ChrchBrnr Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Hei Jeg har en linje fra Telio, jeg fikk tilsendt et Inteno modem som jeg ganske raskt fant ut at ikke fungerer til min bruk overhode. Jeg gikk da til innkjøp av en DLink DIR-826L router (ikke gidd å si at DLink suger osv vær så snill ) Jeg har lagt inn PPPOE, brukernavn og passord til PPPOE. Det lokale trådløse nettet fungerer flott. Har prøvd med å sette Inteno opp som modem/bridge og satt da DLink etter dette. Fikk det til å fungere litt men så sluttet det å fungere. Har prøvd å få mer info / hjelp fra Telio men de kan jo selvfølgelig ikke gjøre noe da de ikke har support på andre routere enn de selv leverer, forsåvidt forståelig det, men hva med å gi meg instillinger og info jeg evt behøver? Neida.. Nevner du "egen router" så stopper det vist helt opp i det systemet der Noen som kan hjelpe? Bare spør om dere trenger mer info. Edit: Fjernet noe dumskap Endret 27. juni 2013 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Du kan jo ikke bruker routeren uten modem. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Hmm.. Nei det er jo logisk Trodde det var modem i den routeren jeg, sjekka nå og det er det jo selvfølgelig ikke.. Skrot det at jeg vil kun bruke DLink da Haha.. Men uansett så får jeg det ikke til å funke med Inteno modemet.. så noe er galt Har satt inteno opp etter hva de sa på det uoffisielle NGT forumet og har satt opp DLink slik det står i bruksanvisningen. Har du noen tips? Skal jeg la Inteno ta seg av PPPOE biten og sette DLink til å automatisk få dilldall? Skal jeg la DLink ta seg av PPPOE? Edit: Tested litt nå.. Fikk nå kontakt med nettet, men fikk kun torrents og spotify til å virke, alle websider osv fikk jeg ikke kontakt med overhode. I går kveld når det fungerte så fikk jeg kun websider til å fungere.. Endret 27. juni 2013 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Det tyder på at du ikke får rett DNS-adresse. Det kan være kommunikasjonstrøbbel mellom PC og modem eller mellom modem og sentral (har du rett vpi/vci etc?). Prøv å sett den manuelt i router til f.eks åpne DNS som 195.159.0.200 og 8.8.8.8. Når det gjelder stabilitet, så er det best å la routeren ta seg av jobben med pålogging (PPPoE). Routermodem som bridge blir som oftest veldig bra. Endret 27. juni 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Takk for hjelpen Jan Skrotnes! Fikk dilla det til nå.. funker som aldri før! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå