket være Høyre. 3. Jo, Frp vil tydeligvis bryte den, samt en del andre internasjonale avtaler. 4. Flyktninger som får inndratt reisedokumentene sine av terrorregimet i hjemlandene deres har naturlig nok problemer med å identifisere seg. Det sier vel i seg selv. 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 Det siste: Det er jo det samme som Arbeiderpartiet driver med. Ikke akkurat noe bedre. Arbeiderpartiet er like ille. (Bare sier det siden du kritiserer mitt parti for å åpne opp for samarbeid med FrP: vurdere å åpne opp for(...)! Altså, det er først og fremst Hellas som driver med dette. Og meg bekjent vil ikke Ap eller noen andre partier som vil innføre samme ordning her i Norge. Det er kun Frp som vil det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Artig å bruke seg selv som kilde på at man har rett Også @Den mørkeblå papegøyen med den grønne logoen. Sjefskverulanten forstår selvsagt ikke at jeg bruker en av de viktigste fordelene med semantiske lenker mellom hypertekst dokumenter for ikke å repetere med selv. Se hva jeg svarte på. Den store fordelen med en slik lenke er: Jeg slipper å gjenta meg selv. Jeg mener mitt svar i den posten var et svar på den posten som ble kommentert foran meg i denne tråden. Samtidig får den leser som ikke kjenner mitt standpunkt, en ytterligere begrunnelse for hvorfor jeg mener at FrP ikke kan styre landet ved å følge mine poster i den tråden. Snart behandles sjefskverulanten på samme måte (ignoreres med en setnings kommentarer der jeg gidder) som den mørkeblå papegøyen med den grønne logoen. Endret 29. juni 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) 1. Vet ikke. 2. Nei. 3. Ja, og så? Det er ingen som har sagt noe om å bryte dem. 4. Nei, men asylsøkere plikter å være behjelpelig med å få identiteten sin bekreftet. Det kommer inn mange identitetsløse asylsøkere som ikke vil avsløre sin identitet. Trenger jeg si noe mer enn dette http://www.diskusjon...post&p=20702284 Endret 29. juni 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 1. Men det gjør jeg. Det vil koste en formue. 2. Takket være Høyre. 3. Jo, Frp vil tydeligvis bryte den, samt en del andre internasjonale avtaler. 4. Flyktninger som får inndratt reisedokumentene sine av terrorregimet i hjemlandene deres har naturlig nok problemer med å identifisere seg. Det sier vel i seg selv. Kun udokumenterte påstander her ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Kun udokumenterte påstander her ja. Kan vel sendes som en bomerang tilbake til dere. Lett å drive politikk uten budsjetter og i opposisjon. Noen tror på den bløffe om å bedre alt og kutte inntekter over alt. Realpolitikk er når partiprogrammer møter faktiske budsjetter. Endret 29. juni 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Det der er faktisk noe av det feteste jeg har lest her på diskusjon.no! Ser at det å bli såkalt 'fagøkonom' er en deltidsutdannelse over 2år. kgun, du er herved en legende! Dog kanskje ikke på de punktene du selv hadde sett for deg men men. kgun, jeg har hatt 'økonomi og ledelse' på HiO, er det fair om jeg også bare oppgir meg selv som kilde fra nå av? Edit: Ser forøvrig at den utdannelsen ikke har noen fag som er innom noe som har med samfunnsøkonomi å gjøre heller. Min langt fra oppdaterte Cv. Puttet på nettet for 10 år siden, http://home.no/kjell...vik/text/Cv.pdf Samme retorikk Nei, det er løgn igjen fra kgun. kgun er en lystløgner skjønner dere! som den mørkeblå papegøyen med den grønne logoen? Hadde du vært en sannhetssøkende nordmann, hadde du bare kunnet klikke på den røde lenken i min signatur og bla deg ned til mitt navn. Hva finner du der? Er det også løgn, Flere og flere av dere er i ferd med å bli ignorert. Takker dere, da jeg får gjort mer på egne nettsteder og dem har jeg mange av, over 50. Endret 29. juni 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Kan vel sendes som en bomerang tilbake til dere. Lett å drive politikk uten budsjetter og i opposisjon. Noen tror på den bløffe om å bedre alt og kutte inntekter over alt. Realpolitikk er når partiprogrammer møter faktiske budsjetter. Dere?! Hvem er 'dere'? Hvilke utsagn er det du mener? Du vet det er mulig å kutte utgifter også? Ikke kun inntekter? Du som "fagøkonom" bør jo ha greier på dette! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Også @Den mørkeblå papegøyen med den grønne logoen. Sjefskverulanten forstår selvsagt ikke at jeg bruker en av de viktigste fordelene med semantiske lenker mellom hypertekst dokumenter for ikke å repetere med selv. Se hva jeg svarte på. Den store fordelen med en slik lenke er: Jeg slipper å gjenta meg selv. Jeg mener mitt svar i den posten var et svar på den posten som ble kommentert foran meg i denne tråden. Samtidig får den leser som ikke kjenner mitt standpunkt, en ytterligere begrunnelse for hvorfor jeg mener at FrP ikke kan styre landet ved å følge mine poster i den tråden. 4. De færreste gidder å lese en hel annen tråd, så folk ser antakelig ikke at de samme påstandene er tilbakevist i dine egne tråder og tar kanskje ukritisk "kilden" din for god fisk. 5. Du kan være sikker på at ingen gidder å trykke seg gjennom et tjuetalls tråder for å lete etter én troverdig kilde som du angivelig har oppgitt på et tidspunkt, så ingen kan avkrefte at den eksisterer. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Min langt fra oppdaterte Cv. Puttet på nettet for 10 år siden, http://home.no/kjell...vik/text/Cv.pdf Så ut i fra den så mener du at du kan oppgi deg selv som kilde? Ser du har høyere utdanning, da har du vel lært litt om kildebruk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Nei, men noe lyver om min utdannelse. Hadde en av dere giddet å klikke på den røde lenken og begynne sidesøk (CTRL + F + Kj så hadde mitt navn dukket opp. Hvor mye tid skal en bruke på kverulanter. Jeg har annet å gjøre enn å gjenta meg selv. Jeg driver over 50 nettsteder og er også tilstede i IT og den matematiske delen av diskusjon.no. Hvor mye særbehandling tror dere at dere får? Så ut i fra den så mener du at du kan oppgi deg selv som kilde? Ser du har høyere utdanning, da har du vel lært litt om kildebruk? Jeg lenker til det jeg har skrevet ander steder for å underbygge det jeg skriver. Gidder du ikke å følge de lenkene får du hoppe over postene mine. Svarer du for alle som leser dette forumet? Er du moderator? Dersom du hadde sett kildekoden til disse sidene i en nettleser ved å høyreklikke og vis kildetekst eller kildekode ville du sett at lenkene har en attributt rel="nofollow" som sier at boter ikke skal følge lenken til målet og indeksere innholdet. Slik sett er det ikke egenreklame som noen på dette forumet (noen IT fjortiser med et altfor høyt ego) også har hevdet det er. Typisk faktisk semantisk relatert post i IT-delen av forumet. De faktisk sannhetssøkende kan jo lete mer på nettet om attributten rel="nofollow" samt lese hele den tråden og den relaterte om markedsføring på nettet. Jeg våger faktisk påstanden, de fleste nordmenne som driver nettsteder er amatører, Et hederlig unntak er det norske Sandnes firmaet W3Schools.com som dominerer nettet for det meste som har med enkel webutvikling å gjøre. Jeg skriver for mennesker og ikke for roboter. Punktum. Endret 29. juni 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Du har vært på en økonomisk workshop på Geilo i 1996?! I CVen din har du ett punkt som heter "Ny litteratur", hva innebærer det? Det første jeg tenkte er bøker du har skrevet og gitt ut, men det eneste treffet titlene gir er CVen din? Driver du 50 individuelle nettsider? De i signaturen din? Edit: Sorry for at dette blir litt off-topic. Endret 29. juni 2013 av PatSharpX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) [ Du har vært på en økonomisk workshop på Geilo i 1996?! Og holdt et innlegg. Er du i stand til å finne det, sannhetssøkende som jeg antar du er. Til orientering har jeg også holdt seminarer (kall det gjerne fordrag) for hovedfagsstudenter på matematisk institutt UIO under to professorer. I CVen din har du ett punkt som heter "Ny litteratur", hva innebærer det? Den første er hovedoppgaven i mattematikk levert for mange år siden. Jeg har aldri giddet å ta de siste tre vekttallene på matnat, da det ikke er mitt hovedfagområde ikke minst Driver du 50 individuelle nettsider? De i signaturen din? fordi jeg driver over 50 individuelle nettsteder. Hvilken tid tror der jeg får når jeg må kverulere med dere. Egentlig hadde jeg aldri som mål å delta i den politiske diskusjonen på dette forumet, men tråder som denne [diskusjon.no/index.php?showtopic=1297511&st=480] som dukket opp i emne feltet på forumet fikk meg til å regere. Jeg kommer nok til å forlate den politiske delen. Flere av dere er jo en god grunn til å gjøre det. Når noen kaller en tosk, idiot, stalin, kommunist, sosialist og lystløgner uten at noen griper inn, går mitt engasjement mot slutten. Kos dere i den videre kveruleringen. Nok om min utdannelse? Endret 29. juni 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Ja, så det. Syns det er interessant å vite hvem/hva slags folk jeg diskuterer med bare. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Nei, men noe lyver om min utdannelse. Hadde en av dere giddet å klikke på den røde lenken og begynne sidesøk (CTRL + F + Kj så hadde mitt navn dukket opp. Hvor mye tid skal en bruke på kverulanter. Jeg har annet å gjøre enn å gjenta meg selv. Jeg driver over 50 nettsteder og er også tilstede i IT og den matematiske delen av diskusjon.no. Hvor mye særbehandling tror dere at dere får? Jeg lenker til det jeg har skrevet ander steder for å underbygge det jeg skriver. Gidder du ikke å følge de lenkene får du hoppe over postene mine. Svarer du for alle som leser dette forumet? Er du moderator? Dersom du hadde sett kildekoden til disse sidene i en nettleser ved å høyreklikke og vis kildetekst eller kildekode ville du sett at lenkene har en attributt rel="nofollow" som sier at boter ikke skal følge lenken til målet og indeksere innholdet. Slik sett er det ikke egenreklame som noen på dette forumet (noen IT fjortiser med et altfor høyt ego) også har hevdet det er. Typisk faktisk semantisk relatert post i IT-delen av forumet. De faktisk sannhetssøkende kan jo lete mer på nettet om attributten rel="nofollow" samt lese hele den tråden og den relaterte om markedsføring på nettet. Jeg våger faktisk påstanden, de fleste nordmenne som driver nettsteder er amatører, Et hederlig unntak er det norske Sandnes firmaet W3Schools.com som dominerer nettet for det meste som har med enkel webutvikling å gjøre. Jeg skriver for mennesker og ikke for roboter. Punktum. Det er vel revnende likegyldig for oss hvor mange nettsteder du driver, men det er vel forventet at man holder seg innenfor subforumets "sjargong". Du kan ikke lenke i øst og vest i stedet for å skrive innleggene dine. Men uansettt forstår jeg overhodet ikke hva nofollow-atributten har med politikk å gjøre. Forstår heller ikke hva det har med saken å gjøre om de fleste nordmenn som driver med nettsteder er amatører eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå