Gå til innhold

Får ikke koble til Internett(asus pce-n53 og Netgear Router)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte ny gaming pc for under en måndte siden og får ikke koble til internet. Alt fungerer som det skal, utenom det trådløse nettet. Jeg vet at internettet vårt fungerer, i og med at flere andre i huset bruker det trådløse internettet. Adapteren min er denne: (http://www.komplett....aspx?sku=756059)

En annen ting er at når jeg går på internet instillinger får jeg ikke valgt sikkerhetstypen "delt", har dette noe å si?

Også som i emne mitt står det at jeg har asus adapter, men jeg har netgear ruter, vil dette ha noe å si for det trådløse nettet mitt?

Jeg er absolutt ingen ekspert på data eller internet, derfor ville det vært veldig fint med litt hjelp.

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting er at når jeg går på internet instillinger får jeg ikke valgt sikkerhetstypen "delt", har dette noe å si?

Det er neppe den du skal bruke uansett. Du må finne ut hva slags krypteringsmetode som er i bruk på nettverket ditt (gjerne WPA eller WPA2). Enten logg inn på ruteren, eller sjekk med de andre enhetene som allerede er koblet til.

Også som i emne mitt står det at jeg har asus adapter, men jeg har netgear ruter, vil dette ha noe å si for det trådløse nettet mitt?

Nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Det er neppe den du skal bruke uansett. Du må finne ut hva slags krypteringsmetode som er i bruk på nettverket ditt (gjerne WPA eller WPA2). Enten logg inn på ruteren, eller sjekk med de andre enhetene som allerede er koblet til.

Hei. Takk for svaret.

Glemte å si at vi bruker WPA, var også derfor jeg lurte på om sikkerhetstypen var essensielt siden de andre bruker sikkerhetstypen "delt".

Endret av Karstadprivat
Lenke til kommentar

Hei. Takk for svaret.

Glemte å si at vi bruker WPA, var også derfor jeg lurte på om sikkerhetstypen var essensielt siden de andre bruker sikkerhetstypen "delt".

«Delt» er knyttet til WEP. Du mener altså å si at de andre enhetene kobler seg til med WEP, når krypteringen på nettverket er WPA? Det gir ikke mening, med mindre Windows lurer deg og har funnet ut av dette på egen hånd.

Men uansett, velg WPA som sikkerhetstype og prøv å koble til igjen.

Lenke til kommentar

«Delt» er knyttet til WEP. Du mener altså å si at de andre enhetene kobler seg til med WEP, når krypteringen på nettverket er WPA? Det gir ikke mening, med mindre Windows lurer deg og har funnet ut av dette på egen hånd.

Men uansett, velg WPA som sikkerhetstype og prøv å koble til igjen.

Oj.. Beklager. Jeg husket nok bare feil. De andre bruker vell WEP. Som sagt er jeg ingen ekspert, beklager. Vet du hva feilen kan være da?

Lenke til kommentar

Oj.. Beklager. Jeg husket nok bare feil. De andre bruker vell WEP. Som sagt er jeg ingen ekspert, beklager. Vet du hva feilen kan være da?

For å si det enkelt: WEP og WPA er enten eller. For å koble til nettverket trådløst må alle enhetene bruke det som nettverket er satt opp til å bruke – that's all. Er du usikker, må du nesten sjekke. ;)

Bare sørg for at du velger riktig når du prøver å koble til. Får du fremdeles ikke koblet til da, har du iallfall eliminert det som feilkilde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å si det enkelt: WEP og WPA er enten eller. For å koble til nettverket trådløst må alle enhetene bruke det som nettverket er satt opp til å bruke – that's all. Er du usikker, må du nesten sjekke. ;)

Bare sørg for at du velger riktig når du prøver å koble til. Får du fremdeles ikke koblet til da, har du iallfall eliminert det som feilkilde.

Videre nå så har jeg sjekket, og det er WEP. Men når prøver å logge meg på med WEP så fungerer det ikke, og under sikkerhetstype så står det "Ingen godkjenning(åpen)" hva vil det si?

Eventuelt tror du det er noe galt med nettverkskortet mitt etc?

Setter stor pris på at du hjelper meg. takk

Lenke til kommentar

Videre nå så har jeg sjekket, og det er WEP. Men når prøver å logge meg på med WEP så fungerer det ikke, og under sikkerhetstype så står det "Ingen godkjenning(åpen)" hva vil det si?

Eventuelt tror du det er noe galt med nettverkskortet mitt etc?

Setter stor pris på at du hjelper meg. takk

Et stykke igjen ennå før du kan skylde på nettverkskortet. ;)

Ingen godkjenning (åpen) er det du velger når nettverket er uten kryptering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...